אא

משבר האבטחה עם דובאי: מאמצים להכשיר את השדה באבו דאבי מבחינה ביטחונית לטיסות עבור החברות הישראליות

בשלב זה דובאי צפויה להיסגר לטיסות עבור החברות הישראליות החל מה-8.3 כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז. הגורמים השונים עובדים כעת על מנת שיוכלו אכן להסיט את כל הטיסות לשדה התעופה באבו דאבי

אבו דאבי. צילום: 123rf אבו דאבי. צילום: 123rf

גורמי התעופה בישראל יחד עם הגורמים הביטחוניים החלו לעבוד כדי להכשיר את שדה התעופה באבו דאבי, על מנת להעביר אליו את כל תנועת חברות התעופה הישראליות החל מה-8.3 , כאשר אז צפויות להיפסק הטיסות לדובאי, אם לא ייפתר משבר הביטחוני בין הצדדים בימים הקרובים.

כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז, בין ישראל לשדה התעופה בדובאי יש משבר ארוך על רקע דרישות האבטחה הישראליות למה שהרשויות בדובאי מוכנים לאשר. לדעת המקומיים  הדרישות הישראליות מוגזמות, והם חשים שאנשי הביטחון הישראלים משתלטים על השדה, מנגד מבחינת גורמי האבטחה הישראלים, מדובר בדרישות סטנדרטיות כמו בכל מקום בעולם.

בשבוע האחרון, ראש השב"כ, רונן בר, טס במיוחד לדובאי ונועד מספר ימים ופגישות עם ראש שירותי הביטחון המקומי, אך גם מרתון השיחות הזה לא עזר בנתיים לפתור את בעיית האבטחה.

זה התחיל מצמצום הטיסות של החברות הישראליות ל-3 בלבד ביום, כאשר במקביל כפי שחשפנו בישראל צמצמו את מספר הטיסות של פליי דובאי מ-4 טיסות יומיות ל-3 טיסות יומיות.

בימים האחרונים בכירים ישראלים מנסים לפתור את המשבר עוד לפני הפסקת הטיסות, כאשר אנשי השב"כ, המל"ל, שר החוץ יאיר לפיד, כולם נמצאים כעת בענייני המשבר בניסיון לפתור אותו ברגע האחרון.

לגבי הטיסות לאבו דאבי, כפי שכבר פרסמנו בפספורטניוז, שר התיירות, יואל רזבוזוב, אמר לפספורטניוז, כי הוא מקווה שלא יצטרכו להפסיק את הטיסות, אך אם זה יקרה, אז ימשכו הטיסות לאבו דאבי לפי עיקרון הדדיות. במקרה כזה גם "חברות התעופה הישראליות יטוסו לאבו דאבי ולא יתרחש מצב שרק החברות המקומיות יטוסו לשם", ציין שר התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםדובאיאבו דאביפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: