אא

משרד התיירות: נתוני ההזמנות לקיץ במלונות אילת במצב מצוין

בדיון שקיימה היום (ד') הוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה בכנסת על התמודדותה של אילת עם אתגרי הקורונה, אמרה יו"ר הוועדה: "אילת תוכל לחזור לעבוד בשגרת קורונה רק אם יאושר לה התקציב שיבטיח את תפקוד תכנית עיר ירוקה. 2 מיליון שקל לכך זה לעג לרש"

אילת. צילום: 123rf אילת. צילום: 123rf
בדיון שקיימה היום (ד') הוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה בכנסת על התמודדות העיר אילת עם אתגרי הקורונה, אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, כי "אילת תוכל לחזור לעבוד בשגרת קורונה, רק אם יאושר לה התקציב שיבטיח את תפקוד תכנית עיר ירוקה. 2 מיליון שקל לכך זה לעג לרש". עוד לדברי, שאשא ביטון, "כל פגיעה כלכלית שהביא משבר הקורונה למדינה, הורגשה באילת בעוצמות גבוהות יותר וזה לאחר שתי מכות קודמות שניחתו עליה: סגירת שדה דוב והסערה שפקדה אותה. אנחנו מחויבים לתת לעיר אילת אוויר כדי להוציא אותה מהמצוקה הכלכלית ולהחזירה לשגרה, ומה שלא נשקיע בה עכשיו, נשלם בעתיד הרבה יותר אם העיר תימשך חלילה למטה. לעיר מאפיינים ייחודיים בכך שהיא מושתתת ברובה על ענף התיירות ולכן הגיעה במשבר הקורונה ל 80% אבטלה. ביותר מ 30% ממשקי יש שני בני זוג שנותרו ללא כל הכנסה ומעבר לפגיעה הכלכלית הקשה, חווים משבר חברתי שנופל לפתחה של הרשות המקומית. את התקציבים שהובטחו בהחלטת הממשלה לחיזוק אילת, אשר התקבלה כבר באוגוסט, צריכים להעביר במידית ולהקדים תשלומים נוספים וכן לקדם את החלטת הממשלה השנייה בדגש על נושא התיירות". עוד אמרה, "חייבים לאשר את תוכנית 'עיר ירוקה' שתאפשר להחזיר את אילת לשגרה ולהקצות לכך את התקציב הנדרש. 2 מיליון שקל שהוקצו כעת הם לעג לרש. בנוסף לכך, חייבים להכניס במידית את העובדים הירדנים שחיוניים להשבת הפעילות השוטפת אשר תביא גם להשבת עובדים אילתיים רבים למעגל התעסוקה בעיר". ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי אמר בדיון, "העיר אילת סגורה ומסוגרת. אירוע שדב דב פגע אנושות ועדיין סוחבים את המכאוב, עכשיו הגיע הקורונה וכל העיר בחשש קריסה. גם אם נחזור לשגרה מלאה, העיר סוחבת פציעה קשה. העיר אילת מכניסה לקופת המדינה מיליונים - כסף לאילת זו השקעה ולא הוצאה. אנחנו לא מוכנים להיות עיר רווחה ופושטת יד. לא יעלה על הדעת שישוו את התמיכות והפיצויים לעיר אילת כמו לשאר הערים, כאשר העיר אילת כולה מבוססת רק על תיירות. כרגע, לא נוכל בסכומי הפיצוי להוביל את העיר חזרה לשגרה".

חייק: "רק הכנסת עובדים ירדנים תאפשר לנו לעמוד בביקושים גבוהים"

אריאל גלבוע, רמ"ח אגף בט"פ במל"ל אמר בדיון, "העיר הייתה ירוקה בהיבט התחלואה והייתה אדומה מבחינה כלכלית. הלוגיקה המרכזית הייתה להחזיר את העיר, להחיות את התיירות ולשמור על העיר כמה שיותר בתחלואה נמוכה שלא תהיה התפרצות נוספת. הכנו תכניות שיביאו לכך שביולי ואוגוסט, התיירות תחזור לעיר. אפילו גם לחודשי החורף כבר בנינו תכנית לעיר אילת כי זה המניע הכלכלי של העיר. בנוגע להכנסת הירדנים, יש החלטת ממשלה שאי אפשר להכניס לעיר עובדים ירדנים כשיש מעל 7.5 אחוז אבטלה. עשינו כמה ירידי תעסוקה כדי שכל העובדים יישארו רק מאילת, אך לא היה כל גיוס לעבודות האלו של הירדנים, ולכן עכשיו אנחנו עובדים לשנות את זה כדי שיוכלו כן להכניס את הירדנים". לדברי מאיה מילר, לשכת הממונה על הזר במשרד הפנים, "אנחנו עמלים על שינוי ההחלטה שיאפשר את החזרת הירדנים, אך כרגע עוד טרם נקבע בתהליך הכניסה של הירדנים מי הוא זה שיממן את שהייתם בבידוד". אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שדיבר אף הוא בדיון אמר, "העיר אילת תלויה רק בתיירות, וללא המלונות אין כל פעילות כלכלית בעיר. עכשיו אנחנו בתפוסה של רק 30 אחוז מהמלונות. רק הכנסת הירדנים, תאפשר לנו לארח ולעמוד בביקושים גבוהים. המלונות מחכים רק לקבל את האישור להשיב את העובדים בחזרה ולהתחיל לעבוד". פיני שני, סמנכ"ל בכיר מינהל התייר במשרד התיירות: "סיפור הכנסת הירדנים נמצא במו"מ מול האוצר. משרד התיירות מרוצה מנתוני ההזמנות לקיץ. המלונות באילת מדווחים על מצב מצוין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאילתמשבר קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: