אא

נדחתה עתירת העיריות לקביעת מפלסי רעש נחיתות מטוסים בנתב"ג

20 רשויות מקומיות עתרו לעליון נגד שר התחבורה, ביניהן עיריות ת"א, חולון, אור יהודה. בהחלטה נקבע: "לא הונחה בפנינו תשתית עובדתית התומכת בטענה כי בשדות תעופה כאלה ואחרים ברחבי העולם נקבעו מפלסי רעש בנחיתה"

צילום: 123rf צילום: 123rf

בית המשפט העליון דחה עתירה של כ-20 רשויות וישובים ממרכז הארץ  נגד שר התחבורה, השר להגנת הסביבה, רת"א לקביעת מפלסי רעש נחיתות מטוסים בנתב"ג.

בעתירה, שהוגשה בין השאר ע"י עיריות ת"א, חולון, אור יהודה, ראשון לציון, כפ"ס, טענו העותרים כי: ״שר התחבורה נמנע מאז שנכנס חוק הטיס לתוקף בשנת 2011 מלהפעיל את סמכותו להתקין תקנות ולקבוע מפלסי רעש מרביים לנחיתת מטוסים, וזאת חרף לשונו הברורה של החוק, בעוד שביחס להמראות מטוסים נקבעו מפלסי רעש מרביים.

עוד הוסיפו העותרים: ״רעש המטוסים הנגרם בעת הנחיתה הוא רעש מזיק ובלתי סביר, העומד על עוצמה הגבוהה פי 4 מעוצמת הרעש המותרת בבית מגורים בשעות הלילה, ואשר עלול לגרום למפגעים בריאותיים שונים בקרב התושבים המתגוררים באזור נתב"ג".

בהחלטתו מציין העליון בין השאר כי: "במהלך הדיון בפנינו, התגלעו מחלוקות עובדתיות בנוגע לטענת העותרים כי בשדות התעופה כאלה ואחרים ברחבי העולם נקבעו מפלסי רעש בנחיתה. ייתכן ואם העותרים היו ממצים הליכים כדבעי בטרם הגשת העתירה, ניתן היה לברר מחלוקות כאלה, אך בשלב זה לא הונחה בפנינו תשתית עובדתית התומכת בטענה זו של העותרים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםנתב״גבית המשפט העליון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: