אא

נחלים בצפון שאסור לפספס

מכירים את זה שאתם מתים לצאת לטייל בצפון, אבל אין לכם מושג איפה? יותר מזה, ברגע שמתחילים לברר ולחפש מסלולים שווים, מגלים שהמגוון פשוט גדול מידי עד שחלק מהאנשים מוותרים על התענוג ומעדיפים להישאר בבית במקום להחליט

צילום: pixabay צילום: pixabay
אנחנו רוצים להקל מעט על התהליך! אספנו כמה נחלים בצפון שאסור לפספס, צמצמנו את הרשימה וכעת הבאנו אותה לפניכם!

4 נחלים בצפון שווים במיוחד

כמה עשינו לכם את החיים קלים? עד כדי כך שצמצמנו את הרשימה ל- 4 מסלולים של נחלים בצפון מתוכם תוכלו לבחור: נחל עיון – מקורותיו בעמק עיון בדרום לבנון. הוא עובר ליד מטולה וזורם לאורך השנה כולה, בעיקר בזכות מי נחל דן הזורמים אליו. נחל עיון זורם בערוץ עמוק ומיוחד, סביבו קירות אבן גבוהים, מה שיוצר מראה מרשים במיוחד. באופן מפתיע, על אף שאפשר לטייל בו גם בימי הקיץ, מומלץ דווקא לקפוץ לבקר בו בחורף ובאביב כשהזרימה במלוא עוצמתה לצד ארבעה מפלים שוצפים ויפהפיים. למרבה המזל, פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק! במקום שני מסלולים, קצר ומעגלי, וארוך ולא מעגלי. בשניהם צפויה חוויה נפלאה ומרהיבה, בדרגת קושי שונה. נחל דליות – במרכז רמת הגולן, בינות לערוץ עמוק במיוחד, זורם נחל דליות. זרימתו איתה וחזקה בכל חודשי השנה, כשבחורף הזרימה שלו מתחזקת אפילו יותר. המסלול שלנו מתחיל בשמורת גמלא בתצפית מרהיבה לרמת הגולן, וניתן לשלב בו ביקור באתר העתיק של גמלא, אטרקציות מימיות לאורך הנחל (מפלים, בריכות וכו'), ועוד. נחל הקיבוצים – זורם בעמק חרוד סמוך לקיבוץ ניר דוד, עם זרימה קבועה לאורך כל השנה. ניתן להשתכשך במימיו הצוננים בנקודות שונות, ולהלהיב את הילדים עם צינורות הניקוז הגדולים המפוזרים לאורכו – ניתן לעבור בהם כאילו היו מגלשות מים, מה שמוסיף מאוד לחוויה. אל תשכחו לטפס גם למצפה השלושה לפני שתשתכשכו במים! נחל כזיב – על אף שמו, נחל זה נחשב לפנינה של הגליל המערבי, בין נחלים בצפון היפים ביותר. מהר מירון לאורך עשרים ק"מ, הנחל נחשב לאחד מהיפים ביותר בצפון הארץ, תודות לצמחיה ירוקה וייחודית וזרימה שוצפת וגועשת לאורך כל השנה. המסלול המדובר מתחיל סמוך ליישוב בשם מצפה הילה, עובר בשמורת טבע, ואורכו 4.5 קילומטרים (בערך שלוש שעות הליכה), מה שהופך אותו למסלול מאתגר המיועד בעיקר למיטיבי לכת. עם בכל זאת האתגר מדבר אליכם, התכוננו להגיע לנקודות עניין קסומות כגון מבצר מונפורט, שרידי מבנים צלבנים אחרים, טבע ותצפיות לטבע הנפלא שבסביבה.

ומה לגבי לינה?

קמפינג בצפון הוא משהו שמומלץ לשלב עם הטיול שלכם בצפון, ולו רק כדאי להאריך את הטיול ולא להסתפק רק במסלולי נחלים בצפון אלא גם באטרקציות נוספות שבלתי אפשרי להספיק ביום אחד. וחוץ מזה, עם אזורי הלינה המסודרים שבצפון, זה ממש לא מסובך כמו שאתם חושבים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: