אא

ניו זילנד פותחת גבולות למדינות האלה החל מ-8 בנובמבר: "אי אפשר להמשיך ולהישאר סגורים״

ניו זילנד מתכוננת ליום שאחרי, "כדי שתוכל להתחבר בבטחה עם העולם", כפי שהצהיר כריס היפקינס, השר לטיפול בקורונה, ופותחת את גבולותיה למדינות השכנות. אז מתי מומלץ לטייל בניו זילנד ומתי יגיע תורנו?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
בדומה לישראל, גם ניו זילנד הפכה למבצר סגור ומסוגר מאז תחילת המגיפה במרס 2020. ואולם המדינה, שנחשבה הבטוחה בעולם והראשונה שיצאה מהסגר, מתקשה היום להתמודד עם וריאנט הדלתא, במיוחד באוקלנד. ואולי בגלל זה החליטה ניו זילנד לזנוח את אסטרטגיית אפס הסובלנות לנגיף, ולאמץ במקום זה את החיים לצד הקורונה, על מנת שגם היא, כמונו, תוכל לפתוח את גבולותיה לתיירות נכנסת. על פי הצהרה שמסר כריס היפקינס, השר לטיפול בקורונה בניו זילנד, וכפי שדווח בסי.אן.אן, המדינה תיפתח ב-8 בנובמבר לכניסת תיירים ללא צורך בבידוד, אבל אך ורק למספר מצומצם של מדינות פסיפיק, כמו סמואה, טונגה, ונואטו וטוקלאו. "הגיע הזמן שניפתח מחדש לעולם," אמר היפקינס. "אי אפשר להמשיך ולהישאר סגורים מאחורי החומות של מבצר ניו זילנד." סמואה, שאזרחיה יזכו להיכנס ללא בידוד. צילום: ליאת לביא

אז מה זה אומר לגבינו?

הפסקתי לספור את הפעמים שניו זילנד יצאה בהצהרה על סגר מקומי, רק בגלל כמה מקרי קורונה בודדים, וגם את ההודעות החוזרות ונשנות על דחייה, פתיחה וסגירה מחדש של הבועה הטרנס-טזמנית/דרום הפסיפיק. ומה עם כל ההגבלות הקשות שמקבלים האזרחים בסבלנות אין קץ, אולי מתוך הבנת המציאות, אולי משם שהם חוששים מדי, או פשוט משום שזו התרבות המקומית? כאחת שהתגוררה במדינה וטיילה בה מספר פעמים, למדתי לקבל את ההצהרות בזהירות המתבקשת, שהרי ניו זילנד, כמו כל העולם, נתפסה בחוסר ודאות גדול. ואולם ניו זילנד, כמדינת אי עם משאבים מערביים אך מוגבלים, מיהרה להגיב בסגר, ומטיילים שביקשו לצאת מהמדינה נדרשו לחכות ולהפעיל לחצים רבים. כולם ודאי זוכרים את טיסות החילוץ מרחבי העולם, ואף את טיסת אל על הראשונה שנחתה בצד ההוא של העולם. אי אישית חשתי צורך לעזור למטיילים שנתקעו בצד השני של העולם, ואף מצאתי את עצמה פונה ישירות אל משרדה של ראשת הממשלה, ג'סינדה ארדרן.
אייר ניו זילנדאייר ניו זילנד
צילום: shutterstock

מדוע ניו זילנד פועלת ככה?

מערכת הבריאות בניו זילנד "רזה", המשאבים מוגבלים והחשש הטיבעי שנוצר הוא שעם פתיחת הגבולות לא תוכל המדינה להתמודד עם מבול של חולים מאומתים, בעיקר אם חלילה יהיה מדובר במאות או באלפים. זו הסיבה שהגבולות נפתחים כעת בהדרגה ובזהירות מירבית, עם הנחיות ברורות שכוללות התייחסות למספר החיסונים, ימי בידוד, בדיקות PCR והתניות נוספות. על פי הדיווחים ברויטרס, החל מ-14 בנובמבר יוכלו מטיילים מחוסנים ממדינות נוספות להיכנס לניו זילנד, ובתנאי שייכנסו לבידוד – אלא שזה יקוצר מ-14 יום לשבעה ימים בלבד. ברבע הראשון של 2022, יונהג כנראה גם בידוד ביתי, כך הכריז השר היפקינס, שעה שראשת הממשלה ארדרן אמרה בשבוע שעבר שניו זילנד תבטל את המגבלות הקשות הללו רק כש-90% מכלל התושבים יהיו מחוסנים לחלוטין. הודות לצעדים המדודים הללו, אני מאמינה ומקווה שזה רק עניין של כמה חודשים לפני שגם ישראלים יורשו להיכנס שוב לניו זילנד. נוכל רק לקוות שזה יקרה מתישהו במחצית הראשונה של 2022. יש לשער שבתקנות החדשות תהיה התייחסות גם לטיסות קונקשן דרך מדינות מסוימות, ולמשך השהות בנמל התעופה או בתחנת הביניים. על כל פנים, אם אתם מתכננים לטוס ישירות מישראל, אל תבנו על זה עדיין. ואם בכל זאת תבחרו לרכוש כרטיס טיסה, ממליצה בחום לעשות ביטוח לכרטיס ולוודא מראש שהאותיות הקטנות מאפשרות ביטול או שינוי במקרה שבו אתם תבחרו שלא לטוס. עניין נוסף שראוי לציין הוא ההסכם המדיני עם איחוד האמירויות ועם בחריין, שעובד לטובת המטיילים הישראלים, שכן הוא יקצר משמעותית את משך הטיסה. כל שנוכל לעשות כעת הוא לקוות שניו זילנד תקבע כי מדובר בקונקשן בטוח. אוקלנד. צילום: ליאת לביא

אחרי כל זה - מתי מומלץ לטייל בניו זילנד?

רבים  יאמרו שהתקופה הטובה ביותר לבקר בניו זילנד היא בין דצמבר לפברואר, שנחשבים חודשי הקיץ החמים  יותר. בתקופה זו, טרום קורונה, הייתה המדינה מלאה בתיירים, וגם המחירים האמירו בהתאם. אבל האם זו באמת התקופה המומלצת ביותר לטיול? נתחיל בזה שהקיץ בניו זילנד אינו דומה לקיץ הישראלי. ההתחממות הגלובלית נתנה אמנם את אותותיה, אבל כתוצאה מהמיקום שלה, ניו זילנד נתונה לשינויי מזג אויר תכופים גם במהלך חודשי הקיץ החמים, ולכן מומלץ תמיד להצטייד בבגדי חורף מתאימים. כמובן שרוב המטיילים מייחלים לכמה שפחות ימי גשם בשלושת החודשים שמעניקה להם הוויזה המוגבלת בזמן. משום כך, אני ממליצה בחום לטייל במדינה בין נובמבר למרס, אף על פי שאני אישית ביקרתי במדינה גם בין מרס למאי, ופעם אחת אפילו באוגוסט. מזג האוויר אמנם הפכפך, אבל דבר אחד בטוח: ניו זילנד ייחודית ומרתקת לאורך כל השנה, גם מחוץ לעונה.
לפני שמזמינים טיסה עניינים שבשגרה 1. חובה להנפיק ויזה דיגיטלית – החל מאוקטובר 2019, נדרש כל תייר להגיש בקשת ויזה אלקטרונית (ETA). 2. יש להציג גם כרטיס יציאה מהמדינה. 3. על פי דרישה, ייתכן שתצטרכו להציג את תוכנית הטיול.ענייני קורונה
  1. הכניסה למחוסנים בלבד, אלא אם קיבלתם אישור חריג. טרם הכניסה למדינה, יש לבדוק את ההנחיות העדכניות ביותר.
  2. גם אם אתם מחוסנים, חובה להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה הבינלאומית הראשונה שלכם.
  3. בשל הקורונה, יש למלא היום גם טופס הצהרת כניסה למדינה, ולספק פרטים אישיים ופרטי טיסה, את פרטי בדיקת ה-PCR השלילית וגם פרטי התקשרות בעת שהותכם בניו זילנד.
  4. כאמור, גם מדיניות הבידוד לא הולכת לשום מקום, שכן לעת עתה רק ארבע מדינות באזור הפסיפיק כלולות בתוכנית הפטור מבידוד. נכון לכתיבת שורות אלה, גם מחוסנים יידרשו לבידוד, אף שזה יקוצר לשבעה ימים במקום 14.
  5. חשוב מאוד! בזמן הצ'ק-אין ולפני העלייה למטוס, חובה להציג הזמנה מאושרת לשהות במתקן בידוד המנוהל בידי המדינה. נכון להיום, הבידוד בניו זילנד הוא על חשבון המבקר.
  6. רק לסבר את האוזן: התשלום בעבור 14 ימי בידוד עומד על 3100 דולר ניו זילנדי לאדם הראשון, ועוד 950 דולר לכל מבוגר נוסף או 475 דולר לכל ילד מגיל שלוש. בואו נקווה שהבידוד יקוצר, כך שגם עלותו תצנח בהתאם.
ליאת לביא היא יועצת טיולים ובלוגרית, מנהלת קהילת הפייסבוק ניו זילנד אחרת; ואפשר למצוא אותה גם באינסטגרם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםניו זילנדמגיפת הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: