אא

ניק ווילקינסון, סגן נשיא אזורי נורוויג'יאן קרוז ליין: "לא ממהרים. מנצלים את הזמן להיערכות נכונה"

סגן נשיא אזורי של חברת השייט הבינלאומית, NCL, בראיון מיוחד על התארגנות החברה ליום שאחרי הקורונה, כשעיקר הדאגה היא "להפליג בביטחון מלא", ומשבח את השוק הישראלי החזק: "הישראלים אוהבים אותנו ואנחנו אוהבים אותם, אני בטוח שהשוק הישראלי ייצא מחוזק מהמשבר"

וילקנסון עם ישראל כ'ץ שר האוצר. צילום: פספורטניוז וילקנסון עם ישראל כ'ץ שר האוצר. צילום: פספורטניוז
ניק ווילקינסון הוא שם דבר בקרב אנשי ענף הנסיעות וחובבי השייט בארץ. סגן נשיא חברת השייט הבינלאומית לאזור המזרח התיכון ואפריקה הוא אורח של קבע בישראל ובנה מערכת יחסית קרובה עם רבים מאנשי הענף בארץ. "כבר חצי שנה לא הייתי בישראל, ואני מתגעגע מאד, לאנשים, לאוכל, להכול", הוא מכריז בתחילת שיחתנו. "אני משתוקק לחזור. מקווה שיהיה אפשר בקרוב". האמריקאים שוב האריכו את האיסור על קרוזים עד סוף אוקטובר. יש עוד סיכוי לקרוזים השנה? "שאלה קשה מאד. אנחנו אומנם עובדים על תוכניות לעתיד הקרוב והרחוק יותר (לא מכבר פרסמנו את התוכניות של NCL – מערכת האתר), אך שני נושאים מרכזיים בראש סדר היום שלנו: כיצד לכונן מחדש את האמון של הלקוחות ובמקביל לחזק את הקשר עם סוכני הנסיעות. החשיבה שלנו מתמקדת בדרכים לספק ללקוחות שלנו תחושת חופש וגמישות בתוך המציאות החדשה של האמצעים החדשים להתגוננות מפני התפשטות הקורונה. אנחנו כל הזמן בודקים היטב את השוק מתוך כוונה להעניק ללקוחות את מירב הבטיחות, אבל גם חופש וגמישות". יש הבדלים בין אירופה לארצות הברית בנושא הקרוזים? ענף התעופה נפתח באופן מקיף באירופה, הנושא של המדינות הירוקות, פתיחת הגבולות... "אנחנו צריכים לכבד את כל הדרישות והמגבלות של המדינות גם בענף הקרוזים. כולם רוצים, כל מדינה בדרכים שלה ובאמצעים שלה, למנוע או לצמצם את התפשטות הקורונה. אנחנו בודקים כל הזמן מה אנחנו יכולים לבצע, בראש וראשונה כדי לשמור על הבריאות של הנוסעים והצוותים שלנו". מתי תודיעו אילו אוניות יתחילו לצאת לים? "קשה מאד לדעת. עכשיו אנחנו עדיין לא יכולים לקבוע. יש כל כך הרבה משתנים. לא למהר. לאט, לאט. אנחנו ב-NCL לא ממהרים. מנצלים את הזמן להיערכות נכונה, לקבוע פרוטוקולים של בריאות ובטיחות נכונים וטובים (לא מכבר חשפנו את תוכנית ההתגוננות נגד הקורונה של החברה – מערכת האתר) ואיך להכין את האוניות בצורה בטוחה וטובה. אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו פועלים נכון למען הנוסעים, וכפי שציינתי, לכן אנחנו לא ממהרים". בישראל רבים מצפים בקוצר רוח להפלגות. מה אתה יכול לבשר להם? "שוחחתי לאחרונה עם ישראלים רבים. הישראלים אוהבים אותנו ואנחנו אוהבים אותם. השוק הישראלי חזק וחשוב לנו מאד ואנחנו מאמינים בו. הישראלים רוצים כבר להפליג, אך כמו כולם גם הם רוצים וצריכים להפליג בביטחון מלא, ואנחנו דואגים לכך. ברגע שהטיסות מישראל יתחילו, ב-16 באוגוסט, כפי ששמעתי, זה יתחיל להיות יותר מעשי. נראה כיצד זה מתקדם. אני בטוח שיהיה ביקוש רב לקרוזים שלנו".
מחממת מנועים: NCL משיקה יעדים חדשיםמחממת מנועים: NCL משיקה יעדים חדשים
NCL. צילום: shutterstock ומה אתה יכול לבשר לשותפים שלכם, לסוכני הנסיעות בישראל? "מעולם לא הייתה סיטואציה כזאת. אנחנו כל הזמן מנהלים קשרים עם השותפים שלנו. קשרים, קשרים, קשרים. זו הזדמנות נפלאה לחזק את הקשרים. אנחנו פועלים בכל הדרכים, מפגשי זום, סמינרים באינטרנט ועוד כדי לתחזק את יחסי העבודה. אנחנו מודים לכם ומבינים את הקשיים שלכם במהלך החודשים האחרונים. אתם מוזמנים תמיד להתקשר אליי ואל עמיתיי. אנחנו קשובים ומוכנים לתמוך בכם. אתם חשובים לנו. היו עימנו בקשר. כולנו מתכוננים למחר טוב יותר". האם אתה ממליץ ללקוחות הפוטנציאליים להזמין קרוזים כבר עכשיו? "כן. אני מודע לתיאבון של הלקוחות, ואנחנו נשמח לארח אותם. אגב, עפ"י מדיניות השקט הנפשי של החברה, כל הזמנה מעכשיו ועד סוף אוגוסט, ניתן יהיה לבטל אותה עד 15 ימים לפני ההפלגה, ולקבל החזר מלא. בתוכניות שלנו מסלולים חדשים ונפלאים לשנתיים הקרובות, כמו, למשל, קרוז מיוחד בין איי יוון או מסלול חדש לדרום אפריקה. הנוסעים שלנו מחפשים חוויות חדשות ואנחנו שוקדים לספק להם. בתוכניות שלנו גם עגינות בחיפה, וכמוכם הייתי שמח, אם בעתיד נפעיל גם קרוזים המתחילים בישראל". שמעת ודאי על התוכניות של MSC להתחיל כבר החודש בהפלגות בים התיכון. מה דעתך? "אני לא רוצה להביע דעה על חברה אחרת. בתעשיית הקרוזים אנחנו כמובן רוצים לראות התקדמות והתפתחות חיובית, אבל יחד עם זאת, צריך לעשות זאת נכון. אני מאחל ל-MSC כל טוב, אבל אנחנו לוקחים את הזמן". כיצד לדעתך תשתנה תעשיית הקרוזים לאחר משבר הקורונה? האם כל החברות ימשיכו לפעול באותה מתכונת או שתהיינה גם קריסות כמו בענף התעופה? "יש להניח, שיהיו שינויים כאלה ואחרים בענף. על NCL אני יכול לומר, שאנחנו עובדים קשה מאד ושוקדים להתאים את התוכניות שלנו למציאות החדשה. אני בטוח שענף הקרוזים ברובו הגדול יהיה חזק יותר ובריא יותר אחרי המשבר. העולם כולו ישתנה, ככל הנראה, כולל תעשיית התיירות, ויהיו ענפים ועסקים, שיתקשו להתמודד עם השינויים המתבקשים, אבל אני אופטימי ומאמין שאנחנו נחזור בצורה הטובה ביותר". כמי שמכיר היטב את ישראל, אינך מופתע מכך שאנחנו מפגרים אחרי מדינות רבות בפתיחת הגבולות והשמיים לתיירות בינלאומית? "אני מאמין בתיירות בטוחה, ולא מודאג מישראל. השוק הישראלי התפתח מאד ב-10 השנים האחרונות. אני מכיר אותו היטב. ישראל היא מדינה מובילה בתעשיית התיירות, וגם אצלנו ב-NCL היא בין 6 המדינות המובילות בעולם כולו, ואני בטוח שהשוק הישראלי ייצא מחוזק מהמשבר".
ניק ווילקנסוןניק ווילקנסון
ניק ווילקינסון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםמבזקיםNCLסגן נשיא חברת הקרוז נורווג'יאן קרוז ליין (NCL)

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: