אא

נשארים בארץ? המלצה לחופשה בקיבוץ מעלה החמישה והסביבה

מלון יערים שבהרי ירושלים החל את דרכו כבית מרגוע שנתיים לפני קום המדינה ובהמשך, במלחמת העצמאות, אחד ממבניו שימש כמפקדה של חטיבת הראל. מה מציע כיום המלון הוותיק שעבר שיפוץ ובאיזה שני מקומות בקרבת המלון כדאי לבקר?

מלון יערים בקיבוץ מעלה החמישה. צילום: יח"צ מלון יערים מלון יערים בקיבוץ מעלה החמישה. צילום: יח"צ מלון יערים
דקה מהחומוסיות של אבו גוש, גבוה גבוה על פסגת הר (810 מ' מעל פני הים), ממוקם קיבוץ מעלה החמישה. מדריכי טיולים נוהגים לומר על מקומות "מתנשאים" שכאלה: "ביום בהיר אפשר לראות מכאן את החרמון". מכאן, כמובן, אי אפשר לראות את החרמון, אבל ביום בהיר בהחלט ניתן לראות את שפלת החוף. למעט נוף פנורמי ובריזה נדירה ב"סחוניה דל מות" של הקיץ הישראלי, הקיבוץ המופרט מארח בשטחו גם את מלון יערים - מלון ותיק שעבר באחרונה שיפוץ בהיקף של 10 מיליון שקל. במסגרת ה"רמונד", העיצוב בחדרים רוענן והמסעדה שופצה מן המסד ועד הטפחות. לפני שנפרט מה בחדרים ומה במלון בכלל, להלן קורות חיים קצרים: מלון יערים החל את דרכו כשנתיים לפני קום המדינה, במאי 1945, כבית מרגוע (המבנה עצמו נבנה כבר בשנת 1938). פיסת היסטוריה נוספת המיוחסת למלון הזה המורכב ממספר מבנים: אחד ממבניו שימש כמפקדה של חטיבת הראל במלחמת העצמאות. בשנת 2011 קיבוץ מעלה החמישה מכר את המלון לאחים נקש, שהם בעלי הנכס עד היום. את המלון מנהלת כיום חברת "כרם ניהול מלונות" שבבעלות אפרים קרמר, שהוא גם בעלי חברת התיירות אשת טורס, וגדי פריבר. מה במלון? 160 חדרים זהים פחות או יותר. השוני טמון בעיקר במיקומם ביחס לנוף ההרים הפתוח. החדרים קטנים יחסית ומתאימים יותר לזוג, אך במלון מאפשרים אכלוס של עד זוג + שני ילדים בחדר (יש מעט מאוד חדרים עם דלת מקשרת ורק שני חדרי משפחה). במלון יש גם ספא, חדר כושר ובריכת שחייה פנימית מקורה. האורחים מוזמנים ליהנות במקביל מבריכת הקיבוץ המיושנת משהו. עוד במלון, מועדון ילדים עם מגוון פעילויות והפעלות החל מהשעה 10:00 לאורך כל שעות היום (הצלה להורים). המלון מציע גם שירות השכרת אופניים למעוניינים/מסוגלים לדווש בסביבה הררית. בנוסף, אורחי המלון מוזמנים לצאת לסיור מודרך ברחבי הקיבוץ בימים ראשון ורביעי במהלך חודש אוגוסט. את הסיור מעבירה בת קיבוץ המספרת על ההיסטוריה של המקום מנקודת מבט אישית ויש שלה כאמור, הרבה היסטוריה. מחירים: נכון לכתיבת שורות אלה, לילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר באמצע שבוע ובסוף שבוע במהלך חודש אוגוסט, מוצע במחיר דומה של 800 שקל + תוספת של 150 שקל לילד. כמו כן, המלון מציע חבילת קיץ הכוללת 3 ארוחות ביום במחיר של 1,390 לזוג ללילה. "בהשוואה למלונות רבים בארץ, המחירים שלנו באמת הוגנים תמורת מה שמקבלים", אומרת זוהר רון ג'רבי, מנהלת שיווק ותוכן של מלון יערים.

מה לעשות בסביבה? 2 המלצות - למשפחות ולזוגות

פארק ג׳ננה - לילדים ולמבוגרים הצעירים ברוחם/גופם וואו. זאת המילה שמבליחה מהפה למראה המקום העצום הזה: "פארק ג'ננה" שבקרית ענבים, כ-7 דקות נסיעה ממלון יערים. הגודל, ההשקעה והמתקנים הם לגמרי משב רוח רענן בתחום פארקי השעשועים/אקסטרים בארץ. את הפארק יזם ניצב בדימוס, ניסן שחם, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה והושעה ממנה. פארק ג'ננה מורכב ממתחם מרכזי הכולל 130 מתקני חבלים, 25 קירות טיפוס, מתקן בנג'י, קליעה למטרה ואומגה הארוכה בארץ: 440 מטרים. בקרוב, יתווספו לפארק גם מסלול קרטינג, מתחם מכוניות חשמליות לילדים, מתחם פיינטבול מקצועי ואפילו משחקי מציאות מדומה ב-יורט מונגולי רחב ידיים שיובא ממונגוליה. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00–20:00, שישי 09:00-18:00 ושבת 09:00–21:00. מחיר כניסה: חינם עד גיל 3. 99 שקל לחבילה בסיסית, 119 שקל לחבילה בסיסית + אומגה ו-149 שקל לחבילה בסיסית + אומגה + קליעה למטרה. הנחות שונות מוצעות דרך מועדוני צרכנות שונים (חבר/בהצדעה/ביחד בשבילך/קרנות השוטרים/מפעל הפיס/ארגון המורים ועוד).
פארק ג'ננה. צילום: ספיר פרץ זילברמןפארק ג'ננה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
יקב קדמא – גיאורגיה סטייל בהרי ירושלים הייננית לינה סלוצקין, הייטקיסטית לשעבר, יצאה עם בני משפחתה לטיול שורשים בגיאורגיה ממנה חזרה עם כדי חרס ענקיים בהם הגיאורגים נוהגים לתת ליין שהם מייצרים כמעט בכל בית להתבגר. למרבה הצער נזכיר, גיאורגיה נכנסה באחרונה לרשימת המדינות שאסור לטוס אליהן בגלל תחלואת קורונה גבוהה. סלוצקין שהתאהבה במסורת היין הגיאורגית, ייבאה בנוסף לכדי החרס הענקיים גם את שיטת ההכנה המסורתית ליקב קדמא אותו הקימה בשנת 2010 במושב כפר אוריה שבהרי ירושלים. היינות המיוצרים ביקב עוברים תסיסה והשרייה בכדי החרס שמוסיפים ליין טעם וארומה ייחודיים. יקב קדמא, המשלב את השיטות המסורתיות כאמור יחד עם טכנולוגיות מודרניות וידע עדכני, מציע סיורי טעימות יין בשילוב תפריט נשנושים בהזמנה מראש בלבד באתר היקב kadma-wine.co.il. משך הסיור: 30-40 דקות. ניתן גם לרכוש סלסלת פיקניק בהרכבה אישית. שעות פעילות היקב: א'-ד': 11:00-17:00. סיורים מתקיימים בשעות: 11:00, 13:00. ה': 11:00-17:00. סיורים מתקיימים בשעות: 11:00, 13:00, 15:00. ו': 9:00-16:00. סיורים מתקיימים בשעות: 9:00, 11:00, 13:00. שבת: 9:00-18:00. סיורים מתקיימים בשעות: 9:00, 11:00, 13:00, 15:00. יקב קדמא, צילום: טליה בר וניר שמול  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטיילים בארץהאחים נקשמעלה החמישה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: