אא

"הבולענים סכנה לחיי אדם והממשלה מתנערת"

הוועדה לביקורת המדינה תדון בהוצאת צו הבאה למנכ"ל משרד רוה"מ, שנעדר מדיון על תופעת הבולענים. יו"ר וועדת הפנים, ח"כ אמסלם: "יש ישובים שכל מטה לחמם קרס. כל משרד מעביר אחריות לשני". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, קארין אלהרר: "מסכן חיי אדם, מבנים ותשתיות"

ים המלח. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית ים המלח. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר תתכנס ביום ב' הקרוב כדי להחליט על הוצאת צו הבאה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהוזמן וסירב להגיע היום לדיון משותף של הוועדה לביקורת המדינה ולוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, על תופעת הבולענים בים המלח. כן ביקשו שתי הוועדות ממשרד מבקר המדינה להכין דו"ח קצר ודחוף בנושא. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר הסבירה זאת "כדי שמנכ"ל משרד רוה"מ יבין כמה חמור המצב, ויקום מחר בבוקר ויצא לעבוד". "הבולענים הם סכנה לחיי אדם והממשלה מתנערת", אמרה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר, "אין תוכנית ומפלס מי ים המלח יורד יותר ממטר כל שנה. זה מסכן חיי אדם, מבנים ותשתיות. ב-2012 התקבלה החלטת ממשלה להכין תוכנית ממשלתית. במאי גובש סוף סוף מסמך כלשהו, שמסתבר שהוא רק מדיניות. אין ביצוע. לא עשו כלום". יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם אמר כי: "אני אוהב אנשים. מדינה צריכה לטפל באזרחיה. בהחלטת הממשלה יש תקציבים, הוציאו את הכסף על הכל חוץ מעל אנשים. קיימתי כבר 6 דיונים בנושא. יש יישובים שכל מטה לחמם קרס. אין הנחיות תכנוניות, אין שום מדיניות. שכחו אותם שם. רק שלא ישכחו לשלוח את הצ'קים עם מס הכנסה. 4 משרדי ממשלה מעורבים – חקלאות בגלל מטעים שסגרו, תיירות כי כל החופים כמעט סגורים, משרד התחבורה שבנה גשר חדש, שנסגר, בעלות של מאות מיליונים והגנת הסביבה. כל משרד מעביר אחריות לשני. לתפיסתי, כשיש בעיה במספר משרדים, צריך אינטגרטור. להבנתי זה משרד ראש הממשלה. שמו כסף במשרד להגנת הסביבה ואת האחריות הטילו על משרד התיירות. כשביקשתי את התערבותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא השקיע שעות לנמק למה הוא לא צריך לבוא לדיון, ומתעקש לא לבוא לכנסת. התבלבל. לא מבין מה תפקידו. או שילך הביתה או שיתחיל לעבוד. מעולם לא נתקלתי בזלזול כזה. אנו מתווכים על גבן של כמה מאות משפחות". 122 מיליון שקלים הוקצבו להגנת הסביבה סיגל גבאי, משרד התיירות: "הוקצבו 122 מיליון ₪, אבל לא בתקציב משרד התיירות אלא בהגנת הסביבה". ח"כ אמסלם: "ולא מדובר על טיפול בתושבים". סיגל: "נכון. רק על טיפול במפגעים שנוצרו". רם אלמוג, המשרד להגנת הסביבה: "ה-122 מיליון יועדו לתשתיות ולסביבה, לשמורות טבע. רוב הכסף כבר הוצא. בנוסף הוקצו 12 מיליון לחומש, לניטור והקמת מערכות התרעה על ידי המכון הגיאולוגי". סיגל גבאי, משרד התיירות: "כשהתקבלה החלטת הממשלה ב-2012, גם אז סברנו שלמשרד התיירות אין כלים לטפל בסוגיה. פנינו למשרד ראש הממשלה. אמרו לנו: זו החלטת ממשלה וצריך לקיים. השגנו תקציב ממשרדנו וממשרד הגנת הסביבה. לקח זמן להקים צוות. התוכנית הוגשה למשרד ראש הממשלה". יו"ר ועדת הפנים ח"כ אמסלם: "מר גרונר מנכ"ל משרד ראש הממשלה לא כעס שהטרדתם אותו?" רם אלמוג: "לא קיבלנו שום התייחסות". ח"כ בני בגין: "יש כאן רצף של החלטות נדרשות בטווחי זמן שונים. אם מדובר על תוכנית ייצוב, שתמנע את המשך היווצרות הבולענים, מדובר על טווח של מאה שנה. אם מדברים על פיתוח מקורות תעסוקה חלופיים, מדובר על שנים אחדות. אבל יש דברים דחופים – תשתיות. לתכנן מחדש את הגשר. בזה נתיבי ישראל צריכים לטפל במיידי".
לקריאה נוספת: https://passportnews.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%9C-%D7%94%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%90%D7%97%D7%93-%D7%94/ https://passportnews.co.il/article_10512/ https://passportnews.co.il/article_10448/

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: