אא

סקר: 70% מהישראלים רוצים להרגיש בחו"ל כמו בבית

כמה טוב שבאת הביתה? סקר שערכה Booking.com בקרב 21 אלף מטיילים בעולם בהם ישראלים, מגלה שתיירים אוהבים להרגיש במקם בו הם מתארחים בחו"ל כמו בבית אבל הישראלים אוהבים קצת יותר. ועד כמה אנחנו בונים על המלצות של מקומיים כדי לחמוק ממלכודות תיירים?

ברוך הבא לחופשה. צילום: שאטרסטוק|צ'ק אין למלון. צילום: שאטרסטוק|אין כמו בבית. צילום: שאטרסטוק|נא לא להפריע במלון. צילום: שאטרסטוק|כייסים. צילום: ברוך הבא לחופשה. צילום: שאטרסטוק|צ'ק אין למלון. צילום: שאטרסטוק|אין כמו בבית. צילום: שאטרסטוק|נא לא להפריע במלון. צילום: שאטרסטוק|כייסים. צילום:
בואו נודה על האמת, כשמשהו לא נראה לנו בבית המלון - החדר קטן מדי, החלון לא פונה לים וכיו"ב – סיכוי סביר שנדרוש לדבר עם האחראי. אנחנו לא אוהבים לצאת פראיירים ומאוד אוהבים יחס אדיב וחם. עד כמה אוהבים? סקר מקוון שערכה ענקית התיירות Booking.com, בקרב 21,500 מטיילים ברחבי העולם ובהם גם ישראלים, שהתארחו במקומות אירוח אלטרנטיביים שאינם בתי מלון קלאסיים (צימרים, בתי הארחה, דירות וכיו"ב), מגלה שכמעט שני-שליש (63%) מהמטיילים הגלובליים, מרגישים שחוו חוויה טובה יותר במהלך חופשתם בזכות יחס מיוחד שקיבלו מהמארחים שלהם. בקרב הישראלים, 46% אמרו שהחופשה שלהם השתפרה כשהרגישו שהמארח שלהם עושה מעל ומעבר עבורם.  
צ'ק אין למלוןצ'ק אין למלון
46% מהישראלים אומרים שהחופשה שלהם השתפרה כשהרגישו שהמארח שלהם עושה מעל ומעבר עבורם. צילום: שאטרסטוק   עוד עולה מהסקר, 51% בחרו לשוב אל מקום האירוח בו שהו בעבר בעיקר בזכות המארחים. אחוז דומה (52%) גם בקרב הישראלים. זאת ועוד, למעלה משני-שליש (69%) מהמשתתפים ו-55% מהישראלים, העידו שבכוונתם לבקר במקומות אירוח שיאפשרו להם לפגוש את בעלי או מנהלי מקום האירוח, בין אם מדובר במפגש על בסיס יום-יומי ובין אם בקבלת פנים חמה בעת ההגעה. הסקר מראה כי בעוד שחלק מהמטיילים מסתפקים בקבלת פנים נחמדה ופשוטה, אחרים מפתחים "ציפיות גדולות" מהמארחים. עבור רובם, היתרון העיקרי שמקום האירוח יכול לזכות בו הוא הענקת תחושה ביתית, כש-66% מהמטיילים ברחבי העולם ציינו שתחושה זו חשובה להם בזמן שהייתם במקום האירוח. והישראלים? כמעט שלושה רבעים (70%) מהם השיבו שהם רוצים להרגיש בבית במקומות בהם הם מתארחים.  
homehome
70% מהישראלים רוצים להרגיש כמו בבית במקומות בהם אם מתארחים בחו"ל. צילום: שאטרסטוק   עבור 62% מהמטיילים, ההטבה העיקרית באירוח האישי היא האפשרות לקבל מהמארחים המקומיים "מידע פנימי" על האזור בו הם שוהים. 51% מהישראלים מצפים להרוויח מניצול מידע זה. בנוסף, כמעט חצי (45%) מהמטיילים ברחבי העולם מסתמכים על ההמלצות המקומיות הללו גם בעת תכנון תקציב הטיול, בתקווה שטיפים כאלה יעזרו להם להימנע ממלכודות תיירים ולחסוך כסף. כך גם בקרב הישראלים, ש-61% השיבו כי הם מעוניינים לקבל המלצות מסוג זה.  
כייסיםכייסים
61% מהישראלים מעוניינים לקבל ממקום האירוח בחו"ל טיפים להימנע ממלכודות תיירים. צילום: שאטרסטוק   עוד עולה מהסקר כי 44% מהמטיילים היו רוצים להרחיב את המעגל החברתי שלהם במהלך החופשה, ומציינים כי היו שמחים שמנהלי מקום האירוח יזמינו אותם לאירוע מקומי. 39% בקרב הישראלים.

רוצים יחס חם אבל עד גבול מסוים

יחד עם זאת, אירוח אישי חם במקומות אירוח קטנים לגביהם מתייחס הסקר, עשוי להיות גם מאתגר. רבים ממשתתפי הסקר מייחסים חשיבות רבה גם למידתיות שבה זה נעשה ומצפים מהמארחים שלהם "להלך על חבל דק" בכל מה שנוגע לאינטראקציה עימם: יותר ממחצית מהמשיבים הגלובליים (52%) ו-60% מהישראלים, חושבים שצריך לפגוש את המארחים רק פעם אחת במהלך השהייה, ויותר משליש (36%) מהמשיבים הגלובליים ו-44% מהמטיילים הישראלים מצפים שיצרו איתם קשר פעם אחת בצ'ק-אין ופעם אחת בצ'ק-אאוט בלבד.  
נא לא להפריע במלוןנא לא להפריע במלון
נא לא להפריע: 44% מהישראלים מצפים לפגוש את המארח פעם אחת בצ'ק אין ופעם אחת בצ'ק אאוט. צילום: שאטרסטוק   זאת ועוד, 69% מהאורחים מאמינים כי על המארחים להשתמש באינטואיציה כדי להעריך כמה זמן עליהם לבלות עם האורחים, ואילו בקרב הישראלים 80% חושבים כך. כמעט 4 מכל 5 (79%) מטיילים ציינו שהפרטיות חשובה להם ומצפים מהמארחים לכבד את המרחב האישי שלהם – 86% מהישראלים חושבים שזה דבר קריטי. "בדומה לרבים ממרכיבי הטיול, גם בכל הנוגע לצרכים השונים של המטיילים אין גישה אחת שמתאימה לכולם. המחקר שלנו מראה כמה חשוב שמנהלי ובעלי מקומות אירוח ימצאו את האיזון הנכון שיעניק לאורחים שלהם חוויה בלתי נשכחת - בין אם מדובר בבית, דירה, בית הארחה או כל סוג מקום אירוח אחר", כך אמר אוליבייה גרמיו, סגן נשיא ב-Booking.com. עוד לדבריו, "ב-Booking.com אנחנו מאמינים באינדיבידואליות, ויודעים שכל אדם תופס את החופשה המושלמת בצורה שונה, אך דבר אחד ברור לחלוטין: בין אם המטיילים רוצים להרגיש בבית, לאמץ את התרבות המקומית, למצוא שקט ושלווה או פשוט לקחת הפסקה - אין כמו מגע אנושי כדי להפוך את החוויה שלהם לבלתי נשכחת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםחופשה בחו"לסקר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: