אא

עדות מקו החזית: "מטורף לגמרי. אמהות בוכות"

יעקב אמסלם, הבעלים של חב' אמסלם תיירות, עובד סביב השעון כדי לסייע לישראלים רבים לחזור הביתה. "אי אפשר להוציא מטוס מיוחד ליעדים שאין בהם מספיק נוסעים. מנסים למצוא פתרונות". ומה הקשר שלו לרון ארד, הנווט הנעדר?

יעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדור יעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדור
נגיף הקורונה מזמן לאנושות אתגרים רבים. בראש ובראשונה האתגרים הרפואיים והכלכליים. אבל לנגיף הקטלני, שכבר שינה ועוד ישנה סדרי עולם, מזמן אתגר נוסף - אתגר השבתם הביתה של כל הישראלים המפוזרים בנכר ומבקשים לחזור לישראל כמה שיותר מהר. לא מעט גורמים ממשלתיים ופרטיים נרתמים לסייע במשימת החילוץ המורכבת של כל אותם ישראלים. אחד מהם, שהיה גם הראשון מהסקטור הפרטי שהחל לפעול בנושא, הוא יעקב אמסלם, הבעלים של חברת אמסלם תיירות ונופש. "מטורף לגמרי מה שקורה. אמהות בוכות. מתחננות שנחזיר את הילדים הביתה. הבעיה היא שיש מקומות שאין בהם מספיק אנשים שאפשר להרים משם מטוס. אנחנו מנסים להטיס אותם למקומות אחרים ומשם להחזיר, אבל יש מקומות שזו בעיה קשה. מנסים למצוא פתרונות", הוא מתאר לפספורטניוז את הלך הרוחות בשטח. אמסלם עובד סביב השעון. מעביר לילות בלי שינה כדי להטיס הנה רבבות ישראלים שלא קראו נכון את המפה ולא נשמעו בזמן לקריאות לחזור הביתה, נשארו בחו"ל ועכשיו, כשהשמיים והגבולות נסגרים, לא יכולים לחזור ומבקשים עזרה. אמסלם תיירות דאגה עד כה להשבתם לישראל של אלפי מטיילים. אמסלם מעריך ש"יש עוד כ-2,000 מטיילים שמחפשים דרך לחזור לישראל ועל זה אנחנו עובדים". עוד לדבריו, "אנחנו נתקלים לפעמים בבעיות של רגולציה, דברים מורכבים, בגלל היעדים שאין מהם טיסות לישראל. זה מורכב מאוד ואז לפעמים נדרשת התערבותו של ראש הממשלה נתניהו". על 23 המטיילים הישראלים שנותרו בלימה בירת פרו לאחר שלא נותרו להם מקומות בטיסות אל על שחילצו משם כאלף מטיילים, אומר אמסלם, "ניסיתי למצוא להם פתרון, להטיס אותם לברזיל ומשם הביתה, אך זה היה צריך לעלות להם כ-500 דולר, ובגלל שלשאר הישראלים שחזרו זה לא עלה כסף, הם לא רצו לשלם. אני ניסיתי לעזור".   חילוץ הישראלים מפרו. צילום: סיון פרג'   לדברי אמסלם, כרגע יש מטיילים בהודו, ברזיל, אוסטרליה ומשפחות במקסיקו שרוצים לחזור לארץ. "מלבד הטיסה המתוכננת של אל על להודו, אנחנו עובדים על עוד טיסות כדי להוציא משם את מאות הישראלים שעדיין נמצאים שם". עוד לדבריו, ויש גם מטיילים ישראלים בהודו שכלל לא רוצים לחזור לארץ בשלב זה.

"לאורך כל השנים האמנתי שרון ארד חי"

יעקב אמסלם הוא טייס לשעבר בחיל האוויר וחברו של רון ארד, הנווט הנעדר, מקורס הטיס. וכך הוא סיפר בראיון לפספורטניוז משנת 2017 על הנווט הנעדר: מתי פגשת את רון לראשונה? אמסלם: "את רון פגשתי לראשונה באוהל מספר 1 בקורס טייס בחצרים ב-17 באוקטובר 1976. לא ניתן היה להתעלם מרון. הוא מיד בלט. בחור צנום, רזה, שנון, סתלבטן".   היא נשמרה במשך עשרות שנים, עד שחבר לקורס טיס החליט לפרסם את שבתוכה: מחברת צה"לית חומה בה כתבו כמה פרחי טיס את חוויותיהם בקורס טיס מספר 87, המחזור של רון ארד. בתמונה רון והקטע שכתב במחברת. צילום: באדיבות אמסלם תיירות   כיצד נוצר הקשר ביניכם? "מהרגע הראשון הוא (רון) קלט, שפה יש אובייקט שאפשר 'לנעול עליו' (כלומר ליצור איתו מוקד לשיחה, בשפת הטייסים). אני כמובן זרמתי וניהלנו שיחות עומק רבות". איזו מן חברות זו הייתה? מה הייתה מהות הקשר? "ראיתי את רון במצבים אינטימיים. ישנו מיטה ליד מיטה. ראיתי אותו נכנס לתוך שק השינה. שמעתי אותו מדבר על דברים אישיים, על הקשר שלו עם אימא שלו. ככל שחלף הזמן, החלפנו חוויות אישיות וידענו אחד על השני הכל. הסיטואציה היא שהחברים שלך לאוהל הם הכותל שלך בכל הקשור לחיים האישיים ולקשיים שחווים במהלך הקורס. צ'וקו בחוש הומור מפותח החליט לעשות מעשה קונדס ולהעלים לי את הג'ינס, שכל כך הייתי גאה בו. מה שהוליד יותר מאוחר את המערכון המיתולוגי. הוא היה מספר לנו בהומור האופייני לו קטעים מהמערכון, באוהל, לפני השינה". פעילים לבנונים ואיראנים טוענים שרון כבר אינו בין החיים. מה דעתך? "לאורך כל השנים תמיד האמנתי שרון חי. להערכתי, זוהי מניפולציה. העבירו אותו מלבנון והוא מוחזק אצל האיראנים. חסרה אינפורמציה רבה וקשה לי להאמין שזה סוף פסוק ולקבל את העובדה שאינו בחיים". איך משפיעה עליך היעדרותו של רון בחיי היום יום? "במהלך השנים, מאז שרון נפל בשבי, בכל התמודדות שלי בחיים האישיים ובחיים העסקיים אני אומר לעצמי: יעקב, תתמודד, כי מצבך משמעותית טוב יותר ממצבו של רון, וכך למעשה, רון, מבלי שהוא מודע לכך ועל אף שלא נפגשנו מעל 30 שנים, ממשיך לתת לי את הכוחות להתמודדות במצבים שונים. ככל שלא יתבהר מצבו ועד שרון לא יוחזר ארצה לחיק משפחתו, אהיה שותף פעיל להנצחתו ומוכן לעשות הכל למען חזרתו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאמסלם תיירותיעקב אמסלם

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: