אא

עדכון: פוצץ הדיון בקבינט הקורונה על מתווה גמזו

בעקבות חילוקי דעות, פוצץ לפני זמן קצר דיון על המתווה שהציג פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לשרי קבינט הקורונה. רה"מ, בנימין נתניהו, עזב את הדיון באמצע וההצבעה על מתווה גמזו לצמצום מגיפת הקורונה בישראל - נדחתה

רה"מ בנימין נתניהו בנתב"ג. צילום: סיון פרג' רה"מ בנימין נתניהו בנתב"ג. צילום: סיון פרג'
דיון שהתקיים הערב (ה') בקבינט הקורונה על המתווה שהציג פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, פוצץ לפני זמן קצר. שרי הקבינט התפזרו מבלי לקבל החלטות בעקבות חילוקי דעות שהתגלעו בדיון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עזב את הדיון באמצע והחרדים מצידם זעמו על כך שהמתווה של פרופ' גזמו ימנע תפילות ולמעשה מפלה לרעה את הציבור החרדי. שר האוצר, ישראל כץ, טען בדיון כי הקריטריונים במתווה "הרמזור" של גמזו לא אחידים ולא ברורים. ההצבעה נדחתה לשבוע הבא. על פי נתונים שהציג גמזו, רמת התחלואה לא ירדה בשבוע האחרון מ-1,700-1,600 חולים חדשים ביום, יותר משליש מהם חרדים.

שרי קבינט הקורונה התכנסו מוקדם יותר הערב לדון בשני המתווים שהציג בפניהם גמזו, לצמצום מגיפת הקורונה בישראל: מתווה “מבלימה לשליטה” ומתווה “ריסוק מהודק”.

על פי המתווה הראשון שנקרא “מבלימה לשליטה”, מציע פרופ’ גמזו להפעיל החל מ-1 בספטמבר את “הרמזור” הכולל בין היתר, סגירה של מערכת החינוך בערים המוגדרות אדומות והגבלת הטיסות לאומן. ב-10 בספטמבר תעשה הערכת מצב למתווה זה. אם וכאשר התחלואה לא תצומצם, מוצע לעבור למתווה הבא.

על פי המתווה השני שנקרא “ריסון מהודק”, יינקטו צעדים מחמירים יותר ל”ריסוק” מהיר יותר של התחלואה החל מערב ראש השנה ועד 11באוקטובר, זאת כאמור במידה והמתווה הראשון לא ישפר את תמונת המצב. בין היתר, יסגרו מסעדות, שווקים, קניונים ובתי מלון ומערכת החינוך תופסק למעט כיתות א’-ג’ והחינוך המיוחד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםבנימין נתניהוקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: