אא

10 סימנים שענף התיירות והתעופה מתחיל להתאושש

מנכ"ל ריינאייר אומר שיש ביקוש עצום לטיסות וגם מנהלים בחברות התעופה האמריקאיות: אמריקן איירליינס, יונייטד, דלתא וג'ט-בלו אמרו שהם רואים ביקוש חזק לטיסות פנאי. קבלו 10 סימנים המעידים על תחילתה של חזרה לנורמליזציה, אמן

צילום: 123rf צילום: 123rf

1. מנכ"ל ריינאייר: "ביקוש עצום לטיסות" מייקל או’לירי, מנכ"ל ענקית הלואו קוסט האירית, ריינאייר, אמר השבוע כי "יש ביקוש עצום לטיסות" וריינאייר תפעיל 80% מהטיסות שלה – 2,300 טיסות שבועיות ב-480 קווים, כולל 26 קווים חדשים בעונת קיץ 2021, היוצאת לדרך כבר בשבוע הקרוב.

מייקל אולירימייקל אולירי
מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר. צילום: Shutterstock

2. התנפלות על חבילות נופש בקפריסין

האי השכן חוזר למפת הנופש של הישראלים. בעקבות הודעת קפריסין כי החל מ-1 באפריל תקבל תיירים ישראלים מחוסנים או עם בדיקות קורונה ללא חובת בידוד, הישראלים הסתערו על חבילות הנופש לאי. "הישראלים אוהבים מאוד את האי, העובדה שמדובר ביעד קרוב, מחירים נמוכים לעונה ואין חובת בידוד לישראלים מחוסנים או עם בדיקה שלילית מובילה לביקושים גבוהים בימים האחרונים", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר שתפעיל טיסה יומית ללרנקה ו-4 טיסות שבועיות לפאפוס החל מ-1 באפריל במחיר של החל מ-180 דולר לאדם הלוך ושוב. מגמה דומה גם נוכח פתיחתה של יוון. https://www.youtube.com/watch?v=pfytBI8WGwY&t=2s

3. יציאת מצרים

ב-48 השעות האחרונות גדל משמעותית מספר הישראלים שיצאו מהארץ. מנתונים שפרסמה הבוקר (חמישי) רשות ההגירה והאוכלוסין, ב-48 השעות האחרונות יצאו מישראל בסך הכול 10,266 ישראלים. מתחילת חודש מארס יצאו מהארץ 56,463 ישראלים. במקביל, ב-48 השעות האחרונות חזרו לארץ 4,966 ישראלים לחגוג את חג הפסח בארץ ומתחילת החודש שבו ארצה 45,506 ישראלים. בכל מארס אשתקד נכנסו לארץ 217,613 ישראלים.
נתב"גנתב"ג
בדיקות חום בכניסה לנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן

4. ישראייר נחתה בבאטומי עם טיסה מלאה

חברת ישראייר ביצעה הבוקר (חמישי) טיסה לבאטומי שבגיאורגיה. הטיסה - הראשונה שנחתה בשדה התעופה מזה כשנה - יצאה מאלה עד אפס מקום עם 178 נוסעים. ראש ממשלת גיאורגיה הגיע לשדה התעופה כדי לברך.

שדה התעופה בבאטומישדה התעופה בבאטומי
שדה התעופה באטומי, גיאורגיה, הבוקר. צילום: יח"צ ישראייר נוסעי ישראייר בבאטומי. צילום: יח"צ ישראייר

5. מנכ"ל אקספדיה: "אנשים מתחילים לחשוב על נסיעתם העתידית"

פיטר קרן, מנכ"ל Expedia, פורטל הענק להזמנת מוצרי התיירות, אמר בריאיון מיוחד ברשת CNN, כי אנשים מתחילים לחשוב על נסיעתם העתידית. הזמנות באתר הנסיעות לחלקים מסוימים בארצות הברית בקיץ הקרוב "הוזמנו כולם" והוא מצפה שגם "אירופה תגיע בקרוב ככל שמספר החיסונים יגדל".

6. מנהלים בחברות התעופה האמריקאיות: "רואים ביקוש חזק לטיסות פנאי"

מנהלים בחברות התעופה האמריקאיות: אמריקן איירליינס, יונייטד, דלתא וג'ט-בלו מציינים כי הם רואים ביקוש חזק לטיסות פנאי. ההזמנות חזקות במיוחד בתקופת חופשת האביב המסורתית וגם לקיץ. "שלושת השבועות האחרונים היו שלושת השבועות הטובים ביותר מאז שהמגפה פרצה", אמר מנכ"ל אמריקן איירליינס, דאג פרקר, על מכירת הכרטיסים. "אנחנו מתקרבים מאוד לרמות 2019 בסך כל ההזמנות". מנכ"ל JetBlue, רובין הייז, הדהד את האופטימיות והוסיף: "כשאנשים מתחסנים, הם קופצים על מטוסים כדי לראות אנשים שלא ראו בשנה האחרונה". בהודעה לעובדים אמר מנכ"ל דלתא אייר ליינס, אד בסטיאן, כי הוא רואה "תאוצה חיובית בשבועות האחרונים. זה נותן לי אופטימיות לכך שהתשואה בביקוש עולה", אמר.

7. מספרי TSA מטפסים

הנתונים של מינהל אבטחת התחבורה, TSA, מעידים על התאוששות משמעותית בתעופה. היקף הנוסעים בתעופה עלה בשבוע שעבר בפעם הראשונה מאז שהמגפה החלה. על פי נתוני ה-TSA, עברו ביום חמישי שעבר כ-1.4 מיליון בני אדם בידוק ביטחוני בשדות התעופה בארה"ב, לעומת 780,000 באותו יום בשנה שעברה. למעלה מ-8.8 מיליון איש טסו ב-7 הימים האחרונים ולמעלה ממיליון בני אדם טסו בכל אחד מ-8 הימים האחרונים. ובכל זאת, המספרים של יום חמישי עדיין נמצאים ברמה נמוכה, מכיוון שמדובר בכ-60% מהתנועה באותו יום לפני המגפה ב-2019.
ועדת הכלכלה אישרה ביטול מגבלת 8 היעדים אליהם/מהם ניתן להפעיל טיסותועדת הכלכלה אישרה ביטול מגבלת 8 היעדים אליהם/מהם ניתן להפעיל טיסות
טיסה בעידן הקורונה. צילום: 123rf

8. הערים המובילות של Airbnb

אתר Airbnb מדווח על גאות משמעותית בהזמנות ל"אזורי מזג אוויר חמים, עיירות חוף וגישה לפארקים ממלכתיים ולאומיים". הערים והאזורים הפופולריים ביותר ב-Airbnb בארה"ב הם דרום מיין, צפון קרוליינה ומונטנה. מספר האנשים שחיפשו בתים עם מרחבים חיצוניים היה גבוה פי 35 בהשוואה לאותה תקופה לפני שנה.
AirbnbAirbnb
Airbnb. צילום: shutterstock

9. דילים גדולים

רשת המלונות Extended Stay America (STAY) הודיעה השבוע כי היא נמכרת בעסקה של 6 מיליארד דולר. הרשת, הכוללת כ-650 מלונות ברחבי ארה"ב, הצליחה טוב יותר בשנה שעברה בהשוואה למתחרותיה, מכיוון שהיא הייתה אטרקטיבית לאנשי מקצועות רפואיים ולעובדים חיוניים אחרים, שנאלצו לעבוד במהלך המגפה. 'בלקסטון' ו'סטארווד קפיטל' יחלקו את נכסי החברה באופן שווה, והרשת תמשיך לצמוח. ב'סטארווד קפיטל' מצפים ש-STAY תספק פתרונות אכסון לאנשים בהשתלמויות, זוגות שמתגרשים או עוברים דירה.

10. דיסנילנד נפתחת מחדש

דיסנילנד ופארק השעשועים 'קליפורניה אדוונצ'ר' הודיעו כי הם מתכננים להיפתח כבר השבוע עם קיבולת מוגבלת עד 30 באפריל. דיסנילנד הוא פארק השעשועים של דיסני הממוקם באנהיים, קליפורניה, והיה סגור יותר משנה בגלל המגפה. "זהו הסימן הסופי לכך שהדברים חוזרים להיות נורמליים עבור חברת דיסני", אמר רוברט נילס, עורך ThemeParkInsider.com ל-CNN Business על הפתיחה המחודשת. "הפארק של וולט דיסני היה סגור, גם כשהפארקים האחרים היו פתוחים, וזו תזכורת שמשהו אכן היה לא בסדר". נציין כי נכון לעכשיו, רק תושבי קליפורניה רשאים לבקר בפארקים בגלל הנחיות של רשויות הבריאות במדינה. אמצעי הבטיחות כוללים מסכות חובה לאורחים מעל גיל שנתיים, ריחוק חברתי ושימוש במערכת כרטיסים חדשה ללא מגע.
דיסנילנד ארה"בדיסנילנד ארה"ב
דיסנילנד קליפורניה. צילום: 123rf  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראיירטיסות לגיאורגיהריינאייריונייטד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: