אא

בוקינג: 10 היעדים עם חווית האירוח הטובה ביותר בעולם

הדירוג מבוסס על למעלה מ-232 מיליון חוות דעת ב-Booking.com, שנכתבו על ידי אורחות ואורחים לאחר ששהו במקום האירוח

צילום: 123rf צילום: 123rf
אם אתם מחפשים השראה לחופשות הבאות שלכם, תוכלו לשאוב אותה מהדירוג הגלובלי לשנת 2022 שמציג את עשרת היעדים שבהם תקבלו את חוויית האירוח הטובה ביותר בעולם, על פי נתוני Booking.com. הדירוג מבוסס על למעלה מ-232 מיליון חוות דעת ב-Booking.com, שנכתבו על ידי אורחות ואורחים לאחר ששהו במקום האירוח.

מטרה, איטליה

העיר בדרום איטליה נהנית מאור הזרקורים ומגיעה למקום הראשון בדירוג השנתי. לא רק שהיא יעד ידוע לצילומים של סרטים הוליוודיים שוברי קופות, מטרה (Matera) גם כבשה את המקום הראשון בדירוג הערים המובילות בעולם בחוויית אירוח לשנת 2022, על-בסיס חוות דעת של תיירים ותיירות. מטרה נחשבת ליישוב העתיק השלישי בעולם מבחינת התיישבות רציפה של בני אדם (אחרי חלב ויריחו), מה שמושך אליה מגוון רחב של תיירים מכל הסוגים. היסטוריה רבת שנים, אוכל משובח, ארכיטקטורה ונופים – במטרה יש הכל. סימן הזיהוי העיקרי של העיר הוא מבני האבן הייחודיים והמערות הטבעיות, שנחצבו והורחבו במהלך 1,000 השנים האחרונות, והוכרו בשנת 1993 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. צורת הבנייה האייקונית הזו השפיעה גם על מקומות האירוח השונים שהוקמו בעיר, והתוצאה יפה במיוחד.

בלד, סלובניה

בבלד (Bled) יש שלל אפשרויות כמו טיולי הליכה, ספורט מים ורכיבה על אופניים. במהלך השהייה בבלד תוכלו לבקר גם באגם בלד היפהפה שנוצץ בגווני כחול וטורקיז מרגיעים. העיר ממוקמת על רקע האלפים היוליאניים המרשימים של סלובניה, וכבר שנים שהיא מעודדת תיירות ידידותית לסביבה – ולכן לא מפתיע שביעד הציורי הזה מבקרים אנשים שקיימות הוא ערך חשוב עבורם. אל תוותרו על ארוחה סלובנית בשילוב הופעה חיה וריקודים. וכדי ליהנות מחופשה בלתי נשכחת באמת, תוכלו להתארח ב-Adora Luxury Hotel המפואר מול הנופים המרשימים של אגם בלד, הכנסייה המפורסמת שניצבת באי שבאגם, והפסגות המושלגות שבאופק. המלון, שהיה בעבר וילה, ממוקם ממש על קצה האגם, ליד מסלולי הטיול וההליכה שבאזור. לתצפית על האגם, אפשר לטפס במעלה הצוק אל טירת בלד, שנחשבת לטירה המבוצרת העתיקה ביותר בסלובניה. Degrees North. צילום: Booking.com

טייטונג סיטי, טאיוואן

טייטונג (Taitung), שבחוף הדרום-מזרחי של טאיוואן, מתגאה בחופים היפים, בפארקים שופעי הטבע ובתרבות המקומית העשירה שהפכו אותה ליעד מפורסם וזיכו אותה במקום השלישי ברשימת הערים המזמינות לשנת 2022. האקלים טרופי לאורך כל השנה, ולכן לא תתאכזבו ממזג האוויר שיאפשר לכם להתרשם באמת מהנופים המשגעים של העיר. כדאי במיוחד להגיע אל ליושאן (Liyushan), או בשמה השני – "הר קארפ" (Carp Mountain), ולבקר בנקודת התצפית הפנורמית. הסצנה הקולינרית בטייטונג עשירה ומגוונת – גן עדן של ממש לאנשים שאוהבים אוכל טוב. דרך מעולה להכיר את המאכלים והאפשרויות הקולינריות היא לבקר בשוק הלילה של טייטונג (Taitung Night Market), שיש בו שפע של דוכני אוכל רחוב.  

נאפפליו, יוון

נאפפליו (Nafplio) היא עיר חוף מלאת יופי וקסם שממוקמת בחלק המזרחי של חצי האי פלופונסוס (Peloponnese), במרחק של שעתיים בלבד ממערב לאתונה.  והעובדה הזו הופכת את נאפפליו ליעד נפלא למי שרוצים להימנע מעומס התיירים של חודשי הקיץ. יש בה שפע של מבנים אדריכליים מרהיבים ואתרים היסטוריים שכדאי לראות מקרוב. בעת השהייה בעיר, מומלץ לצאת לטיול רגלי אל מבצר פלמידי (Palamidi castle), ושם תחכה לכם תצפית מפעימה על נמל העיר. למי שרוצה לנוח בסוף היום באחת מהווילות המקסימות והצבעוניות בסגנון נאו-קלאסי שיש בעיר, Aetoma Hotel הבוטיקי והאינטימי יכול להיות בחירה נהדרת, ובעיקר לחובבות וחובבי הארכיטקטורה. המלון שוכן במבנה ששימש כאחוזה במאה ה-18, ומאז עבר שיפוץ ששימר באהבה רבה את האלמנטים המקוריים שלו, בפנים ובחוץ. Anio Boutique Hotel Hoian. צילום: Booking.com

טולדו, ספרד

העיר העתיקה טולדו (Toledo) ממוקמת במרכז ספרד, רק 30 דקות נסיעה ברכבת ממדריד. פה יקבלו אתכם בזרועות פתוחות, אז אם אתם מתכננים להגיע לאזור – אל תוותרו על ביקור בעיר. כבר כמה מאות שנים שקהילות מתרבויות שונות ומגוונות מתגוררות יחד בעיר בהרמוניה ובסובלנות הדדית, מה שהופך את טולדו ליעד מרתק בכל הקשור להיסטוריה, לתרבות ולארכיטקטורה. אם תגיעו לביקור במאי או ביוני, אל תפספסו את קתדרלת טולדו (Toledo Cathedral) שמקושטת בתקופה הזו בשטיחי קיר מושקעים לכבוד חג הלחם והיין הקדושים (Corpus Christi).

מונטה ורדה, ברזיל

בכפר הקטן מונטה ורדה (Monte Verde) יש סטייל ואווירה עם ניחוח אירופאי שאי אפשר להתכחש אליו. לא לחינם הוא ידוע בתור ה"שוויץ" של ברזיל. זה יעד ציורי ונינוח שיגרום לכל אחד להתחבר לצד הרומנטי שבו, אבל הוא אידאלי גם לחובבי טבע וטיפוס, שישמחו להגיע לכאן ולטייל בשש פסגות ההרים שבאזור. הוא ממוקם באזור ההררי סרה דה מנטיקרה (Serra da Mantiqueira), ששופע ביערות ובסוגים שונים של חיות בר – בעיקר ציפורים. אם יהיה לכם מזל, אולי תצליחו לראות אוּרוּבּוּ (עוף דורס) חותך את השמיים. באזור יש מבחר צימרים, בקתות ומקומות נוספים שמציעים אירוח באווירה אלפינית.

ברוז', בלגיה

למקום השביעי הגיעה העיר ברוז' (Bruges) היפה והפוטוגנית בבלגיה, הקיימת מאז ימי הביניים. אבל למה אנשים כל-כך אוהבים לבקר בעיר, שגם קיבלה את הכינוי "ונציה של הצפון"? האירוח הלבבי וקבלת הפנים החמה הם כבר סיבה טובה. העיר גם קטנה יחסית, ולכן קל להסתובב בה ברגל. בין הרחובות עם ריצוף האבן תמצאו מגוון מבנים היסטוריים, כשבעצם כל מרכז העיר הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. כדי להכיר את ברוז' מקרוב, מומלץ לשוטט בנחת ברחובות או לעלות על סירה ולצאת לשיט בתעלות – מהר מאוד תגלו שהיא פשוט תענוג לעיניים. אם אתם רוצים לחוות את המטעמים המשובחים שמאפיינים את ברוז', מומלץ לשריין מקום בסיור טעימות בירה ושוקולד שכולו חגיגה קולינרית. Herdade do Ananás. צילום: Booking.com

נוסה-למבונגן, אינדונזיה

האי נוסה-למבונגן (Nusa Lembongan) שבאינדונזיה מספק תחושה של גן עדן. גולשים וגולשות אוהבים להגיע לכאן בזכות הגלים המדהימים והאווירה השלווה, אבל גם מי הים הצלולים בגווני הטורקיז הם סיבה מעולה לבקר בחלק הזה של העולם. שנורקלינג בשילוב שיט קיאקים זו דרך טובה להתרשם מיופיו של האי ומהים שסביבו. נוסה-למבונגן נמצאת במרחק קצר יחסית מבאלי, ויש לה הרבה מה להציע הרחק מההמון: חופים שנראים כמו ציור, מטבח אקזוטי ותרבות מקומית עשירה שתצליח להרשים גם אנשים שכבר הספיקו לטייל לא מעט בעולם.

פונטה דלגדה, האיים האזוריים, פורטוגל

בפונטה דלגדה (Ponta Delgada), עיר הבירה הקסומה של ארכיפלג האיים האזוריים (Azores) בפורטוגל, יש מעיינות חמים, מרחבים מרהיבים ביופיים, רחובות צרים ומתפתלים, מסעדות אותנטיות ואדריכלות מקומית ייחודית. לא תוכלו לפספס את הבתים הצבועים בלבן שנפוצים ברחבי האי. כדי לחוות מקרוב את הטבע היפהפה שבאזור, כדאי לצאת לטראק מעגלי במסלול סרה דבאסה (Serra Devassa Walk), שם תעברו דרך הרי געש ואגמים ציוריים. העיר מספיק קטנה כדי שתוכלו להסתובב בה בהליכה ולהתמסר לקסם הפורטוגלי האותנטי. זה מה שהופך אותה ליעד כל-כך מעולה לטיולים. הוי אן (Hoi An), וייטנאם את העשירייה הראשונה סוגרת העיר הוי אן (Hoi An), השוכנת על החוף המרכזי של וייטנאם. לא רחוק ממנה יש קילומטרים של חופים חוליים לבנים ויפים ועיר עתיקה שוקקת ומשגשגת. בכל חלקי העיר אפשר לראות ולהרגיש השפעות סיניות וצרפתיות, כשכולן משתלבות יחד בהרמוניה גם בסצנת האוכל המקומית. סיור מודרך על אופניים יאפשר לכם להכיר לעומק את חיי הכפר האותנטיים בהוי אן, כולל מפגש עם אמניות ואמנים מקומיים שיספרו לכם על תהליך היצירה שלהם – החל מקדרות על גלגל אובניים, דרך קליעת מחצלות בשיטה מסורתית, עד הכנת נודלס וגילוף בעץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשווייץבוקינג.קוםחדשות שווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: