אא

פאנל השיט הבטוח של ענקיות הקרוזים ממליץ על צעדים לחזרה בטוחה לשיט

מומחי הפאנל, שהוקם ביוני ע"י ביוני האחרון על ידי נורוויג'ן קרוז ליין וקבוצת רויאל קריביאן, מפרסמים דו"ח מקיף הכולל המלצות, צעדים ואמצעי מניעה שונים לשמירה על בריאות האורחים לקראת חזרה בטוחה של ענף הקרוזים לפעילות. מה הם הצעדים?

לובי אונית Encore של NCL. צילום: יח"צ לובי אונית Encore של NCL. צילום: יח"צ
פאנל השיט הבטוח הגיש היום (שני) את המלצותיו החדשות והמשופרות למרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לאחר בקשת המרכז לקבלת הנחיות עתידיות ואמצעי מניעה שיבטיחו את בריאות הציבור בהפלגה בספינות הקרוזים. כזכור, הפאנל הוקם ביוני האחרון על ידי נורוויג'ן קרוז ליין אחזקות בע"מ (NCLH) וקבוצת רויאל קריביאן (Royal Caribbean). הפאנל מורכב ממומחים מוכרים מרחבי העולם בתחומים מגוונים הכוללים את בריאות הציבור, מחלות זיהומיות, ביטחון ביולוגי, אירוח ופעולות ימיות, שגיבשו את מיטב התובנות בתחום בריאות הציבור, המדע וההנדסה על המלצותיהם. הדו"ח המקיף בן 65 העמודים של פאנל השיט הבטוח כולל בתוכו 74 צעדים מפורטים לשמירה על בריאות האורחים, הצוות והקהילות ביעדים בהם מבקרים. ההמלצות כוללות בדיקות להמצאות נגיף הקורונה, שימוש במסכות פנים, פרוטוקולי בריאות ונהלי סניטציה משופרים בספינות, בטרמינלים ובנמלי העגינה. בראשות הפאנל עומדים המושל מייק לאוויט, לשעבר מזכיר המדינה לענייני מחלקת הבריאות בממשל של הנשיא ג'ורג' בוש, וד"ר סקוט גוטליב, לשעבר יושב ראש מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). "פאנל השיט הבטוח עסק בארבעת החודשים האחרונים בשאלה כיצד ניתן יהיה להגן בצורה הטובה ביותר על בריאותם ובטיחותם של האורחים והצוות על הסיפון", אמר ד"ר גוטליב. "בגישה המקיפה, אנו מאמינים כי ההמלצות המשמעותיות של הפאנל בעניין בריאות הציבור יעזרו לבנות אסטרטגיות לחזרה בטוחה של ענף הקרוזים לפעילות." המושל לאוויט, הוסיף ואמר: "הפאנל ביצע מחקר שאפתני וחוצה-תחומים לפיתוח תקנים והנחיות שיבטיחו את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר בסביבה המורכבת של ספינת תענוגות. למדנו את חוויות התעשייה במאבק במגיפה ושילבנו את הלקחים הרבים שהפיקו בתחום הרפואה והמדע בששת החודשים האחרונים. המלצות הפאנל מבוססות על המידע המהימן ביותר ונועדו להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפגיעה בבריאות הציבור לכל היוצאים להפלגה." "אנו מבינים את האחריות שיש עלינו לפעול בצורה דרמתית כדי להגן על בריאותם ובטיחותם של האורחים ואנשי הצוות שלנו, כמו גם על הקהילות ביעדים בהם אנו עוגנים, וביקשנו מהפאנל שיעזור לנו להבין כיצד לעמוד בצורה הטובה ביותר באחריות הזו", אמר ריצ'רד פיין, יו"ר ומנכ"ל קבוצת רויאל קריביאן. לובי אונית Encore של NCL. צילום: יח"צ  

"אנו יודעים שהרשויות בעולם והאורחים שלנו מצפים שנספק את החופשות הבטוחות והבריאות ביותר שאפשר במסלולי השיט שלנו, ועבודה זו של הפאנל מדגימה את המחויבות שלנו בדיוק למטרות אלו." אמר פרנק דל ריו, נשיא ומנכ"ל חברת נורוויג'ן קרוז ליין אחזקות בע"מ.

עוד אמרו פיין ודל ריו כי כל חברה תשתמש בהמלצות הפאנל כדי להודיע על אסטרטגיות חזרה לפעילות חדשות ומפורטות, שיוגשו למרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ולרשויות אחרות ברחבי העולם לבדיקה ואישור. זוהי אבן דרך חשובה בתהליך חידוש ההפלגות מסביב לעולם.

פאנל השיט הבטוח זיהה חמישה תחומים עיקריים שכל חברה בתעשיית הקרוזים צריכה לטפל בהם בכדי לשפר את הבריאות והבטיחות עבור האורחים ואנשי הצוות, ולהפחית את הסיכון להתפשטות נגיף הקורונה: 1) בדיקות, מדידת חום והפחתת חשיפה. 2) תברואה ואוורור. 3) תוכנית חירום לתגובה וטיפול במקרי הצורך. 4) תכנון וניהול הטיולים ביעדי העגינה ושמירה על בטיחות האוכלוסייה בנמלי העגינה. 5) מזעור סיכונים לאנשי הצוות. בכל קטגוריה, הפאנל יצר המלצות מעשיות ופעולות לטיפול בבעיות בטיחות ספציפיות. בין ההמלצות ניתן למצוא אסטרטגיות מרכזיות כגון: • נקיטה באמצעים משמעותיים למניעת חדירת הנגיף לספינה באמצעות מדידת חום ובדיקות של אנשי הצוות והאורחים לפני עלייתם וירידתם מהסיפון • צמצום ההתפשטות באמצעות ניהול מערכת האוורור ואמצעי תברואה משופרים • יישום תוכניות מפורטות לטיפול במקרה של אדם שנמצא חיובי לקורונה על הסיפון, כולל טיפול מיידי על הסיפון, בידוד ופינוי מהיר. • ניהול ובקרה על הטיולים ביעדי העגינה. • הגנה משופרת על אנשי הצוות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםמבזקיםNCLרויאל קריביאן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: