אא

פסטיבלי חורף: תפוזים ולימונים באיטליה ובצרפת

החורף הוא עונת הפסטיבלים באירופה, ושניים ייחודיים מוקדשים לפרי הדר: קרנבל התפוזים ב-Ivrea באיטליה וחג הלימונים ב-Menton בצרפת. כל אחד מהם ראוי לביקור בפני עצמו, אך ניתן גם לשלב בין שני הפסטיבלים

הכניסה לתערוכה של פסטיבל הלימונים במנטון השנה. צילום: 123rf הכניסה לתערוכה של פסטיבל הלימונים במנטון השנה. צילום: 123rf

מלחמת התפוזים ב-Ivrea

העיר Ivrea שוכנת בחבל פיימונטה בצפון מערב איטליה, סמוך לבירת החבל, טורינו. מובן שאין להחמיץ ביקור בטורינו, ואם אתם חובבי כדורגל, גם במשחק של יובנטוס המקומית, אלופת איטליה. 'מלחמת התפוזים' מתקיימת ב-Ivrea מדי שנה בחודש פברואר במסגרת הקרנבל השנתי התוסס והחגיגי של העיר, העתיק ביותר באיטליה, שהחל עפ"י המסורת בשנת 1808. 'המלחמה' מתבססת על אגדה מימי הביניים, הממחישה את שחרורה של העיר מהשלטון הרודני של האצילים. במשך 3 ימים 9 קבוצות משליכות כ-15,000 ק"ג של תפוזים בניסיון לחסל את המרקיז הנורא, שערף את ראשה של בת הטוחן המקומית, הדמות המרכזית בסיפור האגדה, ובסופו של הקרב, המרקיז מוכרע ומתקיימת גם הלווייתו. כל רחובותיה המרכזיים של העיר מוצפים בתפוזים ובמקביל מוסיקה, ריקודים ודוכני רחוב המציעים שלל משקאות ומאכלים. השנה יחל הקרנבל ב-23 בפברואר וטקס הסיום יתקיים ב-26 בפברואר.

חג הלימונים ב-Menton

העיר הקטנה Menton שוכנת בדרום צרפת בחוף התכלת, סמוך לאין-גבול עם איטליה. ביקור בעיר בדרך הטבע משתלב בטיול בריוויירה הצרפתית, במונקו הסמוכה, וכמובן, בניס, אנטיב וקאן, וכדאי גם לצאת מ- Menton מערבה אל החופים המטופחים בריוויירה האיטלקית. פסטיבל הלימונים מתקיים בעיר מדי שנה לקראת סוף החורף כדי לציין את הגידול החקלאי הבולט של העיר, הלימונים. מדי שנה משתנה הנושא המרכזי של החגיגות, ובמסגרת הפסטיבל מוקמת תערוכה, שכל המיצגים בה עשויים מלימונים ותפוזים, ומתקיימות תהלוכות ומצעדים בהשתתפות דמויות ענק העשויות אף הן מלימונים ותפוזים. החורף חג הלימונים יתקיים בין ה-15 בפברואר ל-3 במרץ, ולתערוכה, כמו גם לחלק מהתהלוכות, המלוות במוסיקה ובריקודים, נדרש לרכוש כרטיסי כניסה לישיבה ביציעים המותקנים לאורך המסלול. לא במקרה, העיר והאזור מזכירים, כמובן, את סורנטו ודרך אמלפי בדרום איטליה, דומים מאד מבחינת האקלים ותנאי הגידול, אלא שהאיטלקים מתמחים יותר בתוצרת הלימונים, ובעיקר במשקה הלימונצ'לו המפורסם. ומי שירצה לשלב בין שני הפסטיבלים, הרי המועדים מתאימים, והמרחק בין שתי הערים בסך הכול פחות מ-300 ק"מ, כ-3.5 שעות נסיעה, וצפויה לו חוויית פרי הדר ייחודית ויוצאת דופן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכלליניסקאןטורינומנטון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: