אא

פרופ' גרוטו: "עד סוף אוגוסט יהיה מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות"

האם בקרוב שמי ישראל שנסגרו לכניסת זרים ייפתחו שוב לתיירים? פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר, בדיון המתקיים הבוקר (ב') בוועדה לביקורת מדינה כי "עד סוף אוגוסט יהיה מתווה לכניסת תיירים לישראל. עובדים גם על מתווה אנשים עסקים, אדום לאדום"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום מסך מהוועדה לביקורת המדינה פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום מסך מהוועדה לביקורת המדינה

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, חשף בדיון המתקיים בשעה זו בוועדה לביקורת מדינה בכנסת בעניין פתיחת השמיים כי בקרוב גם תיירים ממדינות ירוקות יורשו להיכנס לישראל. מאז פרוץ משבר הקורונה, זרים אינם מורשים להיכנס לישראל.

"עד סוף אוגוסט יהיה מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות", אמר פרופ' גרוטו בדיון. עוד אמר, "עובדים על מתווה אנשים עסקים, אדום לאדום. איך אפשר להגביל את זה רק לאנשי עסקים, מי קובע שזה עסקים וכו'". פרופ' גרוטו הוסיף ואמר, "סוכם שנעבוד על המתווה הזה של כניסת תיירים ממדינות ירוקות. ייקח שבועיים עד שתהיה החלטה. עד סוף אוגוסט מקווה שנסכם על מתווה שהשרים יסכמו עליו". עוד אמר גרוטו בדיון, "עבדנו בצורה מסודרת עם מומחים לניהול סיכונים עם רשות שדות התעופה כדי לקבוע מדינות ירוקות. הרשימה הזו מכילה מדינות שלא מוכנות לקבל ישראלים מלבד בריטניה שדורשת כניסה לבידוד של 14 יום כי היא לא עושה בדיקות. ואז משרד החוץ פנה למדינות ירוקות שיסכימו לקבל ישראלים.  ככה הכנסנו את קוראטיה, בולגריה ויוון שהיו קרובות לסף הירוקות והסכמנו להתפשר". יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שמפעיל בשבועות האחרונים לחץ גדול על הוועדות השונות בכנסת לפתוח את שמי ישראל לתיירים אמר בתום הדיון בתגובה לדבריו של פרופ' גרוטו, "בשורה ענקית וחשובה לערי פריפריה רבות שמשוועות לעבודה ולפרנסה שקבוצות התיירים מספקים. בימים הקרובים נציגי הלשכה יתכנסו לישיבות עבודה עם משרד התיירות והבריאות כדי לנסח ולסכם סופית את המתווה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלשכת התיירות הנכנסת לישראלפרופ' איתמר גרוטו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: