אא

פרסום ראשון: אל על וסוכני נסיעות במו"מ מתקדם להסדרת עמלות

לפני כ-9 חודשים אל על הטילה פצצה כשהודיעה על ביטול תשלום העמלות לסוכני הנסיעות החל מיוני הקרוב. לפספורטניוז נודע כי עורכי הדין של שני הצדדים מצויים במו"מ מתקדם להסדרה חוקית בנושא העמלות. ומה אומר על כך הממונה על ההגבלים העסקיים?

נחיתה על קרקע בטוחה? מו"מ מתקדם בין אל על וסוכני נסיעות על עמלות. צילום: באדיבות סאן דור נחיתה על קרקע בטוחה? מו"מ מתקדם בין אל על וסוכני נסיעות על עמלות. צילום: באדיבות סאן דור
בחודש יוני הקרוב זה אמור לקרות: חברת אל על תפסיק לשלם לסוכני הנסיעות עמלת בסיס בגובה של כ-5%. כאשר אל על פרסמה את כוונתה זו היא נימקה את החלטתה כך: "ההחלטה נובעת מהאתגרים הניצבים בפני החברה, בין היתר כתוצאה ממדיניות השמים הפתוחים, שהובילה להתגברות התחרות מצדן של חברות התעופה הזרות ובריתות בינלאומיות, ומשינוי הצריכה בפועל, לרבות מעבר לערוצים הדיגיטליים". החלטתה זו פורסמה במסגרת פרסום הדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2018, בו רשמה הפסד של כ-44 מיליון דולר. כעת נודע ל"פספורטניוז" כי מאחורי הקלעים, שני הצדדים מנסים להגיע להסדר בנושא העמלות. סוכני הנסיעות הודיעו בזמנו כי אל על לא יכולה לבטל את התשלום באופן חד-צדדי ואיימו לנקוט בצעדים משפטיים נגדה, כפי שנקטו נגד חברות תעופה אחרות. אך כאמור, 3 חודשים לפני יישום ההחלטה הדרמטית, סוכני הנסיעות ואל על מנסים, באמצעות עורכי הדין של שני הצדדים, להגיע להבנות כדי להימנע מעימותים משפטיים מיותרים, שלא יהיו לטובת הצדדים. עוד נודע כי נעשתה פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים, כדי לא לחרוג ממה שהחוק מתיר בהידברות שכזו. הממונה השיב לצדדים, כי כל עוד הם פועלים באופן חוקי ושומרים על החוק, אין מניעה ממו"מ ואין צורך לקבל את אישור הממונה לדברים. בסופו של דבר, כאשר הצדדים יצליחו להגיע למתווה, וזה עשוי להערכת גורמים בענף התעופה לקרות במרוצת השבועות הקרובים, ההסכמות תצטרכנה להגיע לאישור של כל סוכני הנסיעות, שאף עשויים להחליט שמה שהושג לא מקובל עליהם.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאל עלעמלת בסיס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: