אא

פרסום ראשון: המדינה בוחנת להפחית השתתפותה בהוצאות האבטחה של חברות התעופה

כיום המדינה מממנת כ-97.5 אחוז מעלות הוצאות האבטחה של כ-250 מיליון דולר לשנה. אל על בדוח השנתי שלה: ״לשינוי משמעותי בשיעור ההשתתפות עלולה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאות החברה״

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
פרסום ראשון: מכה נוספת בדרך לפגיעה בחברות התעופה הישראליות. 
המדינה בוחנת להפחית בהוצאות ההשתתפות בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות , קרי: אל על, סאן דור, ארקיע, ישראייר וקאל.
כיום המדינה משתתפת מאז החתימה על הסכם השמים הפתוחים ב-97.5 אחוז מההוצאות, בהסכם לחמש שנים שמסתיים בסוף 2019. מדובר בסכום המוערך בכ- 250 מיליון דולר בשנה לכלל החברות.
בדוח השנתי של אל על ל-2018 החברה מדווחת כי מימון המדינה בשנת 2018 הסתכם בכ-170.702 מיליון דולר, כאשר חלק החברה הסתכם בכ-4.432 מיליון דולר.
בשנת 2017 מימנה המדינה סך של כ-163 מיליון דולר.
כעת במשרד האוצר מקיימים שיחות עם אנשי חברות התעופה לקראת החלטה בנושא, ורוצים להפחית את הוצאות המדינה , ולהוריד באחוזי ההשתתפות.
גם אם יוחלט לבסוף להפחית במספר אחוזים בודדים לכ-90 אחוז השתתפות למשל, מדובר מבחינת החברות בהוצאות נוספות של עשרות מליוני שקלים בשנה, כאשר ההשפעה הגדולה תהיה על חברת אל על.
מי שיצטרך בסוף להחליט על כך יהיו שרי האוצר והתחבורה.
אל על כתבה על כך בדוח השנתי שלה כי: ״לשינוי משמעותי בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון לתקופה החל מיום 1 בינואר 2020, עלולה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאות החברה. התקשרות בהסכם וקביעת שיעור השתתפות המדינה לשנת 2020 הינם תלויים, בין היתר, בהחלטות ממשלה״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאל עלישראיירארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: