אא

הייתם משלמים 1,500 שקל כדי לטוס בלי תורים בנתב"ג? כך זה נראה, צפו

האם תג מחיר גבוה מונע מישראלים רבים לרכוש שירות יקר בטרמינל פרטי המקצר משמעותית את התורים הבלתי נסבלים בנתב"ג בדרך לטיסה המיוחלת? "הביקוש לשירות שלנו בשמיים. לצערנו, אנחנו לא מצליחים לתת מענה לכולם. צריך להזמין מראש ולא ברגע האחרון"

פתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ פתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ
460 דולר שהם כ-1,500 שקל טבין ותקילין. זה הסכום המפריד בין אחד האדם המגיע בימים עמוסים אלה לטרמינל 3/1 בנמל התעופה בן גוריון ונאלץ לעמוד בתורים הארוכים בדרך לטיסה המיוחלת, לבין בר המזל המגיע לפתאל טרמינל הפרטי, אף הוא בבן גוריון. לטובת מי שאינו מצוי/מכיר, פתאל טרמינל (FATTAL טרמינל) הוא טרמינל פרטי הממוקם בשטח נפרד מהטרמינל הציבורי, סמוך לטרמינל 1. הטרמינל, שבהקמתו הושקעו כ-18 מיליון שקל, מציע חווית תעופה פרטית לקראת הטיסה ואחריה, לטיסות פרטיות ולטיסות מסחריות. לא מדובר בלאונג', אלא בטרמינל לכל דבר ועניין שבו עוברים את כל שרשרת החיול הנדרשת בבן גוריון (צ'ק אין, בידוק ביטחוני וביקורת דרכונים), רק בלי לעשות כלום. כלומר, רק להתרווח באחת הכורסאות באולם המרכזי או בחדר פרטי, לעשן סיגר קובני בחדר הסיגרים, לנשנש כריכונים&מאפים&קישים או סתם ללגום קוקטייל/קפה אייס, בזמן שדיילי הטרמינל אצים רצים עבורכם.
מעין שדה תעופה בתוך שדה תעופה. פתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את שירות ה-VIP הזה. רק כדי לסבר את האוזן/כיס, במידה ומגיעים לטיסה בזוג, הסכום עבור הלוקסוס מטפס ל-810 דולר שהם כ-2,670 שקלים לפני מע"מ. אם מגיעים בהרכב משפחתי של זוג הורים ושני ילדים, תג המחיר כבר עומד על 1,330 דולר שהם לא פחות מכ-4,400 שקל, לפני מע"מ. התעריפים של פתאל טרמינל הם כדלקמן:
כמה יעלה לכם ליהנות משירותי  פתאל טרמינל? המחירים הנקובים אינם כוללים מע"מ
נוסע ראשון 460 דולר
נוסע שני תוספת של 350 דולר
נוסע שלישי תוספת של 280 דולר
נוסע רביעי תוספת של 280 דולר
נוסע חמישי ומעלה תוספת של 240 דולר
מלווה 45 דולר לאדם
עבור 7 אורחים ומעלה, יחול תשלום נוסף בסך 65 דולר לאדם
לצד השירות הבסיסי, בפתאל טרמינל מוצעים שירותי אקסטרה בתוספת תשלום. כך למשל, המתנה בחדר פרטי (יש 6 כאלה בטרמינל) עם כיבוד משודרג ובידוק ביטחוני אישי, אפשרית תמורת 80 דולר לאדם בנוסף ל-460 דולר. כלומר, 540 דולר בסך הכל. שירות נוסף: חדרי שינה (גם כאן יש 6 כאלה) עם מיטה זוגית ומקלחת צמודה. עבור שהייה של מספר שעות בחדר תשלמו תוספת של 130 דולר בנוסף ל-460 דולר. כלומר, כמעט 2,000 שקל תוספת. שהיית לילה בחדר עולה כבר 270 דולר, בנוסף ל-460 דולר הראשונים. האם תג המחיר הגבוה כאמור מהווה חסם כלשהו? אז זהו, שממש לא. "הביקוש לפתאל טרמינל בימים אלה הוא מהגבוהים שידע מאז נפתח להרצה במאי 2019", כך אומרת לפספורטניוז שני שיפרמן, מנהלת פתאל טרמינל.
270 דולר ללילה בחדר שינה בפתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ כמה נוסעים עוברים בתקופה הזו בפתאל טרמינל מדי יום? שיפרמן: "בין 260-300 נוסעים ביום ויש ימים שיותר. רק ביום חמישי האחרון היו לנו 390 נוסעים. למרות הביקוש הגבוה, אנחנו לא חוצים מכסה של 400 נוסעים ביום. היו כאלה שהציעו לשלם גם 1,000 דולר, העיקר להיכנס, אבל לא נכנסו בגלל תפוסה מלאה". מהו תמהיל הנוסעים בפתאל טרמינל? "50% ישראלים ו-50% זרים. הרבה אנשי עסקים. יש גם זוגות ובקיץ נראה יותר משפחות". האם בעקבות הביקושים הגבוהים העליתם מחירים? "העלינו את המחיר בחודש מארס האחרון באחוז לא גבוה. עליית המחירים לא קשורה לביקושים הגבוהים, אלא לעליית המחירים הכללית במשק". "הביקוש לפתאל טרמינל בימים אלה הוא מהגבוהים שידע מאז נפתח להרצה במאי 2019". שני שיפרמן, מנהלת פתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ מי בדרך כלל ישנים בחדרים האלה? "יש שימוש רב בחדרים האלה. בתקופת הקורונה החדרים היו בתפוסה מלאה. ישנו בהם בעיקר טייסים ואנשים שלא יכלו להיכנס לארץ והיו חייבים להגיע לכאן לפגישות. היום ישנים כאן גם אנשים שגרים למשל בחיפה ורוצים להגיע רעננים לטיסה אחרי שינה". ההמלצה כיום היא להגיע לנתב"ג 4 שעות לפני טיסה. כמה זמן נוסעים נדרשים להגיע לפתאל טרמינל לפני טיסה?  "אנחנו מבקשים להגיע שעתיים לפני הטיסה. זמן הטיפול הממוצע אצלנו בנוסע הוא עד שעה וחצי. לטיסות במטוסים פרטיים, הנוסעים מתבקשים להגיע אלינו רק חצי שעה לפני הטיסה". האם רמת השירות בפתאל טרמינל משתנה בין תפוסה מלאה לתפוסה חלקית? "אין הבדל בין תפוסה מלאה לתפוסה חלקית. כל לקוח מקבל את מלוא השירות במסגרת לוחות הזמנים". כמה זמן מראש צריך להזמין מקום בפתאל טרמינל? "לפחות 5-6 ימים מראש. כמעט ואין סיכוי למצוא מקום בדקה התשעים". האם המחסור החמור בכוח אדם בנתב"ג מורגש גם בפתאל טרמינל? "חברות שירותי קרקע הן שירות משלים לנו. אנחנו נותנים את האכסניה והן את דיילי הליווי. ב-4 החודשים האחרונים לא היו בנמצא מספיק דיילי VIP ונאלצנו לסרב להזמנות עד שאמרנו לא עוד. הקמנו מערך דיילי VIP משלנו. למעשה, התאמנו את עצמנו למצב שנוצר. פה ושם עדיין יש בעיות. למשל, כשאני לפעמים מבקשת תגבור של אנשי ביטחון, אומרים לי שאי אפשר כי אין מספיק כ"א". האם אתם מגייסים כ"א? "כן. חסרים לנו רק כמה עובדים בודדים. כיום אנחנו מעסיקים 40 עובדים. זה מקום ייחודי. לא מקבלים כל אחד. אחד הדברים הכי חשובים כאן זה דיסקרטיות. היה פה ליאונרדו דיקפריו, בקושי אמר שלום". מה הכי מדאיג אותך בימים אלה? "הכי מדאיג אותי שלא נצליח לענות בזמן לביקושים. אני רוצה לתת מענה מהיר וטוב בזמן לכל הפונים למרות העומס". יש גם שירותי הסעה לכבש המטוס. צילום: ספיר פרץ
פתאל טרמינל בנתב"גפתאל טרמינל בנתב"ג
לכאן מספיק להגיע שעתיים לפני הטיסה. פתאל טרמינל. צילום: ספיר פרץ תורים ארוכים גם הבוקר (ב') בטרמינל 1, נתב"ג. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גטרמינל פתאל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: