אא

צ'יינה סאות'רן פורשת מברית 'סקיי-טים'

חברת התעופה הסינית מבהירה, כי בכוונתה להרחיב באופן עצמאי את פעילותה, אך גם להדק את הקשר עם אמריקן איירליינס, איתה יש לה הסכם קוד-שייר. אשתקד היא אף רכשה מניות בחברה ב-200 מיליון דולר, וככל הנראה, בסופו של התהליך, תבקש להצטרף לברית 'וואן וורלד'

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
בניגוד למקובל בענף התעופה הבינלאומי, כשחברות שואפות להצטרף לאחת הבריתות הגדולות כדי לאפשר ללקוחותיהן מגוון רחב של אפשרויות, חברת התעופה הסינית הגדולה ביותר בהיקף הנוסעים שהיא מטיסה, צ'יינה סאות'רן, (China Southern Airlines) הודיעה שהיא עומדת לפרוש מברית 'סקיי טים' ב-1 בינואר 2019. בחברה הסינית מבהירים, כי הם מעוניינים לפתח ולהרחיב באופן עצמאי את פעילות החברה ואת מגוון המוצרים, שהיא מציעה לציבור, ויחד עם זאת גם להדק את שיתוף הפעולה עם אמריקן איירליינס, שרכשה אשתקד מניות בחברה ב-200 מיליון דולר. יחד עם זאת, מקורות בחברה מציינים גם, כי התחרות עם חברת התעופה הסינית השנייה בברית, 'צ'יינה איסטרן', הפועלת בקווים מקבילים, אינה מועילה לה. גם מקורות בברית התעופה 'סקיי-טים', בראשות דלתא וקבוצת אייר פראנס – ק.ל.מ, ציינו כי לא מקובל שבאותה ברית תפעלנה שתי חברות הפועלות באותו שוק ומתחרות על אותם קווים, והודיעו כי הם יסייעו לפרישה חלקה של 'צ'יינה סאות'רן' מן הברית. באמריקן איירליינס הגיבו בסיפוק על הודעת החברה הסינית, כיוון שלמרות ההשקעה ב'צ'יינה סאות'רן' והחתימה על הסכם קוד-שייר עם החברה, האמריקנים לא יכלו לחזק את השותפות עם החברה ולבסס את אחיזתם בשוק הסיני, כיוון שהחברה פעלה במסגרת ברית תעופה מתחרה לברית 'וואן וורלד', אותה אמריקן מובילה. נראה כי בסופו של דבר, לאחר שתהליך הפרישה וההתנתקות מכל המחויבויות בברית 'סקיי טים' יסתיים בסוף 2019, 'צ'יינה סאות'רן תבקש לחבור לברית 'וואן וורלד', בה חברות, מלבד אמריקן איירליינס, גם בריטיש איירווייס, קוואנטס, קתאי פסיפיק ואחרות. אגב, חברת הבת של 'צ'יינה סאות'רן', Xiamen Airlines, שגם היא חברה בברית 'סקיי-טים', אינה מתכוונת לפרוש מהברית.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםצ'יינה סאות'רן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: