אא

433,147 בני אדם נכנסו בחודש האחרון לישראל, רק 0.33% מתוכם נמצאו חיוביים לקורונה

קבינט הקורונה צפוי לדון היום (חמישי) במתווה למניעת התפרצות זן הדלתא בישראל. גם מתווה חדש לנתב"ג על הפרק. על פי נתוני משרד הבריאות, 1,411 נוסעים נכנסים נמצאו מאומתים לקורונה המהווים 0.33% מכלל השבים. המשרד אינו מפרט כמה מתוכם הם מחוסנים/מחלימים

בדיקת חום גוף דרך מצלמות טרמיות בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן בדיקת חום גוף דרך מצלמות טרמיות בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (חמישי) החל מהשעה 13:00 לדיון ב"תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל הכוללת את מתווה 'התו הירוק' וכן, מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מהארץ".

עוד על פי הודעת קבינט הקורונה, "ועדת השרים תתכנס בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות". משרד הבריאות צפוי להביא לקבינט הקורונה הצעה להמשיך עם תכנית הרמזור ב-4 צבעים של מדינות כדלקמן: אדום - המדינות שאסורות בנסיעה. כתום - מדינות שחזרה מהן מחייבת בידוד של שבוע ימים. צהוב - אזהרת מסע קורונה אך ללא בידוד בחזור (עם סיכון להפוך לכתום). ירוק - 24 שעות בידוד עד לקבלת תוצאות בדיקות קורונה שנעשות בכניסה לישראל. על פי ההערכות, קבינט הקורונה צפוי להרחיב את רשימת המדינות שעל כל השבים מהן יוטל בידוד. בין המדינות הללו צפויות להיכלל גיאורגיה, קפריסין, בריטניה וטורקיה. האיסור לגבי 4 המדינות הללו צפוי להיכנס לתוקף בסוף החודש, ב-30 ביולי - כך לאפשר לנוסעים לשוב ארצה או לשנות את מועד נסיעתם. מי שיטוס למדינות אלה עם כניסת האיסור לתוקף חשוף גם לקנס של 5,000 שקלים. גם יוון, הנחשבת ליעד פופולארי בימים אלה של חופשת קיץ, צפויה להיכנס לרשימה. בעקבות כוונה זו, שר החוץ היווני הגיע אתמול (רביעי) לארץ במיוחד וביקש שיוציאו את יוון מהרשימה. בנוסף, יאושרו התקנות שהוסכמו עם רש"ת - רשות שדות התעופה על כללי ניקיון ואיסור הכניסה לאולם מקבלי הפנים וכיוצא בזה.

0.33% - שיעור הנמוך בהרבה משיעור הבדיקות החיוביות הכלל ארצי

בתוך כך, מנתונים שמפרסם משרד הבריאות במסגרת "דו"ח תעופה בתקופת הקורונה" עולה תמונת המצב הבאה: בחודש האחרון נכנסו לישראל 433,147 בני אדם דרך כל מעברי הגבול השונים של המדינה (נתב"ג, טאבה, גשר אלבני, נהר הירדן), מתוכם 1,411 אובחנו כחיוביים לנגיף קורונה עד 10 ימים מרגע הנחיתה. מדובר בשיעור בדיקות חיוביות של 0.33% - מספר הנמוך בהרבה משיעור הבדיקות החיוביות הכלל ארצי. יש לציין כי נתוני משרד הבריאות אינם מפרטים כלל וכלל את מספר המחוסנים מסך הנוסעים שנמצאו חיוביים לקורונה. נתוני המשרד מפרטים רק את סך המחלימים והמחוסנים מכלל הנכנסים לארץ: 327,251 בני אדם המהווים 75.55% מכלל המחלימים/מחוסנים שנכנסו לארץ בתקופה האמורה.

ומה מצב התחלואה בארץ?

נכון לאתמול, 21 ביולי, 1,336 נמצאו מאומתים חדשים מתוך 77,512 נבדקים לגילוי הנגיף. היום, 22 ביולי, נכון לשעה זו: 72 חולים שמצבם מוגדר קשה, 15 מונשמים, 6,455 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, 5,752,261 מתחסנים מנה ראשונה ו-5,270,113 מתחסנים מנה שנייה.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: