אא

קורונה? חברת התעופה הלאומית של מצרים מציינת יום שיא עם 5500 נוסעים ו-60 טיסות

בזמן שבישראל עסוקים בלמצוא מפירי בידוד והתעופה כמעט משותקת לחלוטין, חברת EgyptAir המצרית שחזרה כבר לשגרת טיסות, מציינת אתמול, יום שיא מאז חזרו הטיסות לפעול במצרים ב-1 ביולי עם 60 טיסות ו-5500 נוסעים בטיסות בינלאומיות לצד 13 טיסות פנים

צילום: 123rf צילום: 123rf
מה תגידו על מצרים השכנה, שמציגה אתמול יום שיא במספרי הנוסעים והטיסות הבינלאומיות מאז פתחה גבולותיה ב-1 ביולי. אז בעוד שישראל סגורה לתיירים זרים בשלב זה עד ה-1 בנובמבר , במצריים שלא רק פתחה את גבולותיה הבינלאומיים ומאפשרת טיסות לאזרחיה, מציינים אתמול (שישי), יום שיא מאז חזרו הטיסות לפעול עם 5500 נוסעים ב-לא פחות מ-60 טיסות ליעדים בינלאומיים. אתר חדשות המצרי "איג'פט אינדיפנדד", מדווח כי בין היעדים שאליהם פעילות ניכרת הלוך וחזור נמצאים: ברלין, פרנקפורט, ג'נבה, אמסטרדם, לונדון, ניו יורק, טוניס, מילאנו, מוסקבה, וינה, מינכן, בריסל, קופנהגן, דובאי, איסטנבול, אבו דאבי, ביירות, בחריין ואדיס אבבה. בנוסף, איג'פט אייר הפעילה ביום שישי האחרון 13 טיסות פנים. כזכור, מצריים נפתחה לתיירים ב-1 ביולי, בתחילה הרשויות המצריות איפשרו כניסת תיירים רק למספר מצומצם של אתרי נופש בהם יש רצועות חוף ובינהם אתרי הנופש שבים האדום.

כאמור, הרשויות במצרים אישרו בתחילה לתיירים הבינלאומיים לבקר גם באתרי הנופש הפופולריים המרוחקים, שנפגעו פחות מהתפרצות הקורונה, כמו החלק הדרומי של חצי האי סיני עם אתרי הנופש הגדולים: שארם א-שייח’, מרסה עלאם והעיר הורגאדה (Hurghada), השוכנת על חוף הים האדום ונחשבת ליעד אהוד ומתויר בקרב אירופאים רבים שפוקדים את חופי הים ואתרי הצלילה המרהיבים שבה.

בחודשים יולי אוגוסט, מצרים הציגה לראווה כבר 126,000 תיירים בינלאומיים שביקרו במדינה (ומתוכם נתגלה חולה קורונה אחד בלבד).

מצרים שהתיירות הינה ענף מרכזי וחשוב במדינה, השקיעה רבות בענף התיירות, שנפגע קשות ממשבר הקורונה - הממשלה הקצתה מענקים בגובה השכר המלא לעובדים של אלפי מוסדות תיירות והעניקה לעסקים הלוואות ייחודיות בתנאים נוחים. עובדים בכ-3300 עסקי תיירות במצרים קיבלו סובסידיות ממשלתיות, שנועדו לפצות אותם על אובדן עבודתם כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה וביטול הטיסות הבינלאומיות הנכנסות והיוצאות מהמדינה עד ה-1 ביולי.

הסיוע נועד לעובדים במלונות, בסוכנויות נסיעות, מארגני תיירות, עובדי ענף התעופה וגם במסעדות ובמרכזי צלילה.

מרינה בהורגאדה. צילום: 123rfמרינה בהורגאדה. צילום: 123rf
המרינה באתר הנופש בהורגאדה במצרים. צילום: 123rf  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםחדשות עולמיותמצרים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: