אא

מסר לדירקטוריון אל על: "כוחנות תענה בכוחנות, זו המשוואה"

יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לפספורטניוז על כוונת אל על לפטר 1,500 עובדים נוספים: "לא מקבלים את העובדה שמי שבא להציל את החברה שם אותה על המדף. להתחרדות יש מחיר. זה קרב מיותר. מי שיסבול בסופו של דבר זו החברה"

אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות
בהסתדרות מנסים להבין את כוונות ותכניות דירקטוריון חברת אל על. בעקבות חשיפת פספורטניוז, בהסתדרות מאיימים בהשבתת אל על נוכח כוונתה לפטר 1,500 עובדים נוספים ולהקטין את צי המטוסים ל-28 בלבד. אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, המלווה בשנים האחרונות מקרוב את עובדי אל על, אומר לפספורטניוז, "אני מאמין ויותר מבטוח שתהיה התייצבות בענף התעופה בעולם. הקורונה כאן להישאר וענפי תעופה עושים התאמות. ההקלות למתחסנים קשורות בחבל למה שקורה. ככל שהמגיפה בשליטה, ענף התעופה בעולם חוזר לנורמה רגילה". עוד לדברי אדרי, "לא סתם חתמנו בזמנו על הסכם התייעלות כאשר נפרדנו מ-2,000 עובדים ותיקים ורציניים. כעת, הם רוצים לפטר עוד 1,500 עובדים. אנחנו לא מקבלים זאת - לא מקצועית ולא משפטית. הנהלת אל על מתפקדת כרוח המפקד - הדירקטוריון, יש לי טענות לבעלים. אם המדיניות היא להקטין פעילות, למכור מטוסים ולהפסיק פעילות כאשר הדירקטוריון לא בא להעצים אלא להקטין את החברה, יש לכך הלשכות הרסניות על טייסים, דיילים, אנשי תחזוקה, מטענים שהיו רגילים לעבוד בשבת". עוד אומר בנושא יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, "כשאתה מפסיק פעילות ורוצה להתחרד, יש לזה מחיר. לא מקבלים את התנהלות. זו לא התנהלות של מי שבא להציל, אלא של מי שבא לשים את החברה על המדף. לא יודע כבר מה הכוונות אמיתיות של החברה והבעלים. זה כרטיס צהוב במונחים של כדורגל. אני מציע להם שיחזרו למקומות הטבעיים. היינו פרטנרים לאורך כל הדרך, לא מכיר המון חברות שוועדים נרתמו כמו שקרה באל על עד כה". אדרי מזהיר עוד כי "זה קרב מיותר. מי שיסבול בסוף זו החברה כישות משפטית, כעסק. ברגע שמוכרז סכסוך עבודה, זה משפיע על הכול, הנזק מתחיל. זה גורם ללקוחות להחליף טיסות לחברות אחרות, להדיר את רגליהם. הם אומרים לעצמם, למה להישאר עם כרטיס הטיסה ולא לעבור לחברה אחרת שיש סיכוי שעוד שבועיים תהיה שביתה. מיד יש מעבר של לקוחות, זה נזק שנגרם כבר בתחילת הסכסוך". במסר לבעלי אל על אומר אדרי, "אני מציע לחזור לפרופורציות. להתנהל נכון מול העובדים וההסתדרות. אני בעד פרישה מרצון. יהיו עובדים שירצו לעשות זאת לאור חוסר הוודאות שיש. שנים הם מחפשים את עצמם". עם זאת מזהיר אדרי, "אנחנו לא הכתובת לאיומי כוחנות. כוחנות תענה בכוחנות, זו המשוואה". ליו"ר עובדי התחבורה גם מסר לממשלה, "המדינה לא יכולה לשבת ולא לעשות כלום, היא חייבת לרדת מהגדר, לגלות מעורבות ולתת חל"ת גמיש לעובדי התעופה. להזרים כסף לחל"ת גמיש. זה יכול להסתכם בכ-3,000 עובדים יחד עם עובדי רשות שדות התעופה. אם העובדים יפוטרו לא תשלם דמי אבטלה? תזרימו במקום את הכסף למעסיקים לתקופה הקשה ויהיה איך להחזיר לאחר מכן את העובדים. אלו עובדים מיוחדים שלוקח זמן לתת להם רישיון בתחזוקה, מנועים וכיוב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאבי אדריהסתדרות העובדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: