אא

ראש העיר אילת: "דחיית סגירת שדה דב תימנע בכיה לדורות"

לאחר תמיכה גורפת של חברי כנסת מכל סיעות הבית, תמיכה של עשרות ראשי רשויות מכל הארץ, המלצה פה אחד של ועדת הכספים של הכנסת לדחות את סגירת שדה דב עד ל 1.1.2020

צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב
לצד הפגנה של תושבי אילת מול בית ראש הממשלה בשבוע שעבר (17.6) ואוהל מחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בירושלים, פנה היום (א') ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי בפניה אישית לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, מופע מרהיב של תמימות דעים חוצה מפלגות וזרמים פוליטיים שבו אין ימין ואין שמאל, אין חרדים ואין חילוניים, אין יהודים ואין ערבים. כל שיש זו, תמיכה מוחלטת מקיר לקיר של רוב אם לא כל חברי הכנסת. בדקתי ושוחחתי עם רוב החברים ועל פי הנתונים שלי, כל ראשי סיעות הבית תומכים בנו,  כ-110 חברי כנסת תומכים במאבקינו הצודק לדחות את פינוי שדה דב. אל חברי הכנסת מצטרפים מעל ל 200 ראשי רשויות שחתמו על תמיכתם הבלתי מסויגת בצדקת המאבק והם מייצגים מעל לשישה מיליון תושבים במדינת ישראל". אלוף (מיל), גיורא איילנד לשעבר ראש המל"ל (וכן ראש אגף המבצעים וראש אג"ת בצה"ל) במכתבו אל יו"ר ועדת הכספים/ח"כ גפני: "איננו יכולים לדעת בוודאות כיצד תראה המלחמה הבאה והאם תכלול רק את חיזבאללה או גם אויבים נוספים, לרבות סוריה, עזה ואחרים. היכולת של חיל האוויר להמשיך ולפעול בחופשיות גם כשבסיסיו יותקפו הנה צורך ביטחוני ראשון במעלה. האפקטיביות של חיל האוויר תלויה בין היתר ביתירות שלו במסלולים ובתשתית נוספת".  
שדה דבשדה דב
שדה דב. צילום: פספורטניוז   בנוסף התייחס האלוף (במיל), גיורא איילנד לדברי מנכ"ל משרד הביטחון: "ככל שאני מבין, ולפי מה שפורסם השבוע בתקשורת, מנכ"ל משרד הביטחון לא התייחס במכתבו לסוגיית הצורך הביטחוני, אלא רק להיבט של העלות הכספית הנגזרת משינוי ההחלטה. איני חושב שבכך יש לראות אמירה מפורשת כאילו משרד הביטחון תומך בסגירת השדה או שהוא אינו נותן משקל לצורך הביטחוני האמיתי." האלוף (במיל) גיורא רום: "אני מלא פליאה על מערכת הבטחון שוויתרה בכזאת קלות על הצורך בקשר פיזי בין המח הביטחוני והצבאי של המדינה הממוקם בעיקרו בקריה, ובין השרירים המפוזרים על פני כל הארץ. אני סבור שניתן לחשוב על מצב של כאוס תחבורתי באזור המטרופולין, כאוס שיכול לנבוע מסיבות שונות, בין השאר מהתממשות התסריטים הפסימיים באשר להשפעת התקפת רקטות על אזור המרכז (וראה לצורך זה את השפעות הכאוס התעבורתי בסיני וברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים)". מעיריית אילת נמסר כי בשבועות האחרונים פנו לראש הממשלה בעניין, מנהלי קופות החולים, מנהלי המוסדות האקדמיים, ראשי חברות וארגונים, ראשי רשויות, הסתדרות הרופאים, מפקדי חיל האוויר, עמותת אור ירוק שהתריעה על כך שכביש 90 יהפוך למסוכן יותר באם ייסגר שדה דב. ראש העיר אילת סיכם במכתבו לרה"מ: "ברי לכל שהחלטה שלך לדחות את פינוי שדה דב עד לבחינה מקצועית ואמיתית לחלופות לעיר אילת ולתושביה תתקבל בתמיכה לאומית גורפת ומקיר לקיר, אנא עשה מעשה ותן לעיר אילת ולתושביה אוויר לנשימה ובכך תימנע בכיה לדורות".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: