אא

ראש העיר אילת למשרד הבריאות: לאשר תכנית הבראה במסגרתה העיר תיכנס לשבוע של סגר אחריו תיפתח כאי ירוק

מאיר יצחק הלוי, עדכן במסיבת עיתונאים שקיים היום (ה') כי ביקש ממשרדי הבריאות והתיירות לאשר תכנית הבראה לאילת במסגרתה העיר תיכנס לשבוע ימים של סגר יזום ולאחריו תיפתח כאי ירוק. "אם יאשרו לנו את המתווה נפתח את העיר ב-21-22-23 בחודש"

מימין אלי לנקרי, ראש העיר אילת. משמאל ח"כ מאיר יצחק הלוי. צילום: ספיר פרץ זילברמן מימין אלי לנקרי, ראש העיר אילת. משמאל ח"כ מאיר יצחק הלוי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אומר במסיבת עיתונאים המתקיימת בדקות אלה בזום כי ביקש ממשרדי הבריאות והתיירות לאשר תכנית הבראה לאילת במסגרתה העיר תיכנס לשבוע ימים של סגר יזום ומיד לאחריו תפתח בהדרגה כ"אי ירוק". ראש העיר מעדכן כי קיים פגישה עם שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, ועם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס וגורמים נוספים וביקש מהם לאשר את תכנית ההבראה שיזמה כאמור העירייה במסגרתה העיר תיכנס לשבוע ימים של סגר יזום ולאחר מכן תיפתח כאי ירוק. "ביקשנו להכיר בתכנית ההבראה לעיר אילת. תכנית של סגר במשך שבוע ימים ופתיחתה כאי ירוק לאחר מכן. אנחנו כהנהגה מוכנים לקחת את האחריות כדי לטפל בתחום הבריאותי, אבל שבוע לאחר מכן שיתחיל מתווה לפתיחה איטי", אמר. עוד אמר יצחק הלוי במסיבת עיתונאים, בה השתתפו גם נציגי תאגיד התיירות אילת ונציגי המסחר בעיר, "אילת בתקופת הקורונה עברה טלטלה מטורפת. כל שרשרת המזון שלנו נשענת על תעשיית התיירות וכשזו נסגרה, איתה כמעט כל מעגלי התעסוקה נסגרו והגענו למספרים מטורפים של יותר מ75% אבטלה בעיר. מצב כאוטי מכל הבחינות (כלכלי, נפשי וחברתי)". עוד אמר, "עם הרבה מאוד עבודה והשקעה בחודשים שחלפו יצרנו תכנית 'מגן אילת' לפיה ביקשנו לקדם הצעת חוק האיים הירוקים. היתה מלחמה לא פשוטה לאשר את החוק אבל בסיכומו של יום אישרנו את החוק וזה יצא לדרך ב-17 בנובמבר 2020. הפעלנו אותו קרוב ל-40 ימים. בתקופה הזו המצב הבריאותי באילת היה הטוב ביותר מאז תחילת הקורונה בחודש מרץ. המצב הכלכלי התחיל להיות בהתנעה. גלגלי הכלכלה פעלו והתחלנו לראות את האור בקצה המנהרה. ביקשנו ממשרד הבריאות לא לסגור את האיים הירוקים במידה של סגר. לצערנו לא שמעו את אשר ביקשנו וקרה מה שדאגנו מכל. הסגר היה פייק סגר וכל דכפין נכנסו לתוך העיר והובילו למצב שבו העיר נכנסה למצב שלא היינו מורגלים בו". עוד אמר, "עד לפני רבע שעה קורים שקצת משנים את פני התמונה. אתמול קיימנו ישיבה עם שרת התיירות ולפני כן עם צמרת משרד הבריאות. הבוקר שוחחתי ארוכות עם שר הבריאות ולפני כמה דקות סיימנו עוד שיחה עם ד"ר שרון אלרעי פרייס אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העיר, שהשתתף אף הוא במסיבת העיתונאים אמר, מצד אחד אנחנו במצב שבכל רגע נתון נכנסים לעיר אלפי אנשים בהם גם מאומתים ומצד שני אנחנו לא יכולים על פי הפרמטרים של משרד הבריאות לפעול כאי ירוק. במצב הזה אנחנו מסכנים את בריאות התושבים וגורמים שהתחלואה תוסיף לעלות. אם לא נעשה כלום היום, סגר מצד אחד ואיים ירוקים מצד שני, התחלואה באילת תעלה. כלכלת העיר ממשיכה להתרסק. עוד ועוד מובטלים ועסקים שנסגרים ואי אפשר להמשיך ככה. בכל מדד שקובע את נוסחת הרמזור בכל עיר, אילת במצב טוב. אנחנו בהגדרה של עיר כתומה אבל במצב בריאותי סביר מאוד שכן מאפשר לפתוח את האיים הירוקים ולאלתר". ראש העיר אמר לסיום, "לא נאפשר את ההתנהלות הזאת יותר. מסתמנת הסכמה של הגורמים הרלבנטיים לתכנית ההבראה. לפי המתווה שלנו הוא מתווה ארוך טווח. אם יאשרו לנו אותו נכנס למהלכים ויש סבירות שבשבוע שבין ה-21-22-23 בחודש אנחנו כבר באופן מודרג וחכם נפתח את העיר. אנחנו רוצים לשלוט בעיר ולעשות את זה הכי נכון שאפשר. אם נקבל תשובה שלילית נראה מה לעשות".    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאילתמאיר יצחק הלוי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: