אא

ראש העיר צפת לממשלה: דרושה חבילת סיוע נרחבת לעסקי התיירות בעיר

שוקי אוחנה, ראש העיר צפת, בפנייה לשרי האוצר, התיירות והפנים לסייע כאן ועכשיו לעסקי התיירות הרבים בעירו הנשענים בעיקר על תיירות חוץ ומתקשים להתאושש. דורש להאריך את הפטור מארנונה ב-3 חודשים נוספים

ראש העיר צפת, שוקי אוחנה. צילום: דוברות עיריית צפת ראש העיר צפת, שוקי אוחנה. צילום: דוברות עיריית צפת
ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, פנה לשר הפנים, אריה דרעי, שר האוצר, ישראל כ"ץ, שר התיירות, אסף זמיר וליו"ר ועדת הקורונה בכנסת, יפעת שאשא-ביטון, בדרישה לגבש במהרה חבילת סיוע לכלל העסקים בעיר וכן חבילה נרחבת לעסקים המבוססים על תיירות חוץ. "מדינת ישראל נמצאת בעיצומם של ימים קשים ומאתגרים במיוחד, בשל התפרצות גל שני של נגיף הקורונה והגבלות רבות על המשק הישראלי". עוד כתב אוחנה לשרים, "לצד הקשיים איתם מתמודדים כלל העסקים בצפת ובמדינת ישראל, אנו חווים ימים קשים מאוד מאז חודש מרץ בקרב העסקים המתבססים על תיירות חוץ". עוד כותב אוחנה, "התיירים מחו"ל לא מגיעים לארץ מאז חודש מרץ בשל סגירת השמיים, התחזיות האופטימיות מדברות על חזרתם בעוד כשנה. המשמעות, מכת מוות לעסקים רבים בתחום זה לרבות: גלריות לאומנות, מורי דרך, בעלי אטרקציות, מתחמי אירוח, מסעדות וכלל הפעילות בצפת המבוססת על תיירות חוץ. ראוי לציין כי בסופי שבוע עסקי התיירות פעילים אך במדינת ישראל עסקים רבים המבוססים על תיירות חו"ל כמו גלריות לאומנות, מורי דרך וכו' שנותרו סגורים מאז פרוץ הנגיף לפני ארבעה חודשים - נמצאים בקריסה כלכלית מוחלטת".
צפתצפת
עסקי התיירות בצפת המתבססים בעיקר על תיירות חוץ מתקשים להתאושש. צילום: עיריית צפת לשר הפנים, כותב ראש העיר צפת, "אני פונה אליך בבקשה לאשר שלושה חודשים נוספים של פטור מארנונה לעסקים. במקביל, קיים צורך ממשי לגבש חבילת סיוע נרחבת לעסקי התיירות המבוססים על תיירות חוץ. רק כך נמנע סגירה של אלפי עסקים בכל רחבי הארץ וכניסה של משפחות רבות למעגל האבטלה וחמור מכך - עוני". מעיריית צפת נמסר כי בחודש מרץ ניתן פטור מארנונה ל-3 חודשים אך העסקים השונים בעיר עדיין לא הצליחו להתאושש מהגל הראשון וכעת בעיצומו של גל שני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםצפתעיריית צפתמשבר קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: