אא

ראש עיריית צפת לשרת התחבורה: "יש להפוך את שדה התעופה מחניים לבינלאומי"

שרת התחבורה מירי רגב וצוות משרד התחבורה נפגשו עם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ובכירי הרשות המקומית. השרה אישרה פרויקטים בהיקף של 400 מיליון שקלים לעיר. שרת התחבורה: "באשר לשדה משלים אקיים דיון מקיף עם כלל הגורמים ונקבל החלטה סופית לקידום הקמת השדה"

ביקור השרה מירי רגב בצפת. צילום: עיריית צפת ביקור השרה מירי רגב בצפת. צילום: עיריית צפת
לאחר שבשבוע שעבר נועדה שרת התחבורה מירי רגב וצוות משרד התחבורה עם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ובכירי הרשות המקומית והשרה אישרה פרויקטים בהיקף של 400 מיליון שקלים בצפת לרבות פיתוח כביש הכניסה לעיר, ציר רסקו, מהפכה בתחבורה ציבורית ותכנון צירים נוספים. בנוסף, העלה ראש העיר לשרה סוגיה שלדבריו יכולה להפוך את פני הגליל - הפיכת שדה התעופה במחניים לשדה תעופה בינלאומי-משלים. בשדה מחניים בוצעו בדיקות מקצועיות וניתן לבצע הרחבה של המסלול. באופן המידי ניתן להקים מסלול של 1,800 מטר המאפשר טיסות פנים וטיסות לאירופה ומאירופה. הדבר יאפשר נגישות מהגליל לרחבי אירופה ובמקביל גם קליטת תיירים מאזורים אלו לתיירות בכל אזור הצפון הפופולארי לכך.  
ביקור השרה מירי רגב בצפת (2)ביקור השרה מירי רגב בצפת (2)
ביקור השרה מירי רגב בצפת. צילום: עיריית צפת   במקביל העלה אוחנה סוגיה נוספת בפני השרה. לאור הגובה של העיר צפת אין ייתכנות לכך שהרכבת לגליל תעלה לצפת וסוכם כי יפעלו להנגשת תחנת הרכבת לצפת. בעבר סיכם אוחנה עם שר התחבורה ישראל כץ על הקמת רכבל שיחבר בין תחנת הרכבת בציר מחניים-חצור, לצפת ויגיע עד למרכז העיר צפת. אוחנה ציין כי קידום פרויקט זה חשוב מאוד להתפתחות העיר צפת, הנגשת תחבורה ציבורית וצמצום עומסי התנועה. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "יש חשיבות רבה לקידום הרכבל לצפת בייחוד כפתרון הנגשה לרכבת הגליל ועל אחת כמה וכמה במידה ויהיה גם שדה בינלאומי משלים במחניים. הרכבל יכול להוות אטרקציה תיירותית מעבר למענה התחבורתי והנגישותי". על פי בדיקת אנשי מקצוע, הרכבל יכול להוביל בפעילות שיא 3,000 נוסעים בשעה לצפת ממחניים ומצפת למחניים. השרה רגב ציינה: "צפת עיר שצורכת תחבורה ציבורית ואני רואה חשיבות רבה בהנגשת התחבורה הציבורית. הרכבת לצערי לא תוכל להגיע לעיר מבחינה הנדסית-תכנית, חשוב לחבר את העיר באמצעות הרכבל לרכבת ואני מבקשת לקיים דיון עם אנשי מקצוע בנושא על מנת לקדמו. באשר לשדה משלים אקיים דיון מקיף עם כלל הגורמים לרבות המל"ל וחייל האוויר ונקבל החלטה סופית לקידום הקמת השדה.
ביקור השרה מירי רגב בצפתביקור השרה מירי רגב בצפת
ביקור השרה מירי רגב בצפת. צילום: עיריית צפת

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשר התחבורהעיריית צפתמירי רגב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: