אא

משרד הבריאות מבהיר את דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור: 14 חולי ונשאי קורונה במטוס שחזר לפני יומיים מדובאי ולא היום

ד"ר שרון אלרעי פרייס דיווחה הבוקר (ג') בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על טיסה שמגיעה מדובאי עם 14 חולי/נשאי קורונה. דבריה עוררו סערה גדולה בענף התיירות בעקבותיה מבהיר משרד הבריאות: "מדובר בטיסה שנחתה ב-28.12 ומאז הנחיתה התגלו 14 מקרים של מאומתים שטיילו ביחד בטיול מאורגן"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות במשרד מתחסנת. צילום: דוברות בילינסון ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות במשרד מתחסנת. צילום: דוברות בילינסון
ד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הבוקר (שלישי) בדיון שקיימה ועדת החוקה של הכנסת: "ברגעים אלו מטפלים בהתפרצות קורונה במטוס שחזר מדובאי עם 14 חולים". בעקבות סערת רוחות שעוררו דבריה, דוברות משרד הבריאות מיהר לפרסם את ההבהרה הבאה: "בעקבות הדברים שנאמרו בוועדה בכנסת כי היום בבוקר החלה חקירה אפידמיולוגית בעקבות גילוי של מאומתים על טיסה מדובאי. מדובר בטיסה שנחתה ביום שני ה-28.12 ומאז הנחיתה התגלו 14 מקרים של מאומתים, שטיילו ביחד בטיול מאורגן. הנוסעים נכנסו לבידוד כמו כל השבים מחו"ל בשבוע האחרון". ד"ר אלרעי פרייס אמרה את הדברים כאמור בדיון שהתקיים בוועדת החוקה על ההכרזה החדשה לבידוד השבים מחו"ל. לדבריה, "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים. לגבי המוטציה באנגליה רואים עליה משמעותית באשפוזים במאומתים ובתמותה, הדבקות מהירות בבתי"ס. במקביל יש מוטציה בדרא"פ שפוגעת יותר באנשים צעירים. על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מ'פייזר' בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל". עוד לדברי אלרעי פרייס, "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמשרד הבריאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: