אא

רוצים לטוס למדינה ירוקה? עדיין אין הנחיות ברורות לטסים באתר ייעודי של משרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם רשימה של 21 מדינות ירוקות ללא חובת בידוד בחזור מהן. אלא, שלא כולן מאפשרות כניסת ישראלים המגיעים ממדינה אדומה. באתר ייעודי שהשיק המשרד בשם "תעופה בזמן קורונה - מידע וההנחיות לטסים לישראל וממנה" עדיין אין הנחיות לכל מדינה והבלבול חוגג

נמל התעופה בן גוריון. צילום: ספיר פרץ זילברמן נמל התעופה בן גוריון. צילום: ספיר פרץ זילברמן
בתחילת השבוע, שמיי ישראל נפתחו למדינות ירוקות - ששון ושמחה. לשם הדיוק, השמיים לא היו סגורים. במהלך משבר הקורונה ועד ל-16 באוגוסט - התאריך הרשמי שהוכרז ע"י הממשלה לפתיחת השמיים - אפשר היה לטוס למדינות שמוכנות לקבל ישראלים המגיעים ממדינה המוגדרת אדומה מובהקת, בהן ארה"ב וטורקיה (שתיהן מדינות אדומות). המונח "שמיים פתוחים", כוונתו לפטור מחובת 14 יום בידוד לחוזרים ממדינות שהוגדרו ירוקות במסגרת המתווה לפתיחת השמיים עליו עמלו משרדי החוץ, הבריאות והתחבורה. הרשימה הירוקה כוללת 21 מדינות בסך הכל בהן קרואטיה, בולגריה וחלקים מסוימים ביוון או כפי ששרת התחבורה, מירי רגב, הגדירה זאת בתחילת השבוע: "השמיים אומנם נפתחו לשתיים וחצי מדינות אבל גם זו בשורה". במסגרת המתווה לפתיחת השמיים, משרד הבריאות השיק אתר ייעודי בתוך אתר משרד הבריאות שנקרא: "תעופה בזמן קורונה - מידע וההנחיות לטסים לישראל וממנה". האומנם מידע והנחיות? מאז הושק ועד לכתיבת שורות אלה הבוקר (ד'), הקטגוריה "לצפייה בהנחיות" ביחס לכל מדינה ירוקה, עדיין ריקה מתוכן. כלומר, קליק על "לצפייה בהנחיות" ליד כל מדינה ומדינה ירוקה, לא מוביל למידע ספציפי אלא לדף הנחיות כללי - והבלבול חוגג. ישראלים המבקשים לטוס לאחת מ-21 המדינות הירוקות ברשימה שפרסם משרד הבריאות (ראו פירוט בהמשך), לא יכולים לקבל באתר הייעודי מידע חיוני כמו איזה מדינות ברשימה הירוקה אוסרות כניסת ישראלים המגיעים ממדינה אדומה? איזה מדינות שכן מקבלות ישראלים מחייבות בכניסה לבידוד עם הנחיתה בשטחן? ומה עם בדיקות קורונה? אין קול ואין עונה. הישראלים נאלצים לברר בכוחות עצמם מהי המדיניות של המדינה אליה הם מבקשים לטוס כלפי תיירים מישראל. המדינות היחידות לגביהן פרסם משרד הבריאות הנחיות ברורות הן קרואטיה&בולגריה&יוון: בולגריה – הכניסה מותרת בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 72 שעות לפני הטיסה; יוון - כניסת ישראלים אפשרית רק לאתונה, קורפו, סלוניקי וכרתים וכפופה לשתי בדיקות קורונה. הראשונה 72 שעות לפני הטיסה והשנייה עם הנחיתה ביעד; קרואטיה - כניסת ישראלים מותרת בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הטיסה. אתר משרד הבריאות אינו מפרט למשל שאנגליה מאפשרת כניסת ישראלים ללא בדיקת קורונה אך מחייבת אותם בכניסה לבידוד של 14 יום בלונדון על חשבונם. אין מידע גם לגבי גרמניה, שגם היא מופיעה ברשימת המדינות הירוקות של משרד הבריאות ומאפשרת כניסת ישראלים בעלי דרכון אירופאי בלבד בהצגת תוצאות בדיקת קורונה שנעשתה בארץ 48 שעות לפני הטיסה או ביצוע בדיקת קורונה עם נחיתה בשדה התעופה בגרמניה (הבדיקה בחינם) או לחילופין כניסה לבידוד של שבועיים בגרמניה; כניסת ישראלים מותרת בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הטיסה.
משרד הבריאותמשרד הבריאות
אתר משרד הבריאות. צילום מסך אלה הן 21 המדינות הירוקות שפרסם משרד הבריאות (לפי סדר א'-ב'):

איטליה אוסטריה אסטוניה בולגריה בריטניה גיאורגיה גרמניה דנמרק הונגריה הונג קונג יוון ירדן לטביה ליטא ניו זילנד סלובניה פינלנד קנדה קרואטיה קפריסין רואנדה (חברת התעופה "רואנדה אייר" הודיעה כי בשלב זה אין בכוונתה לחדש את טיסותיה בקו תל-אביב-רואנדה).

מדינה ירוקה - היא מדינה שעל כל השבים ממנה חלה חובת בידוד כל עוד לא שהו במדינה אדומה במהלך ה-14 יום הקודמים לטיסתם חזרה לישראל. מדינה אדומה - היא מדינה שכל המגיעים ממנה מחויבים בבידוד. כך או כך, מומלץ להתעדכן בשגרירויות השונות המעדכנות באופן שוטף ומהימן על מה מותר ומה אסור ולמי או דרך סוכני נסיעות (במידה ומזמינים דרכם את הטיסה).

לונדון. צילום: 123rfלונדון. צילום: 123rf
הידעתם? אנגליה מחייבת ישראלים בשבועיים בידוד בכניסה למדינה. צילום: 123rf
ברלין. צילום: 123rfברלין. צילום: 123rf
הידעתם? מותרת כניסת ישראלים לגרמניה בעלי דרכון אירופאי בלבד. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמשרד הבריאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: