אא

רטרו שיק: בריטיש איירווייס מציגה מטוס רטרו שני

לקראת חגיגות 100 שנים להיווסדה, חברת התעופה, בריטיש איירווייס, הודיעה כי תשיק מטוס שני בעיצוב רטרו משנות ה-50. המטוס, מדגם איירבוס 319, יעוטר בסמלים הוותיקים מגלגולה הקודם של החברה ויצטרף למטוס בואינג 747 שכבר נצבע כחלק מסדרת הרטרו

מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום  Stuart Bailey|מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום  Stuart Bailey| מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום Stuart Bailey|מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום Stuart Bailey|
יום הולדת 100 של חברת התעופה בריטיש איירווייס, ממשמש ובא, ולקראת החגיגות החברה הודיעה כי תשיק מטוס שני בעיצוב רטרו משנות ה-50, כמחווה למורשתה ההיסטורית. מדובר במטוס מדגם איירבוס 319 שייצבע מחדש ויעוטר בסמלים הוותיקים מגלגולה הקודם של החברה, כשעוד נקראה (British European Airways (BEA. הודעת החברה על עיצוב מחודש של מטוס נוסף, נולדה בעקבות העניין וההתלהבות שהתעוררו בקרב חובבי התעופה ברחבי העולם, לאחר שחשפה את עיצובו של מטוס הרטרו הראשון מדגם בואינג 747, אשר שימש את חברת התעופה במהלך שנות ה-60 וה-70, וביצע החודש את טיסתו הראשונה בין לונדון לניו יורק. מטוס האיירבוס 319 שסימולו G-EUPJ, נצבע בימים אלו מחדש בבית המלאכה IAC בנמל התעופה שאנון. את המטוס יעטרו הצבעים המיתולוגיים שהיו שייכים לחברת BEA שטסה בעיקר בשמי בריטניה ואירופה בין השנים 1968-1959. העיצוב המחודש יהיה זהה לעיצובו המקורי של המטוס למעט שינוי משמעותי אחד, צבעי הכנף העליונה יצבעו בצבע האפור ולא בצבע האדום המסורתי, זאת על מנת להגביר את השתקפות קרני השמש, בהתאם לסטנדרט הבטיחותי הנהוג כיום בעולם. מטוס הרטרו החדש, יחזור לשירות במהלך חודש מארס ויטוס בקווים פנימיים בבריטניה ובאירופה. העיצוב החדש יישאר על גוף המטוס עד צאתו המלאה משירות במהלך השנה הבאה. חובבי התעופה יוכלו לעקוב אחר המטוס דרך אפליקציית Flightradar24 הפופולרית, שם גם תופיע תמונה מיוחדת של המטוס הוותיק. לדברי אלכס קרוז, יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס, "רבים תהו איזה עיצוב רטרו נוסף נבחר להציג. BEA היא פיסה היסטורית חשובה במורשת התעופה שלנו, העיצוב המוכר והוותיק של מטוסיה מעלה זיכרונות רבים בקרב אינספור נוסעים אשר טסו עם החברה במהלך חייהם".

7 מי יודע? 100 שנות מורשת אווירית

  1. ב-25 באוגוסט 1919, יצאה לדרך הטיסה הסדירה הבינלאומית הראשונה של חברה בשם (Aircraft Transport and Travel Limited (AT&T אשר חיברה בין הערים לונדון ופריז, אותהAT&T היא לא אחרת מהגלגול הראשון של בריטיש איירווייס.
  2. בשנת 1924, מספר חברות תעופת קטנות שהוקמו וביניהן AT&T, התאחדו תחת שם אחד שזכה לכינוי Imperial Airways Limited.
  3. שנה לאחר מכן, ב-1925 Imperial Airways כבר ביצעה טיסות סדירות ברחבי אירופה לפריז, בריסל, קלן, באזל וציריך. במקביל הוקמו מספר חברות תעופה בריטיות נוספות שהחלו גם הן להציע טיסות בינלאומיות. בשנת 1935, התמזגו החברות לחברה אחת שנקראה British Airways Limited, חברה שהפכה למתחרה הגדולה ביותר של Imperial Airways על הקווים לאירופה.
  4. כעבור מספר שנים ב-1939, בעקבות ביקורת מצד הממשלה הבריטית, הולאמו שתי המתחרות ואוגדו לחברה אחת שנקראהBritish Overseas Airways Corporation . טיסות הפנים שקישרו בין כל מדינות הממלכה הבריטית וטיסות ברחבי אירופה, החלו להתבצע ב-1946 על ידי חברת בת שהוקמה ונקראה British European Airways. באותה השנה, חברת האםBOAC החלה לבצע טיסות טרנס-אטלנטיות והפעילה קווים לניו יורק. במהלך עשר השנים הבאות ועד שנת 1957 השיקה החברה מספר קווים ליעדים מרוחקים ברחבי העולם וביניהם יפן, שיקגו והחוף המערבי של ארה"ב.
  5. במהלך 14 השנים שבין 1946 ועד 1960, שתי החברות היו המפעילות העיקריות של כלל הטיסות ברחבי בריטניה, וסיפקו את רוב שירותי התעופה הסדירים וטיסות המטען. בתקופה זו, הפכה החברה הבריטית לחלוצה בתחום התעופה המסחרית, כאשר הייתה הראשונה להכניס לשימוש מטוסי סילון, בשנת 1952 מטוס ה-Comet קיצר בחצי את משך הטיסה שבין לונדון ליוהנסבורג.
  6. במרוצת השנים, חברות נוספת עברו לבעלות BAE עד שבשנת 1967, הממשל הבריטי המליץ לאחד את שתי החברות תחת דירקטוריון אחד. שנתיים מאוחר יותר, החל תהליך מיזוג שארך מספר שנים ובסופו מוזגו שתי החברות תחת השם המוכר כיום British airways.
  7. בשנת 1979, הודיעה ממשלת בריטניה על כוונתה למכור את מניות בריטיש איירווייס, עד שבשנת 1987 הופרטה החברה לחלוטין.
מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום Stuart Baileyמטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום Stuart Bailey
מטוס רטרו שני לבריטיש איירווייס. צילום Stuart Bailey

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבריטיש איירווייסאלכס קרוז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: