אא

רמדאן בדובאי: מה פתוח ומה סגור במהלך החג הקדוש לאיסלם באמירות הנוצצת?

דובאי היא אומנם אחת האמירויות היותר ליברליות עם תיירות מערבית משגשגת, אך במהלך חודש הרמדאן הקדוש לאיסלם רוב המסעדות והברים סגורים ונפתחים רק אחרי השקיעה אז אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, כנסו והתעדכנו

גן הפרחים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן גן הפרחים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, מומלץ לדעת מבעוד מועד כיצד החג הקדוש לאיסלם צפוי להשפיע על החופשה שלכם באמירות הנוצצת. הרמדאן שהחל ב-13 באפריל צפוי להסתיים ב-11 במאי. חג עיד אל-פיטר מציין את סיומו של חודש הרמדאן. במהלך הרמדאן, המוסלמים מחויבים לצום מזריחת השמש ועד שקיעתה. הצום ברמדאן הוא אחד מחמשת מצוות היסוד באיסלאם ולכן מדינות בעלות רוב מוסלמי מקפידות על קיומו. במהלך שעות היום המוסלמים נמנעים מאכילה, שתייה, עישון וקיום יחסי מין ובאופן כללי, מחויבים לשמור על התנהגות מוסלמית נאותה גם לאחר שקיעת השמש. החוק אוסר עישון, אכילה ושתייה בציבור במהלך שעות היום. יש לזכור שבדובאי הכל מצולם ולכן אם אתם מחליטים לאכול או לשתות עשו זאת בדיסקרטיות ולא מול כולם. למרות החוקים היחסית נוקשים, רשויות האכיפה המקומיות מגלות התחשבות בתיירים כל עוד הם לא עוברים את הגבול. אם אתם רוצים לאכול במהלך היום אפשר לעשות את זה בבתי המלון או באגפי האוכל בקניונים.

אז מה פתוח ומה סגור בחודש הרמדאן בדובאי? בעזרת אלכס סופינסקי, בעלי "סלאם דובאי", פספורטניוז עושה לכם סדר:

מסעדות ובתי קפה  רוב המסעדות ובתי הקפה סגורים במהלך היום ברמדאן ונפתחים אחרי השקיעה, לקראת שעות הערב. הרבה מהמקומות יהיו פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה בשל הביקוש הרב וכמות הלקוחות הגדולה המגיעה לשבור את הצום. למרות זאת, ישנן מסעדות בתוך בתי המלון והריזורטים השונים שימשיכו לפעול כרגיל וכך גם אגף האוכל בקניונים פתוח ויימצא מאחורי פרגוד שחור.
דובאידובאי
חלק מהמסעדות בבתי המלון פתוחות גם בשעות היום. מסעדת אניגמה במלון ורסצ'ה בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
שוק התבלינים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
קולה בדובאיקולה בדובאי
לכבד את המקומיים ולאכול ולשתות בציבור. שתייה בסופרמרקט בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן אטרקציות ופארקי שעשועים  הרוב הגדול של האטרקציות ממשיכות לפעול כרגיל במהלך היום ואף מאריכות את שעות הפעילות שלהן אל תוך הלילה. אטרקציות פופולריות כמו פארק המירקל גארדן, גלובל וילג׳ ונוספות האריכו את זמן הפתיחה עד לתאריך 2 במאי. ספארי במדבר, יאכטות, אופנועי ים וכו׳ – עובדים כרגיל, עד סוף חודש מאי. יש לשים לב כי מדובר באטרקציות שאינן קשורות לאוכל וקולינריה. דוכני האוכל במתחמי האטרקציות יהיו סגורים במהלך היום ויפתחו רק בערבים.
גן הפרחים של דובאיגן הפרחים של דובאי
גן הפרחים של דובאי. האטרקציה פתוחה, דוכני המזון לא. צילום: ספיר פרץ זילברמן https://www.youtube.com/watch?v=wMovOfx8S-I קניונים  פתוחים ועובדים כרגיל. חנויות המותגים והאטרקציות בתוך הקניונים פועלים כרגיל. דוכני וחנויות מזון ברחבי הקניון סגורים. למרות זאת, אגף האוכל כאמור, פתוח ופעיל  מאחורי פרגוד שחור. הקניונים הופכים למקום המועדף על תיירים לאכול בו. חופי רחצה  החופים בדובאי פתוחים לציבור אולם לא מקובל להיכנס לרחוץ בים – אלא אם כן אתה תייר. כל דוכני האוכל בחופים סגורים.
דובאידובאי
החופים פתוחים למתרחצים. דוכני המזון סגורים. חוף ים בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן ברים ומועדונים  כאן בעצם מורגש השינוי הגדול ביותר. רוב מועדוני הלילה בדובאי סגורים במהלך הרמדאן ואלו שנותרים פתוחים לרוב משמיעים מוזיקה בווליום נמוך ואף משמשים כמסעדה. חלק קטן מהברים סגור ואלו שכן נשארים פתוחים פועלים ללא מופעים וללא מוזיקה רועשת. כמו כן, לא מתקיימות מסיבות החוף המפורסמות בריזורטים ובבתי המלון בשישי בצהריים ורוב מועדוני החוף סגורים. הקליקו כאן לקבלת המדריך המלא לדובאי למתחילים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםדובאיאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: