אא

כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שטסים בעידן הקורונה

מרבית חברות הביטוח הפסיקו למכור ביטוח נסיעות לחו"ל והבודדות שעדיין מבטחות, הכניסו החרגות כגון אי כיסוי בארצות ספציפיות וגילאים מסוימים. כמה יעלה ביטוח נסיעות עם פתיחת השמיים ומה הוא יכסה? ברוקר הביטוח טאץ' מבית "אודי דגן" עושה לכם סדר

צילום: 123rf צילום: 123rf
בין אם השמיים יפתחו ב-16 באוגוסט כפי שהכריז קבינט הקורונה ובין אם נתבדה פעם נוספת, אחת הסוגיות שמטרידות את הישראלים המצפים לפתיחת השמיים בכיליון מזוודות - היא הסוגיה הביטוחית. כמה יעלה ביטוח נסיעות לחו"ל ומה בדיוק הוא יכסה בעידן הקורונה? תשובות ברורות וחד משמעיות, עדיין אין בנמצא. בעיקר יש, אנדרלמוסיה והרבה שמועות. נכון להיום, מרבית חברות הביטוח הפסיקו לחלוטין למכור ביטוח נסיעות לחו"ל והבודדות שעדיין מבטחות, הכניסו החרגות בגין אי כיסוי בארצות ספציפיות וגילאים מסוימים, אין ביטוח ביטול וקיצור נסיעה ועוד. כדי לעשות סדר בבלגן פנינו ל"טאץ", ברוקר הביטוח מבית "אודי דגן", אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות והוותיקות בארץ שהשיגה כיסוי לביטוח נסיעות לחו"ל. שאלנו 10 שאלות שהתשובות עליהן רלבנטיות נכון לכתיבת שורות אלה בשל נזילות המצב. שהרי, מה שנכון היום, יכול להשתנות מחר. האם תעריפי ביטוח נסיעות לחו"ל צפויים לזנק בקרוב בכל חברות הביטוח? כמה זה באמת יעלה לנו? "תעריפי הביטוח צפויים לעלות באופן משמעותי, אך עדיין אי אפשר לדעת מה יהיו המחירים בסופו של יום. מן הסתם, המחיר יהיה כפוף לתנאי הפוליסה. אם החברות יתנו כיסויים נוספים מעבר להוצאות רפואיות כגון עלות שהיה נוספת עקב בידוד, עלות שינוי תאריך טיסה ו/או רכישת כרטיס חדש, כיסוי לבדיקות נוספות וכו' - השינוי שיקרה הוא שהפוליסה תהיה דיפרנציאלית הרבה יותר והעלות שלה תהיה מושפעת מיעד הטיסה, גיל ומצב רפואי של המבוטח, הזמן שבו יירכש הביטוח (כמה זמן לפני הטיסה תירכשו את הביטוח) והכיסויים הנוספים". מה מכסות כיום פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל בהקשר של קורונה?  "ביטוח בדרך כלל עובד הפוך, תמיד מציינים מה לא מכוסה. כיום, לא קיימות החרגות בפוליסה לנגיף הקורונה ובגלל זה רוב החברות הפסיקו למכור את המוצר. החברות שמוכרות ביטוח, מכסות הוצאות רפואיות ללא הבדלה אם מקורונה או לא. ישנן חברות שמכסות גם שהייה נוספת בחו"ל, שינוי מועד טיסה, הטסת מלווה וכו'. מה שכן, כל החברות ביטלו את הכיסוי לקיצור וביטול נסיעה מהסיבות האלה".

במידה וחליתי בקורונה בזמן שהותי בחו”ל, מה מגיע לי מהביטוח

“כל הוצאה רפואית שנגרמה לך עקב המחלה, מכוסה עד לגבול האחריות הכספי הקיים בפוליסה. בדיקת רופא, אישפוז, טיפול רפואי, תרופות והטסה במידת הצורך וכל מה שקשור בזה. הוצאות נלוות כגון המשך שהייה בחו"ל ושינוי מועד כרטיס חזרה, תלויות בתנאי הפוליסה הקיימת".

במידה וחליתי בקורונה במדינה בה אני שוהה ומצבי הרפואי מתדרדר – דבר המצריך אשפוז ארוך. מה דין הפוליסה בעניין זה? האם יש הגבלה של ימי אשפוז? "ההגבלה היחידה היא גבולות הכיסוי הכספי בפוליסה”. במידה ונחשפתי לחולה קורונה בזמן שהותי בחו"ל ועליי להיכנס לבידוד ביעד בו אני שוהה, האם הביטוח יכסה לי שהות של שבועיים במלון? "זאת אחת הסיבות שהחברות הפסיקו למכור את הביטוחים. כמו שלא ידעו אם עובד שנכנס לבידוד, נחשב כימי מחלה (הרי הוא לא חולה). הנושא לא ברור עדיין. בגדול, אם בתנאי הפוליסה מופיע כיסוי של שהייה נוספת בחו"ל אז מגיע החזר בכפוף לאישור רופא כי אתה צריך להישאר בחו"ל בגלל מצב רפואי. פה בעצם חוסר הוודאות כי המצב הרפואי שלך תקין. במקביל יש לשים לב לגבולות אחריות בפוליסה לסעיף זה". כמה יעלה ביטוח נסיעות למדינה אדומה כמו ארה"ב? צילום: 123rf לאיזה יעדים ניתן היום בכלל לרכוש ביטוח נסיעות המכסה גם את נושא הקורונה? "כל החברות מחריגות היום את ארצות הברית, יש כאלה שאת כל אמריקה. אנחנו מאמינים שחלק מהחברות יכניסו לפוליסה הבדלי מחיר וכיסוי לפי דירוג המדינות הבטוחות". האם ביטוח נסיעות לחו"ל צפוי להיות יקר הרבה יותר במידה ואני טסה למדינה אדומה דוגמת ארה"ב? "לפי כל השמועות וההיגיון הבריא, כן". האם ביטוח נסיעות לחו"ל צפוי להיות זול יותר במידה ואני טסה למדינה ירוקה? "לפי כל השמועות וההיגיון הבריא, כן". האם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מגבילה במשהו או יקרה הרבה יותר לנוסעים בני הגיל השלישי? “כבר היום קיימות חברות שמבטחות רק עד גיל 60. אני מאמין שהפוליסה החדשה תהיה הרבה יותר דיפרנציאלית והמחיר לאנשים מבוגרים / עם מחלות רקע / בקבוצות סיכון יהיה יקר משמעותית ועם יותר החרגות”. ישנן מדינות שהכריזו כי תיירים שיחלו בשטחן בקורונה, הן יכסו את עלויות הטיפול. האם חברות הביטוח מסונכרנות בעניין זה עם אותן מדינות? האם קיים חשש שחברת ביטוח תתנער מהתייר החולה ו"תזרוק" אותו למדינה שהבטיחה לכסות את עלויות הטיפול בו? "כמו חברות הביטוח גם המדינות עצמן לא ממש יודעות להתמודד עם המצב החדש וכל יומיים משנות מדיניות לפי המצב בשטח ומחקר זה או אחר. חברת הביטוח חייבת לתת כיסוי למה שהיא מכרה. אם יש לך ביטוח חברת הביטוח תהיה חייבת לתת לך כיסוי". האם ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות של בדיקת קורונה פרטית במידה ואדרש לעשות בדיקה כזו מכל סיבה שהיא במדינה בה אני שוהה במסגרת נסיעתי? "במידה ורופא יקבע שאתה צריך בדיקה אז כן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםביטוח נסיעות לחו"ל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: