אא

שגריר אפריקה בישראל: מי קיבל את המינוי?

משרד התיירות האפריקאי - ארגון גג המאגד גופי תיירות רבים ביבשת, בחר באיש התיירות הוותיק, דב קלמן, להיות נציגו בישראל. קלמן: "מעבר לכבוד אני רואה בתפקיד התחייבות ליצור שינוי בקשר התיירותי שבין אפריקה וישראל". האם המעמד מגיע גם עם מקום חניה בת"א?

דב קלמן ובן זוגו שרון תובל. צילום: גיא יחיאלי|דב קלמן דב קלמן ובן זוגו שרון תובל. צילום: גיא יחיאלי|דב קלמן

"שגריר אפריקה בישראל" - בתואר הנכסף הזה, זכה דב קלמן, איש התיירות הוותיק והססגוני, המשמש גם כנציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל.

קלמן קיבל את התואר בתערוכת התיירות העולמית ה-WTM שהתקיימה באחרונה בלונדון. הגורם שהעניק לו את התואר הוא משרד התיירות האפריקאי African Tourism Board - ארגון גג למטרות שיווק המאגד גופי תיירות רבים ביבשת כמו לשכות תיירות, מארגני תיירות, רשתות בתי מלון, מלכ"רים מתחום התיירות ועוד.

קלמן (60, נשוי + 3), פרש באחרונה מניהול השוטף של חברת התיירות "נויה הולידייז", המתמחה בכפרי נופש באירופה. מאז הוא מנתב את ניסיונו בענף התיירות בכדי לחבר מותגים תיירותיים מחו"ל לקהל הישראלי תחת המותג "פיתה מרקטינג".

קלמן מייצג את משרד התיירות התאילנדי בישראל מזה 16 שנים, ומאז שיצר את השינוי הארגוני, גייס מותגי תיירות נוספים לשורות "פיתה", בהם משרד תיירות אזורוי באוסטריה, רשתות בתי מלון במלדיביים Soneva ומאורציוס Beachcomber וחברת התעופה אייר סיישל. "פיתה" נבחרה להפיק גם את אירוע התיירותי של גיאורגיה שיתקיים מחר בתל אביב. לדברי קלמן, פיתה-מרקטינג זכתה ב-WTM במספר פניות של לשכות תיירות גדולות להן יש עניין בחדירה לשוק הישראלי.

קלמן הגיב בהתרגשות למינויו כשגריר של אפריקה בישראל: "מעבר לתואר של כבוד והערכה, אני רואה בתפקיד זה ביטוי של התחייבות ליצור שינוי של ממש בקשר התיירותי שבין אפריקה לישראל. ישראל נמצאת שעות טיסה מעטות מיעדים אטרקטיביים אשר מתאימים מאוד לסקרנות הישראלית אך אינם מוכרים לקהל הרחב. החיבורים התעופתיים החדשים מאפשרים שילוב של ספארי ונופש מפנק באוקיאנוס ההודי". עוד לדבריו, "מאפיין נוסף של אפריקה הוא 'תיירות מעוררת השראה' (“inspirational tourism”). תיירים יכולים למצוא את עצמם משתתפים בתפילה המשלבת שירה, ריקודים והתרוממות רוח יוצאת דופן, או שיטוט בשוק ססגוני או אף ארוחת צהריים בבית אותנטי (“home-stay hospitality”). אלה חוויות שלא שוכחים מעולם ומשנים את היחס לאחר. בעיניי זה המשמעות העמוקה של תיירות".

הפעילות השיווקית של אפריקה בישראל תחל בחודש מרץ, עם קיומו של כנס ראשון בו ישתתפו שחקני תיירות מובילים מאפריקה אשר באים לפגוש את עמיתיהם הישראליים. "פרסמנו את קיום הכנס ותוך 24 שעות נרשמו עשרות נציגים אפריקאים שמעוניינים לקדם את היעדים והמוצרים שלהם בישראל. אפריקה מבינה את הפוטנציאל האדיר של השוק הישראלי", הוסיף קלמן. "התפקיד שלנו הינו לעורר את השוק הישראלי. אנחנו בשלבי תכנון מתקדמים לגבי ארגון פסטיבל אפריקה המוני, הוצאת סיורים של משפיעי דעת קהל, הפעלת עמוד פייסבוק של אפריקה בעברית ועוד. המינוי החדש ממלא אותי באנרגיה אדירה ליצור את השינוי, שימשיך את המהפכה שעברה תאילנד בעשורים בהם אני מייצג את הלשכה".

דב קלמן, מעכשיו גם שגריר אפריקה בישראל. צילום: גיא יחיאלי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםדב קלמןשגריר אפריקה בישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: