אא

מנכ"ל IATA: שחזור מלא של רשתות התעופה העולמיות צפוי רק בעוד שנים

ווילי וולש צופה שחברות התעופה לא יחדשו קווים לא משתלמים ויתמקדו בקווים רווחיים. סגירת גבולות – "זה מה שהרג את התעשייה", הוא מדגיש ומבהיר שחברות התעופה עדיין חוששות "מה הולך לקרות כשהגרסה הבאה תגיע"

ווילי וולש. צילום: IATA ווילי וולש. צילום: IATA
בעוד שחברות תעופה מדווחות על ביקוש חזק לקראת הקיץ, השיקום המלא של רשתות התעופה העולמיות צפוי רק בעוד שנים, מתריע מנכ"ל IATA, ווילי וולש. בשיחה עם התקשורת בוושינגטון השבוע, וולש צפה קיץ חזק לתעשייה, במיוחד בקווים טרנס-אטלנטיים ובשווקים מקומיים. הוא מצפה שלשוק המקומי האמריקני יהיו ביצועים חזקים במיוחד. "אבל גם כאשר חברות התעופה מתחילות לחצות את סף הקיבולת של 2019 או אפילו יותר, נקודות רבות ברשתות התעופה לא שוחזרו", הוסיף וולש. "הרעיון שהתעשייה יכולה פשוט לחזור למקום שבו היא הייתה (לפני מגפת הקורונה) היה שטויות", אמר. "לחלקים משמעותיים של רשת חברות התעופה הגלובלית ייקח שנים להתאושש". וולש אמר שחלק ניכר מהקווים החדשים, שהוצגו לפני פגיעת המגפה בתחילת 2020 לא יתווספו בחזרה במהירות. "אם אתם חוזרים למה שראיתם ב-2018 וב-2019, הייתה הרבה התרחבות, הרבה קווים חדשים שהוכרזו. רובם, במיוחד קווים בינלאומיים ארוכי טווח, אינם רווחיים בשנה הראשונה שלהם", אמר. "עם מצב פיננסי של חברת תעופה כיום, אין שום סיכוי שחברת תעופה תיקח את הסיכון בהוספת קיבולת, שהייתה לא רווחית לפני השפל. אז ייקח זמן לבנות מחדש רשתות". "למעשה, ייתכן שיהיו כמה יעדים שלא תראו ברשת במשך חמש, שש, שבע שנים, כאשר חברות התעופה משתדלות לשחזר את מצבן הפיננסי ולתקן את המאזן שנפגע מהמשבר הזה". חברות התעופה אינן בטוחות כיצד המגפה תתרחש בהמשך. "אתם תראו תעשייה זהירה יותר כתוצאה ממה שעברנו, וזה בעיקר בגלל שכולם תוהים מה הולך לקרות כשהגרסה הבאה תגיע", אמר. "האם ממשלות יגיבו כפי שהן הגיבו ויתחילו לסגור גבולות? זה מה שהרג את התעשייה". וולש הצביע על הקצב האיטי יותר, שבו ממשלות אסיה פותחות מחדש את הגבולות, בהשוואה לאזורים אחרים בעולם. "אם אתה מסתכל על מוביל כמו קתאי, עם ההגבלות בהונג קונג, זה היה ממש ממש קשה עבורם", אמר וולש. "אסיה בהחלט בפיגור וזה הולך להיות קשה עבור החברות האסייתיות". גורם נוסף שמסבך את ההתאוששות של אסיה הוא הפלישה של רוסיה לאוקראינה וההשפעות על חברות התעופה, כולל סגירת המרחב האווירי של רוסיה. וולש אמר ששינוי מסלול סביב המרחב האווירי הרוסי הוא פחות בעייתי ממה שהיה בעבר. "לרוב המטוסים הפועלים היום יש את הטווח שאפשר לנתב מחדש... לרוב המטוסים הפועלים בין אירופה לאסיה יש יכולת טווח מורחבת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםקתאי פסיפיקווילי וולש

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: