אא

שיא כל הזמנים: 25 מיליון נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג בשנת 2024

נוכח מגמת העלייה במספר הטסים, רשות שדות התעופה מתכננת להרחיב את טרמינל 3 בנתב"ג, לבנות זרוע חמישית ולתכנן חוות מכלי דלק נוספת. כל זאת ועוד בזמן שלרשות גרעון של כמיליארד שקל והפסד מצטבר של מעל 2 מיליארד שקל ב-3 השנים האחרונות. כל הפרטים על התכנית החדשה של רש"ת

צילום: תמר מצפי צילום: תמר מצפי
רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעה הבוקר (ד') כי תצמצם את היקף החוב לזמן קצר שנטלה בזמן משבר הקורונה ותפעל להרחבת ההשקעה בתשתיות תעופתיות חיוניות. עוד מעדכנת רש"ת כי מועצת הרשות אישרה פה אחד את התוכנית לצמצום הקיפי החוב לזמן קצר שנטלה הרשות, וזאת לאחר אישור הממשלה שניתן לרשות לגייס באמצעות הנפקת אג"ח ברצף המוסדי. נזכיר כי בשל משבר הקורונה וכצעד מידי מתחייב, אישרה הממשלה ביום 8.11.20 לרש"ת לפעול לקבלת מסגרות אשראי בהיקף של 2 מיליארד שקל למימון הפעילות, וביום 27.1.2022 תקנה הממשלה את החלטתה ואישרה לרש"ת להגדיל את היקף מסגרות האשראי להיקף של 2.5 מיליארד שקל במצטבר. עוד מעדכנת הרשות כי תפעל לגיוס אג"ח במטרה להמיר את החוב לטווח קצר בחוב לטווח ארוך לטובת תכנון יעיל והרחבת פיתוח התשתיות התעופתיות, ביניהן: תכנון הרחבת טרמינל 3 ובניית הזרוע החמישית, תכנון הקמת יחידת בקרת תעופה מרכזית בנתב"ג, תכנון חוות מכלי דלק נוספת בנתב"ג, הקמת רחבות חנייה למטוסים ועוד. יו"ר המועצה, האלוף במיל יצחק ג'רי גרשון, ברך על החלטת הממשלה: "החלטת הממשלה הנה החלטה חשובה המאפשרת לרשות שדות התעופה לעבור לתנופת פיתוח, הרשות תצמצם את היקף החוב לזמן קצר שנטלנו בזמן משבר הקורונה ויאפשר לנו לבנות ולהרחיב את התשתיות התעופתיות החיוניות לטובת הציבור". בשנת 2021 הצפי לגרעון היה כ-1.5 מיליארד שקל ובסופו של דבר רש"ת סיימה את השנה החולפת בגרעון של כ-750 מיליון שקל. זאת ועוד, עד כה ניצלה רש"ת מסגרות אשראי בהיקף של כמיליארד שקל ובכוונתה להמיר את החוב לזמן קצר בחוב לטווח ארוך.
שינויים בנתב"ג: חלק מהטיסות היוצאות יועתק לטרמינל 1שינויים בנתב"ג: חלק מהטיסות היוצאות יועתק לטרמינל 1
חוזר לפעילות מלאה. טרמינל 1 בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ

גירעון של מיליארד שקל

החל בחודש מארס 2020, עקב משבר מגפת הקורונה, הוחלו הגבלות על הפעילות התעופתית הבינלאומית והיקף תנועת הנוסעים ירד באופן משמעותי. כמו כן, חלה ירידה חדה בהכנסות הרשות. מאז פרוץ המשבר ונוכח היקפי תנועת הנוסעים הנמוכה, נקטה רש"ת בצעדים לצמצום בהוצאותיה, מאות עובדים יצאו לפרישה מוקדמת וכן הוקפאו תכניות פיתוח בהיקף של כ-4 מיליארד שקל זאת תוך המשך הפעלת הגבולות, תנועת הנוסעים והגעת מטענים. כמו כן, המשיכו השקעות מחייבות לטובת ביטחון ובטיחות. משבר הקורונה חייב את רש"ת לצאת לגיוס מקורות כספיים לטובת מימון הפעילות השוטפת לצד המשך פיתוח מתחייב. הרשות נכנסה למשבר הקורונה עם יתרת מזומנים בהיקף ניכר, אך נוכח העצירה המוחלטת של הפעילות בנתב"ג לתקופות ארוכות במהלך משבר הקורונה התרוקנה קופתה לחלוטין, ומאז מממנת הרשות את הגירעון המצטבר באמצעות מסגרות אשראי שהועמדו לה ע"י בנקים. רש"ת כיום בגירעון של כמיליארד שקל. כפי שפרסמנו כאן באחרונה, מעיון בדו"ח הכספי של רש"ת לשנת 2021 עולה כי רשות שדות התעופה רשמה ב-3 השנים האחרונות הפסד מצטבר של כ-2.102 מיליארד שקל.
רשות שדות התעופה הפסידה ב-3 שנים כ-2.102 מיליארד שקלרשות שדות התעופה הפסידה ב-3 שנים כ-2.102 מיליארד שקל
משבר הקורונה רוקן את קופתה של רש"ת. צילום: ספיר פרץ

שיא של 25 מיליון נוסעים בנתב"ג בשנת 2024

תחזית תנועת הנוסעים עד סוף השנה (2022) מדברת על בין 16 ל-18 מיליון נוסעים שיעברו הלוך ושוב בנתב"ג. בשנת 2023 יעלה מספרם לכ-20 מיליון בשנה. בשנת 2024 צפויה תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון להגיע לנתוני שנת השיא של כל הזמנים עם היקף של 25 מיליון נוסעים. במטרה לתת מענה לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים, תצא רש"ת לתכנון התשתיות התעופתיות החיוניות לגידול הצפוי.
גל ההתייקרות נמשךגל ההתייקרות נמשך
האם רש"ת תדע להתמודד גם עם העומסים בנתב"ג נוכח המחסור החמור בכוח אדם? צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: