אא

שיבושי הטייסים גרמו לירידה ברווחיות אל על

אל על מסיימת את הרבעון השלישי בירידה ברווחיות: רווח נקי של 70 מ' ד' לעומת 93 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל, דוד מימון: "הרבעון הושפע מעיצומי הטייסים". מצד שני, שמח לבשר על עלייה של למעלה מ-30% בנתח השוק של החברה ועלייה בשיעור תפוסת המטוסים

| |
אל על מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2016 ולתשעת החודשים הראשונים של 2016. הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-644 מיליון דולר לעומת כ-647 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ואילו  הרווח  לפני מס ברבעון השלישי הסתכם  בכ-93 מיליון דולר בהשוואה לרווח של  כ-126 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי, לעומת זאת,  הסתכם  בכ-70 מיליון דולר בהשוואה לרווח של  כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2015. דוד מימון, מנכ"ל אל על, מאשים בין את היתר את טייסי החברה כי העיצומים הממושכים בהם הם נוקטים גרמו לירידה ברווחי החברה. "הרבעון השלישי הושפע מעיצומי הטייסים הנמשכים כבר חודשים רבים וגורמים לשיבושים בפעילותה של אל על. השיבושים מתבטאים בין היתר בעיכובים וביטולים בהוצאתן של הטיסות. גם בתקופת הדוח, נאלצה החברה לחכור מטוסים, מהלך שהשפיע על הוצאות החברה, זאת  כדי למנוע ביטול של טיסות". עוד אמר, "אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה, המהווה מקור פרנסתם של אלפי בתי אב ממשפחת אל על ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להחזיר את החברה לפעילות סדירה ומעל לכל, להשיב את הביטחון והאמון של קהל הלקוחות".
עיעי
דוד מימון, מנכ"ל אל על. למרות עיצומי הטייסים ושיבוש הפעילות, החברה מציגה רווח נקי של 70 מיליון דולר וגידול בכל הפרמטרים התפעוליים. צילום: סיוון פרג'   למרות זאת, ציין מימון כי החברה מציגה היום רווח נקי של 70 מיליון דולר וגידול בכל הפרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ-13%, עלייה  בנתח השוק ל- 31.5%%, וכן גידול בשיעור התפוסה של המטוסים לרמה של 87.3%.  "ברבעון השלישי של 2016 הצגנו הכנסות דומות להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת על אף התחרות המאתגרת וירידת מחירי כרטיסי הטיסה". עוד עולה מדו"ח אל על כי יתרות המזומנים והפקדונות של החברה נכון ל-30 בספטמבר השנה הסתכמו בכ-219 מיליון דולר. והיצע המושבים של החברה גדל בכ-7.5%. זאת ועוד דווח כי נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השלישי  עלה לכ-31.5% - גידול של כ-5% לעומת ברבעון המקביל אשתקד וכי שיעור תפוסה במטוסים ברבעון השלישי  עמד על 87.3% לעומת 87% ברבעון מקביל אשתקד. עוד מדווחת אל על כי בתשעת החודשים הראשונים של 2016, הסתכמו הכנסות החברה 1.578 מיליארד דולר לעומת כ-1.578 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ואילו הרווח  לפני מס בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם  בכ- 106 מיליון דולר בהשוואה לרווח של  כ-128 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ובשורת הרווח  הנקי, הסתכם בתשעת החודשים הראשונים השנה בכ-83 מיליון דולר בהשוואה לרווח של  כ-94 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, "הוצאות ההפעלה גדלו למרות החיסכון בהוצאות הדלק בכ- 23 מיליון דולר (כ- 17%) . הגידול בהוצאות הושפע בעיקר מגידול בפעילות ומהשיבושים באיוש הטיסות והצורך במציאת פתרונות חלופיים לכך". מוועד טייסי אל על נמסר בתובה לדוח כי: "הדו"ח, שמראה על ירידה של למעלה כ-25% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד למרות ירידה נוספת במחירי הדלק, מראה עד כמה שגתה ההנהלה שבחרה לפגוע בנוסעים ובעובדי החברה במקום לשתף פעולה למען הצלחת החברה. בשנה עם פוטנציאל גבוה כל כך - הרווח יכל וצריך היה לעלות ב- 25% ולמעלה מכך אם רק היו נותנים לעובדים לעבוד ולנוסעים לטוס. חבל שבמצב כזה, שאיננו אופטימלי, בוחרת הנהלת החברה לבזבז כספים ומשאבים רבים על קמפיין פרסום מכפיש ועתיר תקציב שמטרתו לפגוע בטייסים, ולהעביר את הטיסות למטוסים זרים, במקום להתמקד בניהול החברה ובשיפור תוצאותיה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: