אא

שמים גבולות מחוץ לגבול - התנהלות בחו"ל ב-corona time

בישראל מרגישים שהקורונה מאחורינו, אבל עדיין חשוב לנהוג באחריות ולהקפיד על ההנחיות. בנוסף, כדאי להתנהל בצורה בטוחה בעיקר אם בוחרים לטוס לחופשה או לעסקים ולעקוב אחר ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות. הנה כל הפרטים // תוכן פרסומי

צילום: pixabay צילום: pixabay
תמונת המצב הכללית על נגיף הקורונה בישראל מראה נתונים מעודדים. עם כ-5.4 מיליון מתחסנים במנה הראשונה וכ-5.1 מיליון אנשים שכבר קיבלו את המנה השנייה, עושה רושם שהנגיף בשליטה. עם זאת, המצב בעולם לא דומה ואחוז הבדיקות החיוביות עדיין משמעותי בהרבה מאוד מדינות שמוגדרות כיעד מסוכן.

מה ההבדל בין היעדים?

מבחינת משרד הבריאות, ההבדלים העיקריים הם בין יעד מסוכן, יעד עם אזהרה חמורה, יעד עם אזהרת מסע ויעד אדום. כך למשל כל הנכנסים מישראל מיעד מסוכן, כולל מחלימים או מחוסנים, מחויבים בבידוד. יעד עם אזהרה חמורה הוא יעד שרמת התחלואה בו גבוהה ואם לא יחול שיפור הוא ייכנס גם כן לרשימת היעדים המסוכנים, בעוד יעד עם אזהרת מסע הוא מקום שאליו משרד הבריאות לא ממליץ לנסוע – אך גם לא אוסר. לעומת זאת, המגיעים לישראל מיעד אדום מחויבים בבידוד רק אם לא התחסנו או החלימו.

כך תשמרו על עצמכם גם מעבר לים

הבעיה היא שרבים מאיתנו חייבים עדיין לטוס ליעדים שונים בעולם, בין אם לצרכי עבודה ועסקים ובין אם לצרכי חופשה. אז אחרי שבודקים איך בדיוק מגדיר משרד הבריאות את היעד ומקבלים החלטות בהתאם לגבי ביטוח נסיעות לחו"ל ומועד החופשה, יש עוד כמה הנחיות שאותן כדאי לקחת בחשבון בשביל התנהלות בטוחה יותר:

1. הקפידו על היגיינה

התנהלות בחו"ל ב-corona time מבוססת על שמירה על היגיינה. אם כבר התרגלתם לשטוף ידיים היטב עם סבון, לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי, לא כדאי לזרוק את כל זה לפח רק בגלל שאתם נמצאים במדינה אחרת. למעשה, דווקא הביקור במדינה זרה יכול להיות הזדמנות מעולה להמשיך לשמור על היגיינה ולהראות דוגמא אישית לכל בני המשפחה. מעודד לראות שיש כיום כלים נוחים לשמירה על היגיינה גם במדינות לא מערביות. בעוד קל יחסית לעשות את זה בארצות הברית או אירופה, זה יכול להיות מסובך במזרח הרחוק או במסלולי תרמילאים. לכן, מה שכדאי לעשות זה לצאת מהארץ עם תיק עזרה ראשונה שכבר יש בתוכו ג'ל חיטוי, מסכות וסבון ידיים לכל צורך ולכל שעה.

2. בדקו את הקריטריונים לביטול הנסיעה בהקשרי קורונה

נגיף הקורונה מתאפיין בכך שהוא מתפשט מהר ויש עדיין וריאנטים שונים שלו שמסתובבים ברחבי העולם, לגביהם אנחנו עוד לא ממש יודעים מה בדיוק היעילות של החיסון. מבחינת החופשה או הטיסה שלכם, המשמעות היא שכדאי כבר עכשיו לבדוק את הקריטריונים לביטול הנסיעה. ב-2021 אין ברירה אלא לבדוק איך ומתי מותר לבטל טיסה לחו"ל בהקשרי קורונה ולא רק בהקשר של סיבות אישיות, מחלה, הריון וכן הלאה. את הבדיקה מבצעים מול חברת התעופה דרכה נרכשו כרטיסי הטיסה ועדיף לעשות את זה כמה שיותר מהר.

3. בררו מה ההנחיות במדינת היעד

כל מדינה בעולם בוחרת להתמודד עם נגיף הקורונה בצורה מעט שונה. כך למשל מי שאינם שוהים בביתם או בחדר במלון חייבים לעטות מסיכה ומותר לעבור בין מדינות, אך עשויה לחול עליכם חובת בידוד. אם אתם לא רוצים לגלות את זה ממש במהלך החופשה, עדיף לברר מראש מה ההנחיות במדינת היעד. את הבירור ניתן לבסס על מידע בקונסוליה ובאינטרנט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: