אא

שר הבריאות: "מי שיבחר לא להתחסן לא מגיע לו דרכון ירוק"

בדיון של ועדת החוקה של הכנסת אמר שר הבריאות: "משיחותיי עם קולגות במדינות שונות, ההתלהבות מדרכון ירוק עצומה. עולות על הפרק הצעות כמו ברית לאומית של מדינות הסומכות אחת על השנייה לסוג החיסון שניתן"

שר הבריאות, יולי אדלשטיין. צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ ובאדיבות משרד הבריאות שר הבריאות, יולי אדלשטיין. צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ ובאדיבות משרד הבריאות
"יש מחיר לכל בחירה. מי שיבחר לא להתחסן לא מגיע לו דרכון ירוק. אך מה עם מישהו עם אלרגיות קשות? לנשים בהיריון מותר להתחסן אך עדיין יש אוכלוסיות שלא יכולות ובאנו להתלבט יחד", כך אמר שר הבריאות, יולי יואל אדלשטיין, בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת החוקה, החוק והמשפט של הכנסת. לדברי אלדשטיין, "אנחנו לא באים להראות לכם מוצר מוגמר שתאמרו עליו אמן. באנו להציג דברים ולשקף התלבטויות ויש פה שאלות בריאותיות, עקרוניות, כמו כמה זמן מחלים נחשב מחלים? שאלות משפטיות האם זה יוצר אפליה? ממש לא מעניין אותי אם מישהו בוחר שלא להתחסן וחשוב לשמוע שכל הח"כים פה קוראים לציבור לבוא להתחסן". עוד אמר אלדשטייין, "לאחרונה אני משוחח עם קולגות במדינות שונות וההתלבות מדרכון ירוק עצומה, הצעות כמו ברית לאומית של מדינות הסומכות אחת על השנייה לסוג החיסון שניתן, ביחס לבידודים וטיסות הפוטנציאל עצום". במשרד הבריאות רואים ב"דרכון הירוק", אמצעי לניהול שגרת חיים בהינתן כמות הולכת וגוברת של מתחסנים / מחלימים / נבדקים. מטרות הדרכון הן: עידוד ותימרוץ ההיענות לחיסונים בכלל האוכלוסייה, יצירת שכבת הגנה לטובת הפעלת שגרת חיים בטוחה וקידום וזירוז תהליכי פתיחה של ענפי משק.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםחיסון לקורונהשר הבריאותדרכון ירוק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: