אא

"נשמח לראות את אל על וחברות ישראליות נוספות טסות בין טורקיה וישראל"

כך אמר שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, בפגישה עם שר התיירות, יואל רזבוזוב. אם דבריו של השר אכן יבשילו לרמת הביצוע, אזי תהיה זו בשורה אדירה לחברות התעופה הישראליות המשוועות אך מנועות לנחות על אדמת טורקיה

שר התיירות עם שר החוץ הטורקי. צילום: יח"ת שר התיירות עם שר החוץ הטורקי. צילום: יח"ת
האם בקרוב חברות התעופה הישראליות: אל על, ארקיע וישראייר, יקבלו את האישור המיוחל לנחות על אדמת טורקיה? בפגישה מדינית שהתקיימה היום (ד') בירושלים בין שר התיירות, יואל רזבוזוב (יש עתיד) לבין שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, העלו הצדדים מספר רב של נושאים כלכליים ובראשם, השבת יחסי התעופה בין שתי המדינות. בפגישה, בה נכח גם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר שר החוץ הטורקי: "נשמח לראות את אל על וחברות תעופה ישראליות נוספות, טסות בין טורקיה לישראל". השר רזבוזוב אמר בפגישה כי "הרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה והאפשרות להרחיב ולגוון את התיירות וקשרי התעופה בין שתי המדינות, בדגש על טיסות ישירות של חברות ישראליות לטורקיה – היא מטרה משותפת לשנינו. אני בטוח שבשיתוף פעולה נוכל לעודד תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסות עבור נוסעים ותיירים מישראל ומטורקיה. שתי המדינות שלנו מעריכות את הפוטנציאל הבלתי ממומש בתחום התיירות ואני מודה לך, שר החוץ, על המשך בחינת אפיקי שיתוף פעולה כלכליים בנושאים נוספים". בתגובה, שר החוץ הטורקי אמר, "אני מסכים שיש להתחיל במו"מ כדי להגיע להסכם תעופה אזרחית בינינו. בואו נשפר את היחסים שלנו בכל תחום, וכמובן בתיירות".
מחכים לארדואן: אל על הגישה בקשה להטיס מטען לטורקיהמחכים לארדואן: אל על הגישה בקשה להטיס מטען לטורקיה
נשיא טורקיה, ארדואן. צילום: 123rf

חברות התעופה הישראליות אינן מורשות לטוס ולנחות בטורקיה בגלל סירובם של הטורקים לאפשר למאבטחים ישראלים לשהות חמושים בשדה תעופה מקומי.

הסכם התעופה עם טורקיה, בניגוד, למשל, להסכם התעופה עם איחוד האמירויות, לא כולל את סוגיית הביטחון. לכן, במשך השנים, החברות הטורקיות פועלות לבדן בקו בין המדינות. חברת התעופה טורקיש איירליינס מגדילה עם השנים את נפח הפעילות שלה בנתב"ג, וגם חברת התעופה הטורקית השנייה, פגסוס, חוגגת בטיסות בקו ישראל-טורקיה. כל זאת, כאמור, בזמן שהחברות הישראליות אינן מורשות לנחות על אדמת טורקיה. נזכיר כי במארס האחרון, היה זה נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שטס לביקור היסטורי עם נשיא טורקיה ארדואן, במהלכה דובר גם על התעופה בין שתי המדינות.

נזכיר עוד כי ישראייר, כפי שנחשף בפספורטניוז, הגישה בחודש פברואר לרשות התעופה האזרחית בקשה לבצע טיסה יומית לעיירות הנופש בטורקיה, בודרום ואנטליה.

בפגישה בין שר התיירות ושר החוץ, נידונה גם סוגיית התמודדות מדינות העולם נגד תופעת האנטישמיות הגוברת. על כך אמר שר החוץ הטורקי בפגישה: "האנטישמיות היא פשע נגד האנושות. הטורקים לעולם לא יפגעו ביהודים. אתם יכולים להרגיש בטוחים בטורקיה". בתום הפגישה, שהוגדרה כטובה מאוד על ידי כל הצדדים, הזמינו השרים זה את זה להתארח שוב זה במדינתו של זה ולהעמיק את הקשר החשוב הזה.

רכבת אווירית לטורקיהרכבת אווירית לטורקיה
האם בקרוב גם אל על, ארקיע וישראייר תוכלנה לנחות כאן? איסטנבול, טורקיה. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטורקיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: