אא

שר התיירות ושר העבודה הפיליפיני חתמו על הסכם הבאת עובדים זרים

הממשלה חתמה היום (ג') על הסכם להגדלת מכסה של עד כ-1000 עובדים זרים בתחום המלונאות. שר התיירות: "ההסכם שנחתם היום הוא פעימה ראשונה של שיתוף פעולה ואין לנו ספק שגם ישפיע באופן ישיר על הורדת המחירים"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
במסגרת החלטת הממשלה 4101, ביוזמת שר התיירות יריב לוין ובשת"פ עם משרד החוץ, הממשלה חתמה היום (יום ג', ה-11.12.18) על הסכם בילטרלי להבאת עד 1,000 עובדים בשתי פעימות, לעבודה בענף המלונאות במקצועות החדרנות. ההסכם נחתם במעמד שר העבודה הפיליפיני, סילבסטרה בלו ושר התיירות, יריב לוין. הגדלת מכסת כוח האדם נעשית במטרה להתמודד עם הביקוש הגובר לחדרי לינה, וזאת לאור העלייה המשמעותית במספר התיירים המגיעים לישראל. העובדים שיגיעו לישראל, במסגרת ההסכם הבילטרלי עם ממשלת הפיליפינים, עברו הכשרה מקצועית מטעם ממשלת הפיליפינים בתחום החדרנות והניקיון והם דוברי אנגלית. כמו כן, העובדים יועברו ישירות לבתי מלון ולא ישתייכו לחברות קבלן. למלונות שעברו דירוג תינתן עדיפות בשיעור של 20% בקבלת עובדים פיליפינים. כאשר אזור ים המלח יקבל עדיפות עליונה, אחריו אזור ת"א והמרכז ובסוף ירושלים והצפון.

ההסכם עם הפיליפינים מצטרף להסכם שחתם משרד התיירות עם ירדן לגבי הבאת עובדים ירדנים, העובדים באזור אילת. העסקת העובדים הזרים נעשית תוך הבטחה לשמירה ולעידוד העובדים הישראלים לעסוק בתעשיית התיירות הישראלית. הסכם זה אינו צפוי לפגוע בתעסוקת ישראלים, והוא מסייע במענה למצוקת כוח האדם בתעשיית התיירות, הוזלת יוקר הנופש ויקדם את המשך פיתוח התיירות, כמנוע צמיחה כלכלי. היעדר כוח אדם בתפקידי חדרנות היא אחת הבעיות המכבידות ביותר על תפעול המלונות בישראל - בעיה שהתגברה לאור העלייה המשמעותית במספר התיירים המגיעים לישראל, שהגיעה לשיא כל הזמנים – 4 מיליון תיירים בשנה. למשל: בתחום הניקיון (כגון חדרנים, שוטפי כלים וכדומה) יש קושי ממשי לגייס עובדים ישראלים (ללא תלות בשכר) וקיים מחסור העומד על כ- 1,550 משרות. לגבי עובדים מקצועיים (משרות המצריכות הליך הכשרה, כגון טבחים, מלצרים וכדומה) ישנו מחסור העומד על כ- 1,600 משרות. ההחלטה להביא עובדים זרים מירדן ומהפיליפינים התקבלה לאחר מאמצים רבים, בעשור האחרון, של הממשלה והתאחדות בתי המלון, לעידוד ישראלים לעסוק במקצוע. הסכם זה צפוי להעלות את רמת השירות הניתנת בבתי המלון, להעלות את הפריון בענף ולהוזיל את עלות הנופש. שר התיירות, יריב לוין: "התיירות הנכנסת לישראל ממשיכה לעלות ולשבור שיאים, המלונות מלאים בהתאם, ובעקבות ההקלות והמענקים שמשרד התיירות מעניק להקמת מלונות, אנו רואים גם תנופה חסרת תקדים בבניית חדרי מלון אחרי שנים של סטגנציה. החסם העיקרי עמו נאלץ המשרד להתמודד הוא המחסור בכוח אדם, ולכן חתמה היום הממשלה על הסכם להגדלת מכסת העובדים הזרים לתחום המלונאות, ובכך נתנה מענה למצוקת כוח האדם ולמחסור בעובדים במקצועות החדרנות והניקיון בישראל. ההסכם שנחתם היום הוא פעימה ראשונה של שיתוף פעולה ואין לנו ספק שגם ישפיע באופן ישיר על הורדת המחירים. אני מקווה שההסכם הבא ייחתם בשגרירות הפיליפינים בירושלים". שר העבודה הפיליפיני, סילבסטרה בלו: "מדובר בשיתוף פעולה מבורך בין המדינות ואני בטוח שיוביל להסכמים נוספים, גם בתחום התיירות וכוח האדם וכמובן גם בתחומים נוספים".   כתבות קודמות בנושא: נסגר ההסכם מול ממשלת הפיליפינים להבאת 1,000 עובדים זרים למלונות משלחת מישראל תצא לפיליפינים לחתום על הסכם להבאת עובדים זרים למלונות פרסום ראשון: הממשלה אישרה 2,000 עובדים זרים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםעובדים זרים למלונותיריב לויןשר התיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: