אא

תאגיד עובדי ארקיע לביהמ״ש: בקשה לגילוי מסמכים, במסגרת בקשה לתביעה נגזרת נגד בעלי השליטה

טוענים כי יש העדפת אינטרסים של בעלת השליטה על פני טובת החברה, הרקע - עסקת רכישת מטוסי איירבוס מבעלת השליטה. ארקיע: ״ניסיון להפעיל לחצים על דירקטוריון ארקיע בכלל, ועל משפחת נקש שהיא בעלת השליטה בחברה בפרט, על רקע המגעים המתנהלים למיזוגן של ארקיע ואל-על״

ארקיע. צילום: עידו וכטל ארקיע. צילום: עידו וכטל
עובדי ארקיע המחזיקים כ-30% ממניות החברה באמצעות תאגיד עובדי תעופה ותיירות (תו"ת), פנו ביום רביעי השבוע לבית המשפט המחוזי (המחלקה הכלכלית), באמצעות משרד עורכי הדין ג. גיסין, בבקשה לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעת נגזרת נגד בעלי השליטה בחברה, האחים נקש, גדי טפר המכהן כמנכ"ל ויו"ר החברה ואבי חורמרו, נציג הבעלים בדירקטוריון ארקיע. בבקשה לתביעה נגזרת נכתב: "פעילות החברה, כמו פעילות חברות תעופה רבות אחרות בישראל ובעולם, סבלה בשנים האחרונות ממשבר הקורונה ומחוסר היציבות במחיר הדלק וכתוצאה מכך אף הגיעה לסיטואציה המסכנת את המשך קיומה עד כדי סף חדלות פירעון. דווקא בימים בעייתיים אלו לעתיד החברה, היא מנוהלת על ידי המשיבים על פי הוראות בעלת השליטה, תוך העדפת האינטרסים של בעלת השליטה על פני טובת החברה ותו"ת – חברה פרטית בבעלות עובדי החברה". הרקע לבקשה מקורה ב-"המלצת נציגת הבנקים המלווים של החברה במחצית השנייה של שנת 2021, וכהיערכות לחזרת החברה לפעילות נרחבת יותר בתקופת חג הפסח וחופשת הקיץ של 2022. ביקשה החברה להגדיל את צי המטוסים שלה על מנת לנצל את הביקוש המוגבר שהיה צפוי וכפי שאכן מתרחש בימים אלו ממש לשירותי החברה. לאחר הליך משא ומתן ממושך עם צד ג', על עסקה לחכירת שני מטוסי איירבוס, גובשה טיוטת הסכם התקשרות לחכירת המטוסים בתנאים מיטיבים ביותר. על אף תנאי העסקה המצוינים שהוצעו, כתוצאה מהתנגדות אבי חורמרו, מנע גדי טפר ,יו"ר דירקטוריון החברה, מלהעלות את אישור ההתקשרות במכתב כוונות להצבעה (LOI) בדירקטוריון, והכל משיקולים של בעלת השליטה אשר אינם קשורים לטובת החברה. כך, נמנעה החברה מלאשר את אישור ההתקשרות במכתב כוונות אשר היה מעניק לחברה אופציה ללא תשלום, למשך 21 ימים, לבחון אם לאשר את העסקה או לא. למיטב ידיעת תאגיד תו"ת, העסקה האמורה אבדה ולא ניתן עוד להקשר בה". עוד טוענים העובדים בבקשה לבית המשפט, "בדיעבד התברר כי בעיתוי שאינו מקרי, ככל הנראה במקביל למעשים ולמחדלים שהובילו לוויתור על עסקת החכירה, החלו המשיבים לנסות לקדם עסקה לרכישת מטוס איירבוס מבעלת השליטה בסכום עתק של כ-55 מיליון דולר על אף שמדובר בהשקעה כספית הגבוהה בסדרי גודל ביחס לעלויות הצפויות של עסקת החכירה ועל אף מצבה הכלכלי הרעוע והמאתגר של החברה. זאת ועוד, כפי שהתברר ממכתב תשובה שקיבלה החברה ממשרד האוצר, במסגרת פניית החברה לאישור עסקת הרכישה מבעלת השליטה בשל היותה עסקה עם בעל עניין כהגדרתו בחוק החברות, ביקשה החברה מהמדינה להכיר בחלק מתמורת המכירה כמילוי התחייבות בעלת השליטה להזרים מזומנים לחברה בהתאם להסכם הסיוע שנחתם עם המדינה. לא למותר לציין כי למיטב ידיעת תאגיד תו"ת, פניית החברה אל משרד האוצר, כמו גם ההחלטה של טפר וחורמרו לקדם את עסקת הרכישה מבעלת השליטה, התקבלו אף ללא דיון מוקדם וללא אישור מראש של דירקטוריון החברה ו/או של אספת בעלי המניות כנדרש, ותוך שבמקביל הם עצמם מסכלים את עסקת החכירה". ד"ר שלמה נס, מסר בשם דירקטוריון חברת ארקיע: "מדובר בצעד שתכליתו ניסיון להפעיל לחצים על דירקטוריון ארקיע בכלל, ועל משפחת נקש שהיא בעלת השליטה בחברה בפרט, על רקע המגעים המתנהלים למיזוגן של ארקיע ואל-על. לדעתנו, אין בסיס משפטי לתביעה ונגיב כמקובל בבית המשפט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיעועד עובדי ארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: