אא

ת"א מדורגת שישית בעולם מבין ערי הסטרטאפ המובילות

כך קובע הסקר השנתי של ארגון המחקר החשוב ביותר בתעשיית ההזנק, Startup Genome.הדו"ח מציין כי תל אביב-יפו נהנית מפריחה של סטרטאפים בתחומי הבינה המלאכותית, ביג-דאטה, אנליטיקה וסייבר

צילום: shuterstock צילום: shuterstock
 

סצנת הסטרטאפים של תל אביב-יפו יציבה וחזקה בעולם, גם אל מול התחרות הגוברת מצד ערים באסיה ואירופה: כך קובע הסקר השנתי של Startup Genome, הנחשב ביותר בתחומו.

חמש הערים המובילות הן כצפוי עמק הסיליקון, ניו יורק, לונדון ובוסטון, וכן בייג'ין. את המקום השישי חולקות תל אביב-יפו ולוס אנג'לס, ואחריהן שנחאי, פריס וברלין הסוגרות את העשירייה הראשונה.

הדו"ח מציין כי תל אביב-יפו נהנית מפריחה של סטרטאפים בתחומי הבינה המלאכותית, ביג-דאטה, אנליטיקה וסייבר, ומונה בין יתרונות האקוסיסטמה של תל אביב-יפו ריכוז גבוה במיוחד של סטרטאפים ומרכזי מחקר ופיתוח בין-לאומיים וכן אפשרויות מימון בשלבים התחלתיים של מיזמים. לצד השבחים, המחקר מציין כי אחוז היזמיות-נשים הנמנות בקרב מייסדי חברות בעיר הוא נמוך במיוחד – רק 9% מייסדות בתל אביב-יפו, לעומת 22% בניו יורק ו-16% בעמק הסיליקון.

Startup Genome חוקר מדי שנה את הביצועים של חברות סטרטאפ בעשרות ערים, ומנתח שלל פרמטרים שמסייעים להצלחתם, כגון זמינות המימון; זמינות כוח אדם מיומן; קישוריות לערים אחרות; קלות עשיית עסקים; הטבות לסטרטאפים ועוד. חוקרי הדירוג מנתחים מידע של מעל מיליון חברות, נתונים המתקבלים מ-150 ערים שונות, וראיונות עם כ-10,000 בכירים מסטרטאפים ברחבי העולם.

בעיריית תל אביב-יפו מציינים כי זיהו את פריחת חברות ההייטק בעיר כבר לפני כעשור וביצעו שורת מהלכים לטובת הענף ובינהם: הורדת ארנונה לחברות הייטק; נפתחו מאגרי המידע העירוניים למפתחים; הוקמו חללי עבודה עירוניים לסטרטאפיסטים; מקיימים עשרות אירועים שנתיים למען קהילת הטכנולוגיה; השנה גם נחנך CITYZONE בעתידים – פרויקט משותף של אוניברסיטת תל אביב והעירייה לעידוד פיתוחים בתחום העיר החכמה.

איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות וחבר בועדה הייעצת של Startup Genome: "הפריחה הטכנולוגית הנפלאה במטרופולין היא נכס אדיר למדינת ישראל – אבל לא לעולם חוסן. לצד השבחים הרבים, הדו"ח מתריע גם על מחסור כרוני בכוח אדם מיומן לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. אם המדינה לא תאפשר למהנדסים, מפתחים ומעצבים מהעולם לעבוד בישראל – סופה של הסצנה הזו שהיא תצטמק ותאבד מיתרונה, אל מול התחרות הגוברת בעולם על הטאלנט הישראלי".

צילום: Shutter Stock  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםPassportech&Bizתל אביב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: