אא

מנהל יאט"א לשרת התחבורה: "לתת תוקף מחודש להוראת השעה לתיקון החוק לפיצוי נוסעים"

קובי זוסמן למרב מיכאלי: "תעשיית התעופה האזרחית הבינלאומית וישראל אינה יוצאת דופן בהקשר זה, נמצאת במשבר עמוק וחסר תקדים למעלה משנה וחצי. לכל הפחות נדרש תוקף מחודש להוראת השעה שפג תוקפה ב-6 ביולי"

מירב מיכאלי, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל מירב מיכאלי, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל

ב-6 ביולי 2021 פג תוקפו של תיקון חוק שירותי תעופה בהוראת שעה מיוחדת. החוק, המכונה חוק טיבי על שם יוזמו, ח”כ אחמד טיבי, חוקק על מנת לעגן בחוק את סוגיית הפיצוי המגיע לנוסעים שטיסתם בוטלה/נדחתה.

מנהל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) בישראל, קובי זוסמן, פנה אתמול (שני) לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, בנושא. "כפי שבוודאי ידוע לך", כותב זוסמן למיכאלי, "מאז פרוץ המשבר בראשית שנת 2020, משרדך הוביל שינויי חקיקה מתבקשים בכל הקשור לענף התעופה האזרחית כאשר המרכזי ביניהם הייתה הוראת השעה אשר עדכנה באופן זמני את הוראת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)". עוד כותב זוסמן, "עקב הבחירות הכלליות ומכוח הוראות סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, תוקפה של הוראת השעה והוראותיה כפי שאלה היו בתוקף ערב הבחירות הכלליות, הוארך אוטומטית עד ליום 6 ביולי 2021. תעשיית התעופה האזרחית הבינלאומית ומדינת ישראל אינה יוצאת דופן בהקשר זה, נמצאת במשבר עמוק וחסר תקדים למעלה משנה וחצי ולמצער עקב התפרצויות המחלה בתקופה האחרונה עדיין לא ברור מתי וכיצד זה יסתיים. להערכת ארגון יאט"א, המשבר יימשך עוד תקופה ארוכה עמוק לתוך 2022. לפיכך, לעניות דעתו של הארגון, מה שלכל הפחות נדרש בשלב זה הוא מתן תוקף מחודש להוראת השעה תוך השוואה למה שקורה במדינות ושווקים אחרים והתאמה מתבקשת למאפייניו הייחודיים של השוק הישראלי". זוסמן מוסיף ומבקש, "בשלב זה ולאור דחיפות הדברים, נודה באם על יסוד האמור לעיל תפעילי את מלוא סמכותך לקידום החקיקה המתבקשת (ויאמר מי שיאמר המתחייבת) בהקדם האפשרי". נבהיר כי חברות תעופה נאלצות לבטל בימים אלה לא מעט טיסות עקב ביקושים נמוכים הנובעים בין היתר מקריאות שלא לטוס לחו”ל. סביר להניח שחברות התעופה יטענו שהביטולים נובעים מהקריאות שלא לטוס ויסרבו לפצות נוסעים. קרי, ביטול טיסות בנסיבות מיוחדות שלא מצריכות פיצוי. רק השבוע, אל על וישראייר נאלצו לצמצם את מספר הטיסות הישירות שתכננו להוציא למרוקו החל משבוע הבא וארקיע דחתה לגמרי את כל הטיסות שהתכוונה להוציא אל היעד מיולי לספטמבר עקב ביקושים נמוכים.

נזכיר כי חוק טיבי תוקן כשמגפת הקורונה הייתה בשיאה. הוראת השעה לתיקון החוק ביטלה חלק מזכויות הצרכנים והוארכה מספר פעמים. בין היתר, הוראת השעה קבעה כי ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת כאמור בחוק המקורי. כמו כן, נקבע כי במהלך תקופת הוראת השעה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה, הזכות להלנה הוגבלה ל-2 לילות וניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיאט"א

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: