אא

תקריות עם מטוסים קלים מישראל בשדה"ת בלרנקה

בשני אירועים בחודשים האחרונים טייסים ישראלים לא הבינו את הוראות הבקרה הקפריסאית. חוקר התעופה הראשי: "טייסים שאינם משתמשים תדיר בשפה האנגלית, רצוי שיתרגלו וישננו את התקשורת האפשרית, לרבות הכרה של ניואנסים האופייניים לקפריסין"

Shutterstock Shutterstock

חוקר התעופה הראשי בקפריסין העביר לאחרונה לעמיתו הישראלי עו"ד רז רזצ'יק יצחק, דו"ח על תקריות שהיו בחודשים האחרונים עם מטוסים ישראלים שעמדו לנחות בשדה התעופה הבינלאומי בלרנקה.

על פי הדו"ח מדובר בשני אירועים שהתרחשו עקב כך שהטייסים הישראלים לא הכירו כמו שצריך את השדה בקפריסין, את נהליו, ולא הבינו היטב את השפה האנגלית של אנשי הבקרה בקפריסין.

האירוע הראשון התרחש עם מטוס קל דו מנועי שהגיע ללרנקה, הונחה לבצע מספר המתנות, תוך שהבקרה הקפריסאית ניסתה להכניסו בין מטוסים גדולים הנכנסים לנחיתה ובסנכרון עם ממטוסים גדולים אשר עמדו להמריא. החוקר הקפריסאי מציין כי בזמן מתן האישור לכניסה לנחיתה, המטוס הקל היה בכיוון שלא אפשר כניסה מידית לנחיתה. השהייה נוספת זו, הביאה לכך שמטוס איירבאס 330 שהיה בתהליך נחיתה, סגר את המרחק אליו. הבקרה הקפריסאית נאלצה  לשלוח את המטוס הקל סביב, להמתנות נוספות. בשלב זה חשה אחת הנוסעות ברע, טייס המטוס הכריז  PAN PAN וביקש עדיפות בנחיתה, ללא שנקב בסיבה העיקרית לכך. החוקר הקפריסאי מדגיש את הבעייתיות בהכרזת עדיפות לא מוצדקת בזמן פעילות עמוסה של מטוסי נוסעים.

האירוע השני היה עם מטוס חד מנועי בטיסה ללרנקה, כאשר הטייס לא הבין נכון את הוראות הבקרה המקומית, ובמקום לטוס לצלע "עם הרוח", מול המגדל, הוא טס לעבר המגדל. לאחר שהבקרה הבחינה בכך, היא הנחתה אותו לחזור לכיוון צלע "עם הרוח". בשלב מסוים נוצרה קירבה בין המטוס החד מנועי לבין כלי טיס אחר שהיה בתהליך נחיתה.

חוקר התעופה הישראלי הראשי מציין כי: "אין מחלוקת על ההנחיות שניתנו לטייס, אך הפירוש של הטייס להנחיות הפקח היה מוטעה. הטייס הפנים את טעותו". האירוע עדיין נחקר ע"י הקפריסאים.

עו"ד יצחק מציין כי: "הקפריסאים והישראלים כאחד, מעוניינים בהמשך שיתוף הפעולה המצוין, וחשוב לכולם למנוע סיכונים מיותרים והפרעה לפעולות השדה. כפעולת מנע ראשונה, השלטונות הקפריסאים פרסמו דף מידע לטייסים ישראלים ואחרים, מכל המגזרים, המעוניינים להגיע לשדה התעופה של לרנקה, על זמני עומס גבוה. ההמלצה היא להימנע, ככל האפשר, מהגעה בזמנים אלו, ואם מגיעים בהם ואף בזמנים אחרים, להיות ערוכים ומוכנים להמתנות ארוכות מהרגיל".

עוד מוסיף החוקר הישראלי על הטייסים הישראלים: "טייסים שאינם משתמשים תדיר בשפה האנגלית, רצוי שיתרגלו וישננו את התקשורת האפשרית, לרבות הכרה של ניואנסים האופייניים לקפריסין. חשוב מאוד שהטייסים יכירו היטב את השדה, את נהליו, את ההנחיות ויבינו את מה שמתרחש, תוך בניית תמונה אווירית מדויקת, ויבצעו את ההנחיות במדויק".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: