אא

״למעלה מ-80 מדינות כבר ביטלו את חובת הבדיקה בכניסה-הגיע העת ליישם הקלות בכניסה גם לישראל״

כך כותב קובי זוסמן, מנכ״ל יאט״א בישראל ליו״ר ועדת החוקה: ״ארגון יאט"א סובר כי הגיע העת  העת ליישם הקלות נוספות בעניין גם במדינת ישראל ובמרכזן מתן זכות כניסה/ מעבר חופשית (ללא כל הגבלה) לנוסעים״

אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז

בניסיון להוריד את ההגבלות הקיימות עדיין בכניסה למדינת ישראל מבחינת הקורונה, קובי זוסמן מנכ"ל יאט"א בישראל פנה בעניין לח"כ  גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת.

זוסמן כותב לקריב בין השאר כי: "מאחר ותעופה אזרחית בינלאומית פורייה ומשגשגת מהווה מנוע צמיחה כלכלית מהדרגה הראשונה בעל השלכות משמעותיות החורגות הרבה מעבר לעוסקים הישרים בענף, מאז פרוץ המגיפה מדינות רבות בעולם פעלו ופועלות להכשרת הקרקע באופן שהחזרה לשגרת שמיים פתוחים  ופעילות תעופתית מלאה תהיה חלקה ומהירה ככל האפשר, ודומה כי לאחרונה נוצרה התשתית הראויה לכך".

עוד מוסיף מנכ"ל יאט"א בישראל: "במסגרת זו, הוסרו חלק לא מבוטל ממגבלות התנועה והכניסה לשורה ארוכה של מדינות ברחבי  תבל לרבות למעלה מ-80 מדינות שכבר ביטלו את חובת הבדיקה המוקדמת לנוסעים מחוסנים  או מחלימים, או כאלה אשר ביטלו הדרישה במילוי טופס מקדים, או ביטול חובת עטיית המסכה במטוס ועוד".

עוד מציין זוסמן בפנייתו לקריב כי: "ברוח הדברים שנאמרו על ידי כבודו במהלך ישיבת הוועדה, גם ארגון יאט"א סובר כי הגיע העת  העת ליישם הקלות נוספות בעניין גם במדינת ישראל ובמרכזן מתן זכות כניסה/ מעבר חופשית (ללא כל הגבלה) לנוסעים מחוסנים (ישראלים או זרים כאחד) תוך הגבלת  חובת הצגת בדיקה המוקדמת רק על אותם נוסעים שאינם מחוסנים".

עוד  כותב מנכ"ל יאט"א :"יצוין כי עמדת יאט"א בהקשר זה מתבססת, בין היתר, על עבודת מחקר שנערכה גם עבור יאט"א על ידי "אוקספורד" ממנה עולה כי הטלת מגבלות נסיעה ומעבר בין מדינות אינה אפקטיבית (בוודאי לטווח ארוך)  במניעת מעבר של ווריאנט  המחלה בין מדינות וכי היעילות המוגבלת של סגירת גבולות והטלת מגבלות תנועה לפרק זמן ארוך מתפוגגת במהרה אל מול ההשלכות הכלכליות מרחיקות  הלכת הנובעות מכך. אודה באם סוגיית הקלות התנועה והמעבר לא תרד מהפרק ותמשיך ותהיה על שולחנה של הוועדה הנכבדה בראשותך".

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"אקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א. צילום: תמר מצפי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיאט"אIATAקובי זוסמן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: