אא

״מתנצלים בפני כל הנוסעים״: לופטהנזה מגיבה לתקרית בפרנקפורט

אחרי שדווח כי 100 עד 180 נוסעים יהודים סורבו לעלות לטיסה מפרנקפורט לבודפשט בשל ״עונש קולקטיבי״, כעת לופהטנזה מגיבה ומתנצלת

צילום: יח"צ צילום: יח"צ

אמש (שני) נטען כי חברת לופטהנזה מנעה בשבוע שעבר מכ 100 עד 180 יהודים חרדים מארצות הברית לעלות לטיסה מגרמניה להונגריה.

הסיבה לטענת הנוסעים היתה כי שני נוסעים ״שנראו״ ממוצא יהודי סרבו לעטות מסכה. על פי הדיווחים ברשתות, החרדים שהינם אזרחים אמריקנים היו בדרכם להונגריה, לביקור בקברו של צדיק. הנוסעים שסורבו לעלות למטוס טענו כי לופטהנזה ביצעה ״אפליה אנטישמית״, כשאסרה עליהם לעלות על טיסת ההמשך בעוד שלטענתם לא עשו דבר.

הסרטונים שהגיעו לרשת תיעדו דיילת קרקע מחברת לופטהנזה שטוענת כי נמנע מכל הנוסעים לעלות על הטיסה בשל ״עונש קולקטיבי״. הכוונה של דיילת הקרקע ב״כולם״ היא רק הנוסעים היהודים, כשעל פי הדיווחים, שאר הנוסעים עלו לטיסה והגיעו ליעדם. הסירוב לעלות את הנוסעים למטוס גרר הוצאות של אלפי דולרים, על מנת להגיע הביתה או ליעד הסופי בעזרת אמצעים חלופיים.

לופטהנזה מסרה אמש: ״לופטהנזה מצרה על האירוע החריג שהתרחש ב-4 במאי. המקרה בבדיקה מעמיקה על ידי גורמים בכירים בחברה". היום (שלישי) לופטהנזה פרסמה הודעת הבהרה בדף הטוויטר שלה, כשהיא מתנצלת ומודיעה כי היא תחקור את האירוע שלא משקף את ערכי החברה. ״בארבעה במאי, סורבו מספר רב של נוסעים שהיו אמורים לעלות לטיסת ההמשך שלהם LH 1334 מפרנקפורט לבודפשט. לופטהנזה מצרה על הנסיבות סביב ההחלטה להוריד את הנוסעים מהטיסה. הנימוקים להחלטה התבססו על מקרים שונים של אי ציות של נוסעים רבים לדרישות מסכות והוראות בטיחות לצוות בטיסה הקודמת LH401 מניו יורק לפרנקפורט. הדרישות הרגולטוריות בגרמניה ובשווקים אחרים מחייבות חברות תעופה לאכוף עטיית מסכות רפואיות או FFP2 בטיסות על ידי הנוסעים ואנשי הצוות. בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של המקרה, אנו מצטערים שהקבוצה הגדולה הורדה מהטיסה ולא הורדו רק הנוסעים שלא צייתו.״

עוד מציינים בחברה: ״אנחנו מתנצלים בפני כל הנוסעים שסורבו לעלות על הטיסה, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על הפגיעה האישית שנגרמה. לופטהנזה ועובדיה עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם. גיוון ושוויון הזדמנויות הם ערכי הליבה של החברה והתרבות הארגונית שלנו. מה שהתרחש אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות או הערכים של לופטהנזה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות, ואפליה מכל סוג שהיא. אנו ניצור קשר עם הנוסעים שנפגעו כדי להבין טוב יותר את מצוקתם ונבדוק כיצד נוכל לשפר את שירות הלקוחות שלנו."

במקביל להודעה של לופטהנזה, דווח כי הנוסעים עובדים על תביעה ייצוגית כנגד לופטהנזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: