אא

״תנו לנו להגיע ל-CES, זה חלון הראווה של ה-Hi Tech״: בענף ההייטק זועמים על ההחלטה להפוך את ארה״ב לאדומה 

לאחר ההכרזה על ארה״ב כמדינה אדומה, נראה כי לא רק חברות התיירות התעופה נפגעות, אלא גם תעשיית ההיי-טק הישראלית שעשויה להיעדר מתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם. מנכ״ל חברת גארדנוקס: ״לא מכיר עוד מדינה שסגרה את שעריה היוצאים בפני ארה״ב״

תערוכת CES. צילום: ShutterStock תערוכת CES. צילום: ShutterStock
כחלק מהתמודדות הממשלה עם התפשטות נגיף האומיקרון, ישראל הכריזה על מדינות רבות, לרבות ארצות הברית כמדינה אדומות. כדי להיכנס לארצות הברית על אזרחים ישראלים להגיש אישור לוועדת חריגים, ובשעה שוועדת החריגים קורסת מעומס, לא ברור האם הישראלים יגיעו לתערוכת CES, אחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. אי הגעת הישראלים שלרוב נוהגים להציג בתערוכה ולסגור עסקאות, יכולה לפגוע במשק בצורה נרחבת. מלבד הקושי של חברות ישראליות לקבל אישור כניסה לארצות הברית דרך וועדת החריגים שקורסת מעומס, כעת גם ההגעה עשויה להיות מורכבת. על רקע הפיכת ארצות הברית לאדומה, חברות תעופה רבות ביטלו את הטיסות, כמו איר קנדה, ויונייטד, ומדי יום מתבטלות טיסות לצפון אמריקה. בענף מעריכים כי אם ארצות הברית תישאר אדומה, חברות התעופה יאלצו להמשיך לבטל טיסות, לרבות הטיסה המיוחדת של אל על לכנס CES. ״תכננו לשלוח משלחת גדולה, יש לנו המון פגישות מתוכננות והעבודה שכולם מגיעים מייצרת הזדמנות ואופציות שאפשר לבנות עליהן למשך תקופה מאוד ארוכה, אפילו למשך שנה״, אמר משה שליסל, מנכ״ל גארדנוקס, חברת האוטו-טק. ״הרבה מאוד גופים גם מתכננים להיפגש בתערוכה וגם להראות, וגם להיראות, וגם להיפגש עם הרבה מאוד גופים שאנחנו לא יכולים להיפגש איתם. זה חוסך המון טיולים בעולם, וזה אחרי ששנה שעברה לא הייתה תערוכה. תערוכת CES היא חלון הראווה של ההיי-טק הישראלי, תנו לנו להיכנס לשם״, אמר שליסל במהלך הריאיון, והוסיף: ״אני עדיין מקווה שהממשלה או תשנה את התייחסות שלה, או תחריג את CES ותאפשר לחברות להגיע״.   
יו"ר אל על, עמיקם בן צבייו"ר אל על, עמיקם בן צבי
״בענף מעריכים כי אם ארצות הברית תישאר אדומה, חברות התעופה יאלצו להמשיך לבטל טיסות, לרבות הטיסה המיוחדת של אל על לכנס CES״. צילום: Shutterstock

״אני לא מכיר עוד מדינה שסגרה את שעריה היוצאים בפני ארצות הברית״

״כרגע אנחנו מתכוונים להגיש אישור לוועדת חריגים, ואני מקווה מאוד שבאמת יקשיבו לנו. זה לא רק אנחנו, זה כל החברות, בטח בתחום האוטו-טק, כשאנחנו מדברים על 500 עד 600 חברות, והשוק שלנו שבסוף נמצא בחו״ל. זה משפיע. אנחנו עוסקים בחזית הטכנולוגיה, אנחנו מגייסים אנשים, וכשאתה רוצה להמשיך להתקדם, אתה חייב את הפלטפורמה הזאת. אנחנו חברה העוסקת בתוכנה ופתרונות שנמצאים בחזית הטכנולוגיה של הרכבים המקושרים והעתידיים, וזו באמת הזדמנות מאוד טובה לפגוש את התעשייה ולעבוד איתה״, אמר שליסל.  יש לציין כי הכניסה לתערוכה מלווה בדרישות קפדניות, לרבות הדרישה להיות מחוסן ואף להציג בדיקת PCR שלילית שבלעדיה לא ניתן יהיה להיכנס לתערוכה. ב-CES פרסמו מסמך המתאר את הוראות ההגעה וציינו כי נדרש להיות מחוסן מלא, עם שני חיסוני קורונה. עוד מי שמגיע לתערוכה נדרש בבדיקת אנטיגן שלילית, אותה מקבל כל משתתף. מדובר בבדיקת אנטיגן הנעשית אל מול אח מוסמך בצורה מקוונת, וכך מתקבל אישור רשמי שהנבדק אכן יצא שלילי בבדיקה. עוד בתערוכה דורשים לחבוש מסיכה בכל אזור התערוכה, לרבות אזורים פתוחים.  ״אני לא מכיר עוד מדינה שסגרה את שעריה היוצאים בפני ארצות הברית. אולי אני טועה, אבל אני לא מכיר. אני לא רופא ולא מתכוון לשפוט את ההחלטות המקצועיות של משרד הבריאות, אבל אנחנו כבר שנתיים באירוע הזה, ואנחנו צריכים ללמוד לחיות בצל הקורונה״, אמר שליסל. ״אני בחו"ל עכשיו (יש לציין כי שליסל יצא מישראל לפני שדובאי הפכה לאדומה) ואני נכנס לשבוע בידוד, כי הקידום העסקי של החברה הוא משמעותי. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים כדי להקפיד, אבל בסוף החברות לא נוסעות למסע תענוגות, אנחנו נוסעים לעבוד וכחלק מזה, זו אחריות של המנהלים. זו גם אחריות שלי לשמור על העובדים שלי״, סיכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: