אא

"בשנתיים הקרובות החברות הסדירות יעברו למחירונים של כיוון אחד"

כך מעריכה עידית פדן מנכ"לית חברת אופקים המספרת בראיון לפספורטניוז בין היתר על "השינויים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת של קבוצת אופקים" שעוזרים לחברה לשמור על מעמדה בין סיטונאיות התיירות המובילות בשוק

עידית פדן. צילום: סיוון פרג' עידית פדן. צילום: סיוון פרג'
עונת הנסיעות הקרובה צפויה להיות אחת העונות הגדושות והעמוסות שידע ענף התיירות. בשנה בה כמות הטיסות היוצאות מנתב''ג רק הולכת וגדלה, לצד יעדים חדשים הנוספים בטיסה ישירה, נדמה כי חופשה היא כבר מזמן לא עניין מורכב. רגע לפני תחילתה של עוד עונת נסיעות מאתגרת, תפסנו את עידית פדן, מנכ''ל קבוצת אופקים, מוותיקות הענף המובילה בהצלחה מאז שנת 2007  את אחת מחברות התיירות המובילות בענף התיירות. ''השינוי המהותי בתיירות נובע מכך שכיום אי אפשר לדבר על עונה מוגדרת" אומרת פדן לפספורטניוז ומוסיפה: "בעבר ניתן היה לדבר על עונות מכוונות, אבל במציאות הנוכחית הרי שלנו כספקיות תיירות יש אחריות לספק מוצרים שונים לקהלים שונים ומגוונים. לשמחתנו הרבה, בשנים האחרונות, התיירות שינתה את פניה ומתפרסת בפועל על פני כל השנה, זאת לאור מדיניות ''השמים הפתוחים'' והאפשרות לצאת מהארץ בקלות, שכן כיום הזמינות, המחירים וסל המוצרים הנרחב לכמות כל כך גדולה של יעדים, הובילה לשינוי מהותי בתרבות צריכת מוצרי התיירות. להזמין טיסה או חופשה כיום ניתן לעשות תוך דקות אחדות ובלחיצת כפתור. פדן מוסיפה: "מסיבה זו הממוצע של יציאות נופש לחו''ל מישראל עלה ל-2 או 3 יציאות בשנה. קחו לדוגמא משפחה שעושה סקי בחורף, יכול מאוד להיות שתטוס בחגים לטיול קניות ובקיץ לחופשה משפחתית נוספת, אחרים נוסעים למשחקי ספורט מה שלא היה נהוג בעבר, יש מי שמתפנקים על הופעה טובה בחו''ל, חופשת שייט. בקיצור, עם מגוון כל כך גדול, קשה להישאר אדישים''. הימנעו מהזמנות של הרגע האחרון  ובכל זאת, כאשר מדובר על חופשה משפחתית המצריכה אופרציה משמעותית יותר לפרק זמן גדול יותר, הרי שם מדובר עדיין על חלקת האלוהים הקטנה של סיטונאיות הנסיעות, אשר נאבקות על קהל הלקוחות ללא הרף. פדן מייעצת בנושא כי יש להזמין את החופשה מבעוד מועד, ולהימנע מהזמנות של הרגע האחרון שעלולות לגרום לעוגמת נפש, עקב מחסור בטיסות, חדרים ובאי זמינות במועדים מסוימים. ''אני שבה וקוראת בכל הזדמנות אפשרית לאנשים לא להתמהמה, שכן חופשה משפחתית מצריכה היערכות מראש. מי שמעוניין במחירים נוחים משמעותית רצוי שיזמין מראש. יש אנשים שמזמינים חצי שנה ואף 8 חודשים מראש. זה דבר נכון, שאחר כך מונע כאבי ראש ולחץ מיותרים''. "הימנעו מהזמנות של הרגע האחרון"   ומה לגבי המשך עונת 2018? פדן מציינת כי השנה החלה במגמה חיובית, זאת לאור האטה יחסית בשוק שהורגשה על ידה אשתקד. "2018 החלה בצורה חיובית, בתקווה שהיא תלך ותשתפר לקראת הקיץ ותקופת החגים.  2017 לא הייתה קלה לענף. כקמעונאים שמוכרים ישירות ללקוח הסופי, חווינו סוג של האטה במכירות. מצד שני, צריך לזכור ש-2016 הייתה שנה מדהימה, בה נרשם גידול משמעותי במכירות, על אף היצע גדול של טיסות וחברות תעופה שרק הולכות ומוסיפות קווים ו/או תדירויות. יש תחרות עצומה בענף, שרק מי שיידע להתמודד איתה ולהתרכז בנישות ובחבילות ייעודיות יוכל להתמודד עימה בהצלחה''. לשאלת היעדים המועדפים על הישראלים בעונת הקיץ והחגים הקרובה, אומרת פדן: ''חלק ניכר מהאנשים אינם מעוניינים בחופשה ארוכה, ולכן בוחרים בחופשה באחד מיעדי אירופה הקלאסית. מאידך, יש לא מעט משפחות שמיצו את היעדים הקרובים, הילדים גדלו ומבחינתם דווקא היעדים הרחוקים מצליחים לעורר בהם ריגוש, כדוגמת תאילנד, לצד מגוון והיצע נרחב של יעדים בארה''ב (גם דרך אירופה במחירים אטרקטיביים), שכן הדולר עדיין נמוך יחסית ומשפיע לטובה על הישראלים שנוסעים בכמויות גדולות יותר. בנוסף, הרבה גילו שדווקא טיסה לא ישירה היא יותר קלה לנוסעים רבים. אם בעבר אנשים היו מעדיפים לשלם 100-200 דולר יותר בטיסה ישירה, הרי שדווקא האפשרות לעצור ולמלא מצברים לקראת טיסה נוספת וההבדל המשמעותי במחיר, עושים את שלהם. רבים גילו את תחום השייט בשנים האחרונות, שכן זו חופשה מאוד משתלמת. החופשה היא על בסיס ''הכל כלול'', יחד עם אטרקציות, פעילויות לילדים, כשכמעט בכל שעה יש פעילויות על האונייה. תוסיפו לכך סיורי חוף ועד למדריך ישראלי בעברית שיוצא לסיורי החוף, והרי חופשה באמת מיוחדת''.     "שער הדולר עדיין נמוך יחסית ומשפיע לטובה על הישראלים"   במה אופקים של 2018 שונה מאופקים של לפני כעשור? "השינוי העיקרי והמהותי שביצעה קבוצת אופקים היא הפיכתה לקבוצה שמבוססת כיום על טכנולוגיה. ביצענו שינוי מרחיק לכת באופי העבודה של סוכנים בקבוצה. האינטרנט הוא הפלטפורמה שלנו, כאשר ההבנה היא שזוהי הדרך האולטימטיבית שמאפשרת לנו להציע ללקוח כל דבר שהוא רוצה במחירים תחרותיים. יש לנו מערכות מתקדמות, לרבות מערכת TRAVEL BOOSTER שאליה יכולות להתממשק הרבה מאוד מערכות השוואה לסוכן שמקצרות לו את זמני העבודה. השינוי שלנו הוא מהותי ובבסיסו היכולת של סוכן בקבוצה להיות מסוגל לתת את ההצעה האטרקטיבית ביותר, כמו כל מנוע אחר, וזאת בזכות שינוי המערכות. חברת SMARTAIR שנרכשה על ידי הקבוצה מאפשרת לנו להיות מסוגלים להישאר מעודכנים בכל עת ולהעניק ללקוח השוואה יעילה ונוחה עבורו. הן לקוחות פרטיים והן לקוחות עסקיים נהנים מהשינוי הזה. תיירות הפכה למוצר צריכה לכל דבר, והאפשרות להיות גלובליים באמצעות האינטרנט והדאטה בייס, הופכים את החיים של כולנו לנוחים יותר''. לאן מועדות פניו של ענף התיירות על פי ראות עיניך? ''להערכתי, בשנתיים הקרובות כמעט כל חברות התעופה הסדירות יעברו למחירונים של כיוון אחד. זו הבשורה הגדולה שהולכת לטעמנו לשנות את השוק. זו תפיסת עולם ואסטרטגיה שחברות הלואו קוסט שינו לחברות התעופה הסדירות, וכעת יהיה מעניין לראות כיצד שינוי החשיבה הזה ישפיע על השוק כולו''. "קבוצת אופקים היא הפיכתה לקבוצה שמבוססת כיום על טכנולוגיה"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: