אא

2020 נסגרת והשמפניה נפתחת

2020 הקנתה לנו סיבות רבות וטובות לקראת חגיגות סיומה. הדרך הטובה ביותר לחגוג שנה תוססת שכזו, היא יין מבעבע איכותי. פרוסקו, קאווה ושמפניה - המלצות חמות לחגיגות סוף השנה.

הרמת כוסית בשנת 2020, צילום: rf123 הרמת כוסית בשנת 2020, צילום: rf123
״תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה״. אמנם הברכה נאמרת בראש השנה, אך נראה כי סיום השנה הלועזית הלא פשוטה (בלשון המעטה), אשר פקדה אותנו, מקנה לנו סיבה טובה דיה על מנת לברך גם בחודש כסלו. נוגה שמילוביץ׳, סומלייה ומדריכת יין בעלת נסיון רב, ״לומדת ומלמדת יין״ לדבריה ומנהלת את תחום היין בחברת אספיריט (ייבוא משקאות), מספרת על תחום המבעבעים: ״מבעבעים איכותיים הם יין לכל דבר. היינות המאוד מיוחדים הללו, הם בעלי אופי מרתק המכיל רבדים של טעם מאוד ייחודיים שלא ניתן למצוא ביינות לא מבעבעים. כשהוא טוב הוא ממש טעים וכשהוא בינוני, עדיף לא לשתות אותו. אלמנט האיכות במשקאות מבעבעים, מאוד מורגש״. חוויית שתיית השמפניה בדרך כלל מתלווה לחגיגות נקודות ציון משמעותיות המעניקות למשקה ערך סמלי וסנטימנטלי עבור השותה. הריגוש לקראת פתיחת המשקה המבעבע מאפיין את הזכרונות שלנו מאותו הרגע ומנציח אותם. כאמור, על מנת להשלים את חגיגות סיום שנת 2020, נדרשת הרמת כוסית תוססת כשנה החולפת. הנה 5 המלצות חגיגיות עבור פרוסקו, קאווה ושמפניה, מגוונות הן בסוגים והן ברמות המחיר. "Mionetto" הינו יצרן הפרוסקו החשוב ביותר באיטליה ב-133 השנים האחרונות. היקב הוקם בשנת 1887 בישוב וולדוביאדנה שהוא מרכז הייצור האיכותי של יינות פרוסקו. עם תם מלחמת העולם השניה, חזרו בני המשפחה לייצור יין ומאז מובילים את יינות האיכות של איזור פרוסקו. ענבי הגלרה-פרוסקו העדינים, מצאו בקרקעות היקב והאקלים בסביבה, בית מושלם לגדול בו ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. ייצור הפרוסקו הינו משימה מורכבת עקב חוקי הבעלות ההיסטוריים על הקרקע, בעקבותם רב יצרניי הפרוסקו אינם הבעלים של הכרמים מהן הוא מיוצר. היחסים הטובים של היקב עם מגדלי הענבים לאורך הדורות והטכנולוגיה החדשנית שבה הוא משתמש מיועדים למטרה אחת: להגיע לאיכות היין הגבוהה ביותר בפרוסקו.

Mionetto Proseco

מיונטו פרוסקו מיוצר מענבי גלרה (לשעבר פרוסקו), המגיעים מאזור ונטו מאזור Treviso DOC. לאחר הבציר הענבים עוברים סחיטה עדינה, תסיסה של כשלושה שבועות ולאחר ייצוב היין, הוא עובר לתסיסה נוספת בשיטת Method Charmat במיכלי נירוסטה מיוחדים השומרים על לחץ גבוה. התהליך המוקפד שהיין עובר שומר על הניחוח האלגנטי וטעמי הפירות הרעננים.
מיונטו פרוסקו, צילום: יח״צ mionettoמיונטו פרוסקו, צילום: יח״צ mionetto
מיונטו פרוסקו, צילום: יח״צ mionetto ״Vilarnau״ הינו שילוב מרתק בין תרבות עתיקה, יינות קלאסיים ופילוסופיית ייצור ומיתוג יצירתית. היקב וילרנאו הוקם בשנת 1949 בסנט סדורני דה אנויה, האזור היוקרתי והאיכותי ביותר לייצור קאווה בלב ליבה של קטלוניה. היקב משלב שיטות מודרניות ומסורתיות בהליך הייצור. התסיסה מתבצעת במיכלי נירוסטה מווסתי טמפרטורה עבור כל זן בנפרד, לאחר מכן מאחדים את הזנים לתסיסה שנייה המתבצעת בבקבוק. בקאווה 9 גרם לליטר של סוכר שיורי. קאווה וילרנאו הינה קאווה יוקרתית עם מבנה ייחודי ויוצא דופן המיוצרת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובכמויות קטנות במיוחד. צבעה כקש בהיר, הארומות פירותיות עם רמזים של תפוחים, אגסים ואפרסקים והטעם קליל, מאוזן ונעים בחיך עם תווים ארומטיים של דבש ופריחת שיטה.

וילרנאו D.O. CAVA Extra Dry

וילרנאו D.O. CAVA Extra Dry מיוצרת מ- 50% מקבאו, 30% פרלדה ו-20% Subirat Prent. הכרמים בהם מגדלים את הענבים הללו נמצאות במרכז פנדס, בעיירה La Granda. הענבים עוברים תסיסה אלכוהולית במשך 30 יום בטמפ' 15מעלות ולאחר מיזוג שלושת הזנים, מבצעים תסיסה שנייה בבקבוק, היוצרת את הבועות העדינות של הקאווה. לבסוף מיישנים את הקאווה 15-19 חודשים על השמרים ומוסיפים 15 גרם לליטר דוסאז מענבי מלווסיה וSubirat Prent. היין הוא יין אורגני וטבעוני. צבעו כקש בהיר, הארומות שלו פירותיות כתפוחים ירוקים וטעמו רך בעל חמצמצות מאוזנת עם סיומת של ארומות טבעיות.
וילרנאו D.O. CAVA Extra Dry, צילום: יח״צ VILARNAUוילרנאו D.O. CAVA Extra Dry, צילום: יח״צ VILARNAU
וילרנאו D.O. CAVA Extra Dry, צילום: יח״צ VILARNAU ״Ruinart״ הינו בית השמפניה הראשון, שנוסד בשנת 1729 על ידי הנזיר הבנדיקטיני בעל האינטואיציה והחזון יוצאי הדופן- דום טיירי רוינאר. מגיל 23 נחשב רוינאר לתיאולוג והיסטוריון בעל שם. במהלך לימודיו באזור שמפיין נחשף לסגנון היין המבעבע שכבר אז צבר מוניטין בקרב החברה האריסטוקרטית. על פי תפיסת העולם של רוינאר, השרדונה הוא הזן הנשגב ביותר. השרדונה אשר גדל על אדמת הגיר העשירה של האזור, נחשב לבעל התכונות האידיאליות בשל המורכבות, הרעננות והאלגנטיות שהוא מעניק ליין, אלו שהופכים אותו לענב העיקרי בייצור השמפניות של רוינאר. השמפניות של רוינאר עוברות תהליך התיישנות במרתפי היקב הנמצאים במערות שנחצבו בגיר מתחת לעיר ריימס. תקופת ההתיישנות היא כ-4 שנים לשמפניות הנון וינטאג’ ועד לתקופה של 10 שנים לשמפניות מבצירים יוצאי דופן באיכותם. הבקבוק הייחודי, נראה בדיוק כמו זה שהשתמשו בו במאה ה-18.

Ruinart Brut NV

ה- Ruinart Brut NV, מורכב מבלנד של -40% שרדונה, 57% פינו נואר ו -3% פינומיונייר. בין 20% ל- 25% מהיין, מגיע מיינות שמורים משנים קודמות בכל סדרת ה-NV. הענבים נבצרים בבציר ידני ותוססים במיכלי נירוסטה מווסתי טמפרטורה, תסיסה מלולקטית מלאה. בציר ותסיסה אלו מאפיינים גם הם את כל הסדרה וכמו כן, גם תוספת הדוסאז של 9 גרם לליטר. צבעו צהוב מוזהב, הארומות מרמזות על פירות טריים- אגס, תפוח ומשמש, בליווי תווי אגוזי לוז ושקדים טריים. הטעם מאוזן וחלק, עגול ובשרני, רענן ואלגנטי, עם סיומת ארוכה ונעימה.
רוינאר ברוט, צילום: יח״צ ruinertרוינאר ברוט, צילום: יח״צ ruinert
רוינאר ברוט, צילום: יח״צ ruinert

Ruinart ROSÉ Brut NV

ה- Ruinart ROSÉ Brut NV, מורכב בעיקר מבלנד של ענבי שרדונה ופינו נואר, המסווגים בעיקר ככרמי פרמייר קרו. 45% מהשרדונה מגיע מכרמי Côte des Blancs וMontagne de Reims  ו-55% מהפינו נואר הם מכרמי Montagne de Reims וכרם Vallée de la Marne. חלק מענבי הפינו נואר נסחטים כלבן ובכ-18% נעשה יין אדום. תהליך הבציר והתסיסה דומה לשל ה-Ruinart Brut NV וגם כמות הדוסאז. צבע היין ורוד רימוני עם השתקפויות של כתום עדין, הארומה בעלת ניחוחות של פירות טרופים ופירות יער- פטל, תותי יער ודובדבנים והטעם מאוזן ורענן, פירותי וקטיפתי.
רוזה רוינאר, צילום: יח״צ ruinert רוזה רוינאר, צילום: יח״צ ruinert
רוזה רוינאר, צילום: יח״צ ruinert

Ruinart BLANC DE BLANCS NV

ה- Ruinart BLANC DE BLANCS NV, מורכב מ100% ענבי שרדונה. הרוב הגדול מהשרדונה מגיע מכרמי פרמייר קרו מאזורי Côte des Blancs וMontagne de Reims המעניקים ליין ארומות עדינות. בנוסף לאלו, מגיעים ענבי שרדונה נוספים מאזור Sézannais, המעניקים ליין בגרות. לבסוף, מצרפים ענבי שרדונה המגיעים מאזור Vesle valley המעניקים ליין קלילות ורעננות. צבע היין זוהר ומבריק, זהוב בהיר, בעל השתקפויות ירוקות עדינות. הארומות פרחוניות ומעודנות, המלוות בתווים של פרחים ופירות לבנים- אפרסקים לבנים ואננס. הטעם מביא לידי ביטוי איזון הרמוני בחיך המלווה בטעמי נקטרינות ופירות הדר ובעל סיומת ארוכה ורעננה.
בלאן דה בלאן רוינאר, צילום: יח״צ ruinertבלאן דה בלאן רוינאר, צילום: יח״צ ruinert
בלאן דה בלאן רוינאר, צילום: יח״צ ruinert לבחירת היין המבעבע המתאים ביותר עבורכם ולרכישה במחירים מצויינים, ניתן לפנות דרך עמוד האינסטגרם של dizzy_wine. וזכרו, בתכל׳ס, כולם יפים, כולם טובים וכולם ישכיחו מאיתנו את 2020.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט Wineיין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: