אא

2,070,961: מספר הנוסעים שעברו בנתב"ג באפריל

לא רק אתם טסתם בפסח. עפ"י דו"ח רשות שדות התעופה, מעל 2 מיליון נוסעים עברו במהלך אפריל בנתב"ג. מיהן חברות התעופה שרשמו את הגידול המשמעותי ביותר בתנועת הנוסעים? ואיזה יעד במזרח הרחוק רשם גידול של 30% במספר הנוסעים אליו וממנו?

דו"ח רש"ת לחודש אפריל: גידולים בתנועת הנוסעים. צילום: 123rf דו"ח רש"ת לחודש אפריל: גידולים בתנועת הנוסעים. צילום: 123rf

מעל 2 מיליון נוסעים עברו במהלך חודש אפריל בטיסות בינלאומיות בנתב"ג, עליה של 8.6%. מתחילת השנה עלתה תנועת הנוסעים בנתב"ג בכ-6.5%. כך עולה מדו"ח רשות שדות התעופה לחודש אפריל.

על פי הדו"ח, חברות התעופה שרשמו בחודש זה את הגידול המשמעותי ביותר בתנועת נוסעים בטיסות בינלאומית בנתב"ג הן: אל על, ארקיע ו-וויזאייר. חברות בולטות נוספות בנפח הפעילות הן טורקיש איירליינס, איזי ג'ט ואירופלוט.

עוד עול מהדו"ח כי אל על, שהטיסה את מספר הנוסעים הגבוה ביותר בחודש זה - מעל חצי מיליון נוסעים, רשמה גידול של 5.4% לעומת אפריל 2018. ובבחינת הנתונים בתנועת הנוסעים המצטברת בטיסות בינלאומיות מתחילת השנה, אל על רושמת קיטון של 1.22%. ארקיע, לעומת זאת, הנמצאת במקום 8 מבחינת היקף נוסעים, הגדילה את פעילותה הבינלאומית בנתב"ג בחודש אפריל ב-47% ומתחילת השנה רשמה גידול מצטבר של 42.7%.

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט רשמה בחודש אפריל גידול של 6.48% ומתחילת השנה גידול של 20%, טורקיש איירליינס, מלכת הקונקשנים, רשמה באפריל גידול זניח של 0.67% ומתחילת השנה גידול של 0.63% ואילו אירופלוט הרוסית רשמה גידול של 1.21% באפריל ומתחילת השנה גידול של 1.25%.

 את טבלת היעדים הבינלאומיים בנתב"ג מובילה טורקיה (בעיקר כיעד מעבר) ואחריה, ארה"ב, צרפת איטליה וגרמניה.

גידולים משמעותיים בתנועת הנוסעים הבינלאומית מובילים היעדים של יוון, בה בילו משפחות רבות את חופשת הפסח עם גידול של מעל 26%, קפריסין עם גידול של 21%, אוסטריה עם גידול של 52%, יעד מפתיע - סין עם 26%, תאילנד עם גידול של 42%, פורטוגל עם גידול של 117%, הודו עם 66.7% ואיי סיישל עם גידול של 65%.

בבדיקת מפת היעדים מתחילת השנה, סין רושמת גידול של קרוב ל-30%, תאילנד גידול של 31%, גיאורגיה של יותר מ-50%, הודו עם גידול של 92% ופורטוגל 156%.

לדברי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ: "הסכם שמיים פתוחים הגדיל את היצע הטיסות לצרכן הישראלי ופיתוח הקווים למזרח מראה עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים הבינלאומית מנתב"ג. אנו נמשיך ונפתח את התעופה הבינלאומית לבן גוריון ולרמון, במטרה לאפשר לצרכן הישראלי אפשרויות בחירה כלכליות אטרקטיביות".

עוד נמסר מרש"ת כי טרמינל 1 המחודש, יפתח בנוסף על הפעילות הבינלאומית הגדלה של טיסות חסך גם לפעילות פנים ארצית מלאה (הכוללת טיסות נכנסות ויוצאות מאילת), ב-1 ביוני. הנוסעים בטיסות פנים-ארציות, יטוסו מטרמינל 1 לאילת ויחזרו מנמל  התעופה "רמון" באילת חזרה לטרמינל 1 לאולם כניסת נוסעים חדש מודרני ומרווח.

עוד נמסר כי לרשות הנוסעים בטרמינל 1, יעמוד תור נפרד בבידוק הביטחוני המיועד למשפחות עם ילדים עד גיל 12 וכולל הפעלות ליצנים פיות ומתנות, טרקלין חדש המיועד לנוסעים בתשלום, מתחם בידוק כבודת יד מחודש ומהיר. זאת ועוד, למתחם הבידוק הביטחוני  בטרמינל 1 התווספו מכונות בידוק וטכנולוגיות לקיצור וייעול ההליך הבדוק הביטחוני. כמו כן, בטרמינל מעבר עצמי בביקורת גבולות בנגיעה אחת, מערכת HBS חדשה ונפרדת לבידוק כבודת הנוסעים למטוס, 45 דלפקי צ'ק אין חדשים לביצוע הליך הרישום לטיסה, באולם הנכנסים מסועי כבודה חדשים ועוד. על פי רש"ת, חזרת הנוסעים מאילת לטרמינל 1, מקוצרת ונגישה בדגש על קיצור הזמן מרגע הנחיתה מהמטוס ועד היציאה מהאולם (קצר גם ביחס לזמני הנחיתה בשדה דב). עוד  יעמוד לרשות הנוסעים הנוחתים מאילת "שאטל" חינם למעוניינים להמשיך לתחנת הרכבת בטרמינל 3.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: